Juuka

Juuan paikallisosasto on toiminut vapaaehtoisvoimin jo 35 vuotta. Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

• Juuan paikallisosasto toimii Juuan kunnan alueella. Osaston toimintaan voi osallistua jokainen syöpään sairastunut tai omainen/läheinen. Jäseniä Juuan alueella on vuoden 2018 lopussa oli 124 henkilöä.

Juuan paikallisosaston toiminnan tavoitteena on:

• tehdä tunnetuksi syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen osaston edunvalvonta- ja auttamistyötä siten, että potilaan pääsevät osallisiksi omista etuuksistaan
  • opastaa sairastuneita ja heidän läheisiään hakeutumaan syöpäpotilaiden sopeutumisvalmennus- ja kuntoutuskursseille
  • järjestää virkistysmatkoja ja -retkiä joko yksin tai yhdessä toisten paikallisosastojen tai Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen tai muiden järjestöjen kanssa
  • järjestää muuta virkistystoimintaa
  • ilmoittaa toiminnastaan Vaarojen Sanomien seuratoimintapalstalla

Johtokunta:

Kyllikki Väyrynen, puheenjohtaja/sihteeri  p. 040 826 9086, sähköposti: vayrynen.kyllikki@gmail.com

Helena Elsinen, jäsen
Salli Ryhänen,  jäsen
Lahja Nevalainen, jäsen
Rauni Nuutinen, jäsen
Reijo Willman, jäsen
Pauli Nevalainen, jäsen
Sari Kortelainen, jäsen
Reetta Toivanen, jäsen

Syksyn 2019 toimintaa:

Syöpään sairastuneiden vertaistukiryhmä kokoontuu kuukausittain Ellinkulmassa os. Väyryläntie 1, Juuka. Ryhmän syyskauden aloitus on ti 3.9. klo 11-13. Muut kokoontumiset ovat maanantaisin 7.10., 4.11. ja 2.12. klo 13-15.

Ryhmässä on mahdollisuus luottamukselliseen keskusteluun ja ajatusten vaihtoon samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa. Ryhmää ohjaa Syöpäyhdistyksen kouluttama vertaistukiryhmän ohjaaja. Lisätietoja Raunilta p. 040 717 3993. Tervetuloa mukaan!

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Juuan seudulle kaivataan tukihenkilöitä.

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä  sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Lämpimästi tervetuloa mukaan toimintaan!