Eno

Enon paikallisosasto on perustettu vuonna 1982. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Osaston tehtävänä on yhdistyksen kanssa yhteistyössä toimia alueensa syöpäpotilaiden yhteensaattamiseksi, tukea syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään, tiedottaa yhdistyksen ja osaston toiminnasta, aktivoida jäseniä toimintaan ja hankkia uusia jäseniä.

Enon osasto

• kokoontuu noin kerran kuukaudessa
  • järjestää virkistystoimintaa; mm. matkoja ja retkiä, joko yksin tai yhteistoiminnassa muiden paikallisosastojen/järjestöjen/Pohjois-Karjalan syöpäyhdistyksen kanssa
  • järjestää myyjäisiä, pieniä arpajaisia tilaisuuksissaan ja kesätorikahviotoimintaa varojen hankkimiseksi
  • tiedottaa toiminnasta Pielisjokiseutu-lehden seuratoimintapalstalla
  • Muistoadresseja syöpäyhdistyksen hyväksi myyvät Seija Antikainen p. 050 360 7846 ja Silja Tikansalo p. 050 401 7147.

Johtokunta:
Sirpa Romppanen, puheenjohtaja p. 045 313 3590
Seija Antikainen, varapuheenjohtaja
Kaarina Räty
Salme Rieppo
Martta Lappalainen
Tuula Tirronen
Heli Tukiainen

Kesän/syksyn 2022 toimintaa:

Kesäteatteriretki Utran Uuteen teatteriin keskiviikkona 20.7. klo 15 yhdessä Enon Sydänyhdistyksen kanssa. Näytös on nimeltään Isojako.
Isojako on Maria Lundin ja Puntti Valtosen tähdittämä musiikkikomedia. Liput 27€/henkilö ja kuljetuksen maksavat yhdistykset. Liikennne Kinnunen Oy kuljettaa, lähtö Uimaharjusta klo 13.40, Enosta klo 14.00. Ilmoittaudu 11.7. mennessä p. 0400 366 150/Riitta Varis tai p. 045 313 3590/Sirpa Romppanen.

Tarinakerho jatkuu syksyllä; Sikren laavutapahtumalla to 15.9. klo 13 – 15. Seuraavat tapaamiset 13.10. ja 10.11. klo 13 – 15 Niskan Kylätalolla (entisellä Hyvänmielen Tuvalla).

Lokakuussa tulee osastomme perustamisesta 40 vuotta, mitä juhlistamme kahvikonsertilla 9.10. alkaen klo 13.30 kakkukahveilla Louhitalolla, toiminnanjohtajan puheenvuoro ja perustajajäsenen muistaminen.

Tämän vuoden Roosa nauha julkaistaan 22.9. ja 6.-7.10. on mahdollisesti Roosa nauhalipaskeräykset. Mikäli haluat olla auttamassa lipaskeräyksessä, ilmoittaudu

Sirpalle p. 045313 3590.

Joulumyyjäisiin Enossa ja Uimaharjussa osallistumme arpoja myymällä, arpalahjoja otetaan vastaan.

Pikkujoulun vietämme kontiolahtelaisten kanssa. Seuraa ilmoituksia järjestöpalstalta Pielisjokiseudussa. Seuratkaa yhdistyksen ilmoituksia Karjalaisesta, Karjalan Heilistä ja kotisivuilta.

Mahdollisista tapahtumista ilmoitetaan myöhemmin.

Seuraa Pielisjokiseutu-lehden ja Karjalaisen järjestöpalstaa sekä ilmoitustauluja, joissa ilmoitamme tarkempia ajankohtia tapahtumistamme. Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Enon seudulle kaivataan tukihenkilöitä

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Lämpimästi tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!