Eno

Enon paikallisosasto on perustettu vuonna 1982. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Osaston tehtävänä on yhdistyksen kanssa yhteistyössä toimia alueensa syöpäpotilaiden yhteensaattamiseksi, tukea syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään, tiedottaa yhdistyksen ja osaston toiminnasta, aktivoida jäseniä toimintaan ja hankkia uusia jäseniä.

Enon osasto

• kokoontuu noin kerran kuukaudessa
  • järjestää virkistystoimintaa; mm. matkoja ja retkiä, joko yksin tai yhteistoiminnassa muiden paikallisosastojen/järjestöjen/Pohjois-Karjalan syöpäyhdistyksen kanssa
  • järjestää myyjäisiä, pieniä arpajaisia tilaisuuksissaan ja kesätorikahviotoimintaa varojen hankkimiseksi
  • tiedottaa toiminnasta Pielisjokiseutu-lehden seuratoimintapalstalla
  • Muistoadresseja syöpäyhdistyksen hyväksi myyvät Seija Antikainen p. 050 360 7846 ja Silja Tikansalo p. 050 401 7147.

Johtokunta:
Sirpa Romppanen, puheenjohtaja p. 045 313 3590
Seija Antikainen, varapuheenjohtaja
Kaarina Räty
Salme Rieppo
Martta Lappalainen
Tuula Tirronen
Heli Tukiainen

Syksyn 2022 toimintaa:

Tarinakerho jatkuu syksyllä; Sikren laavutapahtumalla to 15.9. klo 13 – 15. Mukana Enon Marttayhdistys sekä taiteilija Pekka Räty.

Seuraavat tapaamiset
13.10. klo 13 – 15
Bingo
10.11. klo 13 – 15 Pikkujoulujen merkeissä, vieraana rovasti Armi Rautavuori

Niskan Kylätalolla (entisellä Hyvänmielen Tuvalla)

Lokakuussa tulee osastomme perustamisesta 40 vuotta, mitä juhlistamme kahvikonsertilla 9.10. alkaen klo 13.30 kakkukahveilla Louhitalolla, toiminnanjohtajan puheenvuoro ja perustajajäsenen muistaminen. Juhlakonsertissa esiintyvät Kontioiset, Kalle Rintalan johdolla! Tarjoilun vuoksi ilmoittautuminen 3.10. mennessä Sirpalle p. 045 313 3590.

Tämän vuoden Roosa nauha julkaistaan 22.9. ja 6.-7.10. on mahdollisesti Roosa nauhalipaskeräykset.
Mikäli haluat olla auttamassa lipaskeräyksessä, ilmoittaudu Sirpalle p. 045313 3590.

Paikallisosastot toimivat vapaaehtoisvoimin. Osallistuminen osastotoimintaan on luonteva tapa tehdä vapaaehtoistyötä. Osastot järjestävät esimerkiksi erilaisia tapahtumia, virkistystoimintaa ja kerhoja, joissa voi toimia vapaaehtoisena. Paikallisosaston vapaaehtoisena pääset mukaan mukaviin tapahtumiin ja osaksi yhteisöllistä porukkaa. Paikallisosastot tekevät alueillaan merkittävää työtä, joka vaikuttaa ihmisten hyvinvointiin. Jotta kukaan ei jäisi sairautensa kanssa yksin, niin tule Sinäkin mukaan tekemään arvokasta vapaaehtoistyötä ja varmistamaan yhdessä kanssamme se, että tärkeä paikallinen vapaaehtoistyö pysyy vahvana ja elinvoimaisena. Olet lämpimästi tervetullut toimintaan mukaan!

Joulumyyjäisiin Enossa ja Uimaharjussa osallistumme arpoja myymällä, arpalahjoja otetaan vastaan.

Seuraa Pielisjokiseutu-lehden ja Karjalaisen järjestöpalstaa sekä ilmoitustauluja, joissa ilmoitamme tarkempia ajankohtia tapahtumistamme. Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Enon seudulle kaivataan tukihenkilöitä

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Lämpimästi tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!