Eno

Enon osasto on toiminut alueellaan vapaaehtoimisvoimin jo lähes 40 vuotta. Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Osaston tehtävänä on yhdistyksen kanssa yhteistyössä toimia alueensa syöpäpotilaiden yhteensaattamiseksi, tukea syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään, tiedottaa yhdistyksen ja osaston toiminnasta, aktivoida jäseniä toimintaan ja hankkia uusia jäseniä.

Enon osasto kokoontuu

• noin kerran kuukaudessa
  • järjestää virkistystoimintaa; mm. matkoja ja retkiä, joko yksin tai yhteistoiminnassa muiden paikallisosastojen/järjestöjen/Pohjois-Karjalan syöpäyhdistyksen kanssa
  • järjestää myyjäisiä, pieniä arpajaisia tilaisuuksissaan ja kesätorikahviotoimintaa varojen hankkimiseksi
  • tiedottaa toiminnasta Pielisjokiseutu-lehden seuratoimintapalstalla

Johtokunta:
Sirpa Romppanen, puheenjohtaja, p. 044 576 7495
Seija Antikainen, varapuheenjohtaja
Marjatta Piitulainen, sihteeri
Silja Tikansalo
Kaarina Räty
Salme Rieppo
Pirjo Hämäläinen

Kevään 2020 toimintaa:

• Enon osaston vuosikokous 13.2.20 klo 17.00 Paikka ilmoitetaan myöhemmin .
  • Salivuoro jäsenille seniorisalilla maanantaisin klo 15.30-17.00. Vastuuhenkilönä toimii Silja Tikansalo.
  • Syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä vertaistukiryhmä kokoontuu 4.2., 3.3., 7.4. ja 5.5. klo 15-17.  Tapaamisissa on mahdollisuus keskustella ja vaihtaa ajatuksia luottamuksellisesti kahvikupin äärellä samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien ihmisten kanssa. Kokoontumispaikkana toimii entinen kunnantalo, 3.krs. , os. Kunnantie 2, Eno. Olet lämpimästi tervetullut mukaan! Lisätietoja ryhmän toiminnasta Seija p. 050-3607846/ Silja p. 050-4017147

Seuraa Pielisjokiseutu-lehden ja Karjalaisen järjestöpalstaa sekä ilmoitustauluja, joissa ilmoitamme tarkempia ajankohtia tapahtumistamme. Löydymme myös Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen kotisivuilta www.pohjois-karjalansyopayhdistys.fi/paikallisosastot sekä facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys/  + Instagramista nimimerkillä pksyry.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Enon seudulle kaivataan tukihenkilöitä.

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Mikäli kiinnostuit, ilmoittaudu mukaan kevään vertaistukihenkilökoulutukseen, joka järjestetään Joensuussa 30.3. ja 13.4.2019.  Lisätiedot ja ilmoittautumiset 7.3.mennessä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Lämpimästi tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!