Juuka

Juuan paikallisosasto on toiminut vapaaehtoisvoimin jo 32 vuotta. Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Juuan paikallisosasto toimii Juuan kunnan alueella. Osaston toimintaan voi osallistua jokainen syöpään sairastunut tai omainen/läheinen. Jäseniä Juuan alueella on vuoden 2016 lopussa oli 114 henkilöä.

Juuan paikallisosaston toiminnan tavoitteena on:

• tehdä tunnetuksi syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen osaston edunvalvonta- ja auttamistyötä siten, että potilaan pääsevät osallisiksi omista etuuksistaan
  • opastaa sairastuneita ja heidän läheisiään hakeutumaan syöpäpotilaiden sopeutumisvalmennus- ja kuntoutuskursseille
  • järjestää virkistysmatkoja ja -retkiä joko yksin tai yhdessä toisten paikallisosastojen tai Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen tai muiden järjestöjen kanssa
  • järjestää muuta virkistystoimintaa
  • ilmoittaa toiminnastaan Vaarojen Sanomien seuratoimintapalstalla

Johtokunta:

Kyllikki Väyrynen, puheenjohtaja/sihteeri  p. 040 826 9086, sähköposti: vayrynen.kyllikki@gmail.com

Helena Elsinen, jäsen
Salli Ryhänen,  jäsen
Lahja Nevalainen, jäsen
Rauni Nuutinen, jäsen
Reijo Willman, jäsen
Pauli Nevalainen, jäsen
Sari Kortelainen, jäsen

Syksyn 2017 tapahtumia:

• Syksyn aikana kokoontuu kerran kuukaudessa syöpään sairastuneiden vertaistukiryhmä. Tapaamiset alkavat ke 13.9. klo 13.00 Ellinkulmassa (Väyryläntie 1, Juuka). Tapaamisissa on mahdollisuus luottamukselliseen keskusteluun ja ajatusten vaihtoon samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa. Ryhmässä suunnitellaan ja toteutetaan myös virkistystoimintaa osallistujien toiveiden pohjalta. Tapaamisissa ovat mukana Syöpäyhdistyksen kouluttamat vertaistukiryhmän ohjaajat. Lisätietoja toiminnasta: Rauni p. 040 717 3993 tai Airi 040-5659596                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          Tervetuloa mukaan toimintaan!