Eno

Enon paikallisosasto on perustettu vuonna 1982. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Osaston tehtävänä on yhdistyksen kanssa yhteistyössä toimia alueensa syöpäpotilaiden yhteensaattamiseksi, tukea syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään, tiedottaa yhdistyksen ja osaston toiminnasta, aktivoida jäseniä toimintaan ja hankkia uusia jäseniä.

Enon osasto

• kokoontuu noin kerran kuukaudessa
  • järjestää virkistystoimintaa; mm. matkoja ja retkiä, joko yksin tai yhteistoiminnassa muiden paikallisosastojen/järjestöjen/Pohjois-Karjalan syöpäyhdistyksen kanssa
  • järjestää myyjäisiä, pieniä arpajaisia tilaisuuksissaan ja kesätorikahviotoimintaa varojen hankkimiseksi
  • tiedottaa toiminnasta Pielisjokiseutu-lehden seuratoimintapalstalla
  • Muistoadresseja syöpäyhdistyksen hyväksi myyvät Seija Antikainen p. 050 360 7846 ja Silja Tikansalo p. 050 401 7147.

Johtokunta:
Sirpa Romppanen, puheenjohtaja p. 045 313 3590
Seija Antikainen, varapuheenjohtaja
Kaarina Räty
Salme Rieppo
Pirjo Hämäläinen
Martta Lappalainen

Syksyn 2021 toimintaa:

Tarina-kerho torstaisin 14.10., 11.11 ja 9.12. klo 13 – 15 Niskan kylätalolla (entinen Hyvänmielen Tupa). Ohjelmassa yhdessäoloa, mahdollinen ”kiikkutuolivieras” sekä pientä tarjoilua.

Sunnuntaina 21.11. klo 15 alkavaan Louhi teatterin ”Äitee ja kilpasiskot” -esitykseen on varattu paikallisosaston toimesta 20 paikkaa. Lippu 15e/hlö. Ilmoittautumiset Sirpalle p. 045 313 3590. Mahdollisissa kyytiongelmissa voi myös kääntyä Sirpan puoleen!

Vertaistukitapaaminen hiljattain syöpään sairastuneille (alle 2v.) ja heidän läheisilleen to 7.10. klo 13-15 kunnantalon valtuustosalissa (Kunnantie 2, Eno). Ryhmää ohjaamassa yhdistyksen sairaanhoitaja Marjo Pylkäs. Tule rohkeasti mukaan tapaamaan vertaisia ja keskustelemaan luottamuksellisesti sairastumiseen liittyvistä asioista ja ajatuksista. Et ole yksin! Ennakkoilmoittautuminen ke 6.10. klo 12.00 mennessä yhdistyksen toimistolle, p. 013-227600.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Seuraa Pielisjokiseutu-lehden ja Karjalaisen järjestöpalstaa sekä ilmoitustauluja, joissa ilmoitamme tarkempia ajankohtia tapahtumistamme. Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Enon seudulle kaivataan tukihenkilöitä

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Lämpimästi tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!