Eno

Enon osasto on toiminut alueellaan vapaaehtoimisvoimin jo lähes 40 vuotta. Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Osaston tehtävänä on yhdistyksen kanssa yhteistyössä toimia alueensa syöpäpotilaiden yhteensaattamiseksi, tukea syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään, tiedottaa yhdistyksen ja osaston toiminnasta, aktivoida jäseniä toimintaan ja hankkia uusia jäseniä.

Enon osasto kokoontuu

• noin kerran kuukaudessa
  • järjestää virkistystoimintaa; mm. matkoja ja retkiä, joko yksin tai yhteistoiminnassa muiden paikallisosastojen/järjestöjen/Pohjois-Karjalan syöpäyhdistyksen kanssa
  • järjestää myyjäisiä, pieniä arpajaisia tilaisuuksissaan ja kesätorikahviotoimintaa varojen hankkimiseksi
  • tiedottaa toiminnasta Pielisjokiseutu-lehden seuratoimintapalstalla

Johtokunta:
Sirpa Romppanen, puheenjohtaja, p. 044 576 7495
Seija Antikainen, varapuheenjohtaja
Marjatta Piitulainen, sihteeri
Silja Tikansalo
Kaarina Räty
Salme Rieppo
Pirjo Hämäläinen

Anja Oksman

Kevään ja syksyn 2018 toimintasuunnitelma

•  Salivuoro jäsenille seniorisalilla maanantaisin klo 15.30-17.00. Vastuuhenkilönä toimii Silja Tikansalo.
  • Enon osaston vuosikokous 12.2.18 klo 16.00 Hotelli Kaltimonkosken kahvio (os. Kauppatie 8) Eno.
  • Uutena toimintana alkaa kerran kuukaudessa kokoontuva vertaistukiryhmä syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Kokoontumiset Hotelli Kaltimonkosken kahviossa (Kauppatie 8 Eno) maanantaisin 12.2., 12.3. ja 9.4. klo 17-19. Ryhmässä on mahdollisuus keskustella ja vaihtaa ajatuksia muiden samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa. Tapaamisissa on mukana yhdistyksen sairaanhoitaja. Lisätietoja ryhmään liittyen antaa sh.Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915. Lämpimästi tervetuloa mukaan!
  •  Kevätretki Vallisärkän laavulle 18.4. klo 14.00. Ohjelmassa on makkaran paistoa, kahvittelua, ulkoilua sekä mukavaa yhdessäoloa. Osasto tarjoaa makkarat ja kahvit.
  • Äitienpäiväjuhla Louhitalolla (os. Heintie 16, Eno) 13.5. klo 14.00. Juhlassa monipuolista ohjelmaa ja kahvitarjoilu.
  • Vertaistukiryhmä syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen kokoontuu ma 14.5. klo 17.00 Vallisärkällä. Ohjelmassa makkaranpaistoa, kahvittelua ja mukavaa yhdessäoloa.
  • ”Äijä-iltapäivä 22.5. klo 12.00 alkaen Kotirannassa (os. Välskärintie 9, Eno). Äijä-iltapäivä tempauksella halutaan herättää huolehtimaan itsestään ja terveydestään entistä paremmin ja nostaa juuri miesten terveyttä koskevia asioita esille. Paikalle ovat tervetulleita kaikkien miesten lisäksi myös puolisot ja muut läheiset!

Tilaisuuden aloitamme kahvitarjoilulla. Ohjelma:

klo 12.00 Tilaisuuden avaus, Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen puheenjohtaja Matti Väistö
klo 12.15 Eturauhassyöpään sairastuneen miehen omakohtainen kertomus syöpään sairastumisesta ja sen eri vaiheista. Vapaata keskustelua ja ajatusten vaihtoa.
klo 13.00  Talon esittely ja alkulämmittely, liikunnanohjaaja Sauli Kettunen
klo 13.30 kävely Kotiranta-Kanavarannan maastossa
klo 14.30 altaalle siirtyminen ja 30 minuutin ohjattu allasjumppa
klo 16.00-16.30 ruokailu

Tapahtumassa mukana P-K:n Syöpäyhdistyksen henkilökuntaa antamassa tietoa toiminnasta ja jakamassa esitteitä.

Ilmoittautumiset tarjoilua varten 14.5. mennessä Sirpa p. 044 576 7495 tai Marjatta p. 050 307 3391. Tilaisuus on maksuton. Ilmoittautumisen yhteydessä ilmoitathan mahdollisen
erityisruokavalion ja haluatko ruokailussa liha- vai kalakeiton. Osallistujia ei ole vakuutettu tapahtuman järjestäjien puolesta!

Tervetuloa tempaisemaan miesten terveyden puolesta

• Kesäteatteri retki Kinahmon kesäteatteriin 15.7. Lähdemme klo 13.00 näytökseen.
  • Kesäkahvio viikolla 29.
  • Syyskuu: Syysretki
  • Lokakuu: Apteekki-infot ja yhteislauluilta
  • Marraskuu: Pikkujoulu

Tapahtumien päivämäärät, paikat ja tarkempi sisältö tarkentuvat myöhemmin.

Seuraa Pielisjokiseutu-lehden ja Karjalaisen järjestöpalstaa sekä ilmoitustauluja, joissa ilmoitamme tarkempia ajankohtia tapahtumistamme.

Lämpimästi tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!