Juuka

Juuan paikallisosasto on toiminut vapaaehtoisvoimin jo 33 vuotta. Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Juuan paikallisosasto toimii Juuan kunnan alueella. Osaston toimintaan voi osallistua jokainen syöpään sairastunut tai omainen/läheinen. Jäseniä Juuan alueella on vuoden 2016 lopussa oli 114 henkilöä.

Juuan paikallisosaston toiminnan tavoitteena on:

• tehdä tunnetuksi syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen osaston edunvalvonta- ja auttamistyötä siten, että potilaan pääsevät osallisiksi omista etuuksistaan
  • opastaa sairastuneita ja heidän läheisiään hakeutumaan syöpäpotilaiden sopeutumisvalmennus- ja kuntoutuskursseille
  • järjestää virkistysmatkoja ja -retkiä joko yksin tai yhdessä toisten paikallisosastojen tai Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen tai muiden järjestöjen kanssa
  • järjestää muuta virkistystoimintaa
  • ilmoittaa toiminnastaan Vaarojen Sanomien seuratoimintapalstalla

Johtokunta:

Kyllikki Väyrynen, puheenjohtaja/sihteeri  p. 040 826 9086, sähköposti: vayrynen.kyllikki@gmail.com

Helena Elsinen, jäsen
Salli Ryhänen,  jäsen
Lahja Nevalainen, jäsen
Rauni Nuutinen, jäsen
Reijo Willman, jäsen
Pauli Nevalainen, jäsen
Sari Kortelainen, jäsen

Syksyn 2018 tapahtumia:

• Elokuussa järjestämme jo perinteeksi tulleet ohjelmalliset hyväntekeväisyysiltamat Polvelan kylätalolla, yhteistyössä Juuan Karaoke-klubin ja Polvelan kyläyhdistyksen kanssa.
    •  Syöpään sairastuneiden vertaistukiryhmä kokoontuu syksyn aikana kuukausittain. Ryhmän tapaamiset maanantaisin 3.9., 1.10., 5.11. ja 3.12.. klo 11.00-13.00 Ellinkulmassa (Väyryläntie 1, Juuka). Ryhmässä on mahdollisuus luottamukselliseen keskusteluun ja ajatusten vaihtoon samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa. Ryhmää ohjaa Syöpäyhdistyksen kouluttama vertaistukiryhmän ohjaaja ja syksyn ensimmäisellä kerralla mukana on myös Syöpäyhdistyksen sairaanhoitaja.  Lisätietoja Raunilta p. 040 717 3993.
    • Lokakuussa osallistumme Roosa nauha lipaskeräykseen. Tervetuloa kerääjäksi!
    • Joulukuussa paikallisosaston perinteinen jouluateria.

Lämpimästi tervetuloa mukaan toimintaan!