Juuka

Juuan paikallisosasto on perustettu vuonna 1984. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Juuan paikallisosasto toimii Juuan kunnan alueella. Osaston toimintaan voi osallistua jokainen syöpään sairastunut tai omainen/läheinen. Tervetuloa mukaan!

Juuan paikallisosaston toiminnan tavoitteena on:

• tehdä tunnetuksi syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen osaston edunvalvonta- ja auttamistyötä siten, että potilaan pääsevät osallisiksi omista etuuksistaan
  • opastaa sairastuneita ja heidän läheisiään hakeutumaan syöpäpotilaiden sopeutumisvalmennus- ja kuntoutuskursseille
  • järjestää virkistysmatkoja ja -retkiä joko yksin tai yhdessä toisten paikallisosastojen tai Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen tai muiden järjestöjen kanssa
  • järjestää muuta virkistystoimintaa
  • ilmoittaa toiminnastaan Vaarojen Sanomien seuratoimintapalstalla

Muistoadresseja syöpäyhdistyksen hyväksi myy Helena Elsinen Ompelimo Lankasuorassa. Osoitteessa Vanhatie 14, 83900 Juuka. Helenaan voi olla yhteydessä myös puhelimitse p. 050 369 3346.

Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Johtokunta:

Tanja Ovaskainen, puheenjohtaja  p. 0400 365 090
Helena Elsinen p. 050 3693346
Lahja Nevalainen p. 040 522 0567
Rauni Nuutinen p. 040 717 3993
Maija Pulkkinen p. 045 890 8016
Reetta Toivanen p. 050 377 2391
Reijo Willman p. 0400 710 803
Seija Martikainen p. 044 0337111

Syksyn 2021 toimintaa:

Tervetuloa Juuan paikallisosaston vuosikokoukseen maanantaina 16.8. klo 18.00 Ellinkulmassa, Väyryläntie 1, 83900 Juuka.
Tule Sinäkin mukaan tekemään arvokasta vapaaehtoistyötä ja varmistamaan yhdessä kanssamme se, että tärkeä paikallinen vapaaehtoistyö pysyy vahvana ja elinvoimaisena.

Syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä vertaistukiryhmä kokoontuu kuukausittain Ellinkulmassa (os. Väyryläntie 1, Juuka). Syksyn tapaamiset: ma 6.9. ja 4.10. klo 11-13. Loppusyksyn tapaamiset ilmoitetaan myöhemmin. Lisätietoja ryhmän ohjaaja Raunilta 040 717 3993.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Juuan seudulle kaivataan tukihenkilöitä.

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä  sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Lämpimästi tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!