Juuka

Juuan paikallisosasto on perustettu vuonna 1984. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Pohjois-Karjalajan Syöpäyhdistyksen Juuan paikallisosasto toimii Juuan kunnan alueella. Osaston toimintaan voi osallistua jokainen syöpään sairastunut tai omainen/läheinen. Tervetuloa mukaan!

Juuan paikallisosaston toiminnan tavoitteena on:

• tukea syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään
  • järjestää virkistystoimintaa
  • tiedottaa yhdistyksen ja osaston toiminnasta sekä aktivoida jäseniä mukaan osaston toimintaan
  • järjestää virkistysmatkoja ja -retkiä joko yksin tai yhdessä toisten paikallisosastojen tai Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen tai muiden järjestöjen kanssa
  • ilmoitamme toiminnasta Vaarojen Sanomien seuratoimintapalstalla

Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry

Kevät 2023/ uutta toimintaa!

6.2.2023 klo 18-19:30 Syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä vertaistukiryhmä. Ellinkulman neuvotteluhuone, Väyryläntie 1. Ryhmä on tarkoitettu hiljattain syöpään sairastuneille, joiden sairastumisesta on alle kaksi (2) vuotta aikaa. Tule tapaamaan vertaisia ja keskustelemaan luottamuksellisesti vapaaehtoisten ryhmäohjaajien Maijan ja Seijan kanssa. Tällä kerralla mukana Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen sairaanhoitaja Minna Kaartinen. Lisätietoja ryhmästä ja ilmoittautuminen 3.2. mennessä Maijalle p. 045-8908016.

Muistoadresseja Syöpäyhdistyksen hyväksi myy Helena Elsinen Ompelimo Lankasuorassa. Osoitteessa Vanhatie 14, 83900 Juuka. Helenaan voi olla yhteydessä myös puhelimitse p. 050 369 3346.

Johtokunta:

Tanja Ovaskainen, puheenjohtaja  p. 0400 365 090
Helena Elsinen p. 050 3693346
Lahja Nevalainen p. 040 522 0567
Rauni Nuutinen p. 040 717 3993
Maija Pulkkinen p. 045 890 8016
Seija Martikainen p. 044 0337111
Seija Halmetoja p. 040 7720905

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Juuan seudulle kaivataan tukihenkilöitä.

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä  sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Lämpimästi tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!