Eno

Enon osasto on toiminut alueellaan vapaaehtoimisvoimin jo lähes 40 vuotta. Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Osaston tehtävänä on yhdistyksen kanssa yhteistyössä toimia alueensa syöpäpotilaiden yhteensaattamiseksi, tukea syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään, tiedottaa yhdistyksen ja osaston toiminnasta, aktivoida jäseniä toimintaan ja hankkia uusia jäseniä.

Enon osasto kokoontuu

• noin kerran kuukaudessa
  • järjestää virkistystoimintaa; mm. matkoja ja retkiä, joko yksin tai yhteistoiminnassa muiden paikallisosastojen/järjestöjen/Pohjois-Karjalan syöpäyhdistyksen kanssa
  • järjestää myyjäisiä, pieniä arpajaisia tilaisuuksissaan ja kesätorikahviotoimintaa varojen hankkimiseksi
  • tiedottaa toiminnasta Pielisjokiseutu-lehden seuratoimintapalstalla

Johtokunta:
Sirpa Romppanen, puheenjohtaja, p. 044 576 7495
Seija Antikainen, varapuheenjohtaja
Marjatta Piitulainen, sihteeri
Silja Tikansalo
Kaarina Räty
Salme Rieppo
Pirjo Hämäläinen

Anja Oksman

Kevään ja syksyn 2019 toimintaa:

•  Salivuoro jäsenille seniorisalilla maanantaisin klo 15.30-17.00. Vastuuhenkilönä toimii Silja Tikansalo.
  • Syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä vertaistukiryhmä kokoontuu kevätkauden aikana tiistaisin 5.2., 5.3., 2.4. ja 7.5. klo 15-17. Toukokuun kerralla aiheena ”Taiteista tunteisiin”, mukana tuolloin Syöpäyhdistyksen sairaanhoitaja Salla-Maaria Martikainen. Kokoontumispaikkana entinen kunnantalo, 3.krs. , os. Kunnantie 2, Eno. Ryhmässä mukana Syöpäyhdistyksen kouluttamat vertaistukiryhmän ohjaajat. Olet lämpimästi tervetullut mukaan!
  • Enon osaston vuosikokous to 7.2. klo 17 Palvelutalo Kotiranta (os. Välskärintie 9). Kokouksessa mukana yhdistyksen toiminnanjohtaja Suvi Jolkkonen.
  • Ke 3.4. klo 18.30 Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen kevätkokous Karjalaisen auditorio (Kosti Aaltosentie 9, Joensuu). Ilm. viim. 27. 3. mennessä yhdistyksen toimisto p. 013 227 600.
  • La 8.6. maakunnallinen kesäpäivä Polvijärvellä
  • Heinäkuussa kesäteatteriretki
  • Kesäkahvio viikolla 31 tai 32
  • Syysretki
  • Roosa nauha lipaskeräys, sekä infot Enon ja Uimaharjun apteekeissa
  • Teatteriretki tai pikkujoulu
  • Joulumyyjäiset Enossa ja Uimaharjussa

Tapahtumien ajankohdat ja paikat tarkentuvat myöhemmin.

Seuraa Pielisjokiseutu-lehden ja Karjalaisen järjestöpalstaa sekä ilmoitustauluja, joissa ilmoitamme tarkempia ajankohtia tapahtumistamme.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Enon seudulle kaivataan tukihenkilöitä.

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Mikäli kiinnostuit, ilmoittaudu mukaan kevään vertaistukihenkilökoulutukseen, joka järjestetään Joensuussa 30.3. ja 13.4.2019.  Lisätiedot ja ilmoittautumiset 7.3.mennessä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Lämpimästi tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!