Maakunnan syöpäyhdistys vahvistaa paikallista vapaaehtoistoimintaa

Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen syyskokous pidettiin yhdistyksen toimitiloissa 28.11.2017. Kokoukseen osallistui 25 henkilöä.

Paikallisen vapaaehtoistoiminnan vahvistaminen on Pohjois-Karjalan syöpäyhdistyksen toiminnallisena painopisteenä ensi vuonna.

Yhdistys on saanut tätä tarkoitusta varten taloudellista tukea Eileen Starckjohann ja Thelma Starckjohann-Bruun säätiöltä.

Syyskokous valitsi hallitukseen Sirpa Romppasen Enosta, Vuokko Väistön Tohmajärveltä ja Irja Väisäsen Joensuusta. Toimikausi on kolme (3) vuotta.

Hallituksessa ovat lisäksi puheenjohtaja Matti Väistö, varapuheenjohtaja Raakel Ikonen, Anja Back, Leena Kuvaja, Leena Pöyhönen, Risto Tikka ja Kristina Vänskä.

Syöpäyhdistys toimii Pohjois-Karjalan alueella ja jäseniä on runsas 3000. Visiona on edistää hyvää elämää ilman syöpää tai syövästä huolimatta.

Keskeistä on neuvoa ja tukea syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään sekä edistää syövän ehkäisyä ja varhaistoteamista.

Yhdistyksen rahoitus perustuu pääosin jäsenmaksutuloihin, STEA:n avustukseen, omatoimiseen varainhankintaan sekä lahjoituksiin.