Eno

Enon paikallisosasto on perustettu vuonna 1982. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin jäsenten, syöpään sairastuneiden sekä heidän läheisten yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Osaston tehtävänä on yhdistyksen kanssa yhteistyössä toimia alueensa syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi, tukea syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään, tiedottaa yhdistyksen ja osaston toiminnasta, aktivoida jäseniä toimintaan ja hankkia uusia jäseniä. Seuraa Pielisjokiseudun järjestöpalstaa!

Vuoden 2024 toiminta

Tuolijumppaa  12.2. – 29.4.2024. Klo 16-17 Seniorisalilla, Kunnantie 2.
Jumpan tavoitteena on lisätä liikkuvuutta sekä pitää isot lihakset vahvoina ja toimintakykyisinä. Ohjaajana Helka Airaksinen tervetuloa mukaan!

Yksityisnäytös yhdistyksen jäsenille Joensuun kaupunginteatterin näytökseen
Paikallisosasto tarjoaa maksuttoman kyydin Joen sydän yksityisnäytökseen 15.3.2024 lähtö Enosta kello 17.00 ja Uimaharjusta 16.45.
Lipun hinta jäsenille 17€ ja ei jäsenille 30€ Varaa oma lippusi ja kyyti ilmoittautumalla Riitalle 044 022602
Paikkoja on rajoitetusti ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksestä.

Sennarimaanantai 25.3.2024. Klo 9-12
Enolaisten yhdistysten yhteinen tapahtuma Joensuu Areenalla jonne linja-autokuljetus (10€ omavastuu)
Lähtö uimaharjusta klo 9 ja Enosta 9.15. Ilmoittautumiset 15.3. mennessä Riitalle 044 0223602

Enon paikallisosaston johtokunta:

Sirpa Romppanen, puheenjohtaja p. 045 313 3590
Seija Antikainen, varapuheenjohtaja
Silja Tikansalo
Tuula Tirronen
Heli Tukiainen
Riitta Varis
Marjut Willman-Hassinen

Paikallisosastot toimivat vapaaehtoisvoimin. Osallistuminen osastotoimintaan on luonteva tapa tehdä vapaaehtoistyötä. Osastot järjestävät esimerkiksi erilaisia tapahtumia, virkistystoimintaa ja kerhoja, joissa voi toimia vapaaehtoisena. Paikallisosaston vapaaehtoisena pääset mukaan mukaviin tapahtumiin ja osaksi yhteisöllistä porukkaa. Paikallisosastot tekevät alueillaan merkittävää työtä, joka vaikuttaa ihmisten hyvinvointiin. Jotta kukaan ei jäisi sairautensa kanssa yksin, niin tule Sinäkin mukaan tekemään arvokasta vapaaehtoistyötä ja varmistamaan yhdessä kanssamme se, että tärkeä paikallinen vapaaehtoistyö pysyy vahvana ja elinvoimaisena. Olet lämpimästi tervetullut toimintaan mukaan!

Seuraa Pielisjokiseutu-lehden järjestöpalstaa sekä ilmoitustauluja, joissa ilmoitamme tarkempia ajankohtia tapahtumistamme. Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Enon seudulle kaivataan tukihenkilöitä

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Lämpimästi tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!