Juuka

Juuan paikallisosasto on perustettu vuonna 1984. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Juuan paikallisosasto toimii Juuan kunnan alueella. Osaston toimintaan voi osallistua jokainen syöpään sairastunut tai omainen/läheinen. Tervetuloa mukaan!

Juuan paikallisosaston toiminnan tavoitteena on:

• tehdä tunnetuksi syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen osaston edunvalvonta- ja auttamistyötä siten, että potilaan pääsevät osallisiksi omista etuuksistaan
  • opastaa sairastuneita ja heidän läheisiään hakeutumaan syöpäpotilaiden sopeutumisvalmennus- ja kuntoutuskursseille
  • järjestää virkistysmatkoja ja -retkiä joko yksin tai yhdessä toisten paikallisosastojen tai Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen tai muiden järjestöjen kanssa
  • järjestää muuta virkistystoimintaa
  • ilmoittaa toiminnastaan Vaarojen Sanomien seuratoimintapalstalla

Muistoadresseja syöpäyhdistyksen hyväksi myy Helena Elsinen Ompelimo Lankasuorassa. Osoitteessa Vanhatie 14, 83900 Juuka. Helenaan voi olla yhteydessä myös puhelimitse p. 050 369 3346.

Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Johtokunta:

Tanja Ovaskainen, puheenjohtaja  p. 0400 365 090
Helena Elsinen p. 050 3693346
Lahja Nevalainen p. 040 522 0567
Rauni Nuutinen p. 040 717 3993
Maija Pulkkinen p. 045 890 8016
Seija Martikainen p. 044 0337111
Seija Halmetoja p. 040 7720905

Vuoden 2022 toimintaa:

Tervetuloa Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen Juuan paikallisosaston vuosikokoukseen 23.3. klo 18 alkaen Ellinkulmassa, Väyryläntie 1, 83900 Juuka.

Syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä vertaistukiryhmä kokoontuu Ellinkulmassa (os. Väyryläntie 1, Juuka). Kevään tapaaminen: pe 18.3. klo 11-13.  Lisätietoja ryhmän ohjaaja Raunilta 040 717 3993.

Sairaus ja sen vaikutukset parisuhteeseen. Kaikille avoin yleisöluento Ellinkulmassa ti 10.5.2022 klo 13.30-15.00.  Aiheesta kertomassa Siun soten sairaanhoitaja/seksuaalineuvojaopiskelija Suvi Siidorow.

Ilo liikuttaa-tapahtuma yhteistyössä Ellinkulman kanssa 31.5.2022 klo 11–13.30. Ulkopelejä, jumppaa ja kuva-arvoittelua. Tarjolla kahvia ja mehua. Tervetuloa!

Hyväntekeväisyys iltamat Polvelan kylätalolla 13.8.2022 klo 20-00:30. Yhteistyössä Polvelan kyläyhdistyksen sekä Karaoke Clubin kanssa.

Lisätietoja Tanja Ovaskainen p. 040 0365 090

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Juuan seudulle kaivataan tukihenkilöitä.

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä  sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Lämpimästi tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!