Eno

Enon paikallisosasto on perustettu vuonna 1982. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Osaston tehtävänä on yhdistyksen kanssa yhteistyössä toimia alueensa syöpäpotilaiden yhteensaattamiseksi, tukea syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään, tiedottaa yhdistyksen ja osaston toiminnasta, aktivoida jäseniä toimintaan ja hankkia uusia jäseniä.

Enon osasto

• kokoontuu noin kerran kuukaudessa
  • järjestää virkistystoimintaa; mm. matkoja ja retkiä, joko yksin tai yhteistoiminnassa muiden paikallisosastojen/järjestöjen/Pohjois-Karjalan syöpäyhdistyksen kanssa
  • järjestää myyjäisiä, pieniä arpajaisia tilaisuuksissaan ja kesätorikahviotoimintaa varojen hankkimiseksi
  • tiedottaa toiminnasta Pielisjokiseutu-lehden seuratoimintapalstalla

Johtokunta:
Sirpa Romppanen, puheenjohtaja, p. 044 576 7495
Seija Antikainen, varapuheenjohtaja
Marjatta Piitulainen, sihteeri
Kaarina Räty
Salme Rieppo
Pirjo Hämäläinen
Martta Lappalainen

Kevään 2020 toimintaa:

• Enon osaston vuosikokous 13.2.20 klo 17.00 Paikka ilmoitetaan myöhemmin .
  • Salivuoro jäsenille seniorisalilla maanantaisin klo 15.30-17.00. Vastuuhenkilönä toimii Silja Tikansalo.
  • Syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä vertaistukiryhmä kokoontuu Enossa 4.2., 3.3., 7.4. ja 5.5. klo 15-17.  Kokoontumispaikkana toimii entinen kunnantalo, 3.krs. , os. Kunnantie 2, Eno. HUOM: Kevään ryhmäkerrat peruttu.
    Uimaharjun vertaistukiryhmä kokoontuu 20.2., 19.3., 16.4. ja 5.5. klo 15-17. Paikkana toimii Kasari, os. Harjunraitti 26, Uimaharju. Tapaamisissa on mahdollisuus keskustella ja vaihtaa ajatuksia luottamuksellisesti kahvikupin äärellä samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien ihmisten kanssa.  Toukokuun tapaaminen on molempien ryhmien yhteinen, jolloin tehdään kevätretki. Retken tarkemmat tiedot ilmoitetaan myöhemmin. Tervetuloa mukaan ryhmiin! Lisätietoja Enon ryhmän toiminnasta: Seija p. 050-3607846/ Silja p. 050-4017147. Uimaharjun ryhmästä lisätietoja antaa Sirpa/044 576 7495. HUOM: Kevään ryhmäkerrat peruttu.
  • Vapaaehtoistoiminnan infoilta kaikille vapaaehtoistoiminnasta kiinnostuneille torstaina 26.3. on peruttu koronavirus -tilanteen vuoksi. Uusi ajankohta ilmoitetaan myöhemmin.
  • 19.4. Teatteriesitys Lokki Enon osaston jäsenille Louhitalolla. Ilmoittautumiset 9.4. mennessä Sirpa Romppaselle 044 576 7495. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. HUOM: Esitys peruttu.
  • Kesäteatteriretki heinäkuussa; Syysretki syyskuussa; Pikkujoulu marraskuussa. Tarkemmat tiedot näistä ilmoitetaan myöhemmin.

Seuraa Pielisjokiseutu-lehden ja Karjalaisen järjestöpalstaa sekä ilmoitustauluja, joissa ilmoitamme tarkempia ajankohtia tapahtumistamme. Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Enon seudulle kaivataan tukihenkilöitä

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Lämpimästi tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!