Juuka

Juuan paikallisosasto on toiminut vapaaehtoisvoimin jo 33 vuotta. Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Juuan paikallisosasto toimii Juuan kunnan alueella. Osaston toimintaan voi osallistua jokainen syöpään sairastunut tai omainen/läheinen. Jäseniä Juuan alueella on vuoden 2016 lopussa oli 114 henkilöä.

Juuan paikallisosaston toiminnan tavoitteena on:

• tehdä tunnetuksi syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen osaston edunvalvonta- ja auttamistyötä siten, että potilaan pääsevät osallisiksi omista etuuksistaan
  • opastaa sairastuneita ja heidän läheisiään hakeutumaan syöpäpotilaiden sopeutumisvalmennus- ja kuntoutuskursseille
  • järjestää virkistysmatkoja ja -retkiä joko yksin tai yhdessä toisten paikallisosastojen tai Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen tai muiden järjestöjen kanssa
  • järjestää muuta virkistystoimintaa
  • ilmoittaa toiminnastaan Vaarojen Sanomien seuratoimintapalstalla

Johtokunta:

Kyllikki Väyrynen, puheenjohtaja/sihteeri  p. 040 826 9086, sähköposti: vayrynen.kyllikki@gmail.com

Helena Elsinen, jäsen
Salli Ryhänen,  jäsen
Lahja Nevalainen, jäsen
Rauni Nuutinen, jäsen
Reijo Willman, jäsen
Pauli Nevalainen, jäsen
Sari Kortelainen, jäsen

Kevään 2018 tapahtumia:

• Kevään aikana kokoontuu kerran kuukaudessa syöpään sairastuneiden vertaistukiryhmä. Ryhmän tapaamiset maanantaisin 22.1., 12.2., 12.3., 16.4. ja 14.5. klo 11.00 Ellinkulmassa (Väyryläntie 1, Juuka). Ryhmässä on mahdollisuus luottamukselliseen keskusteluun ja ajatusten vaihtoon samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa. Tapaamisissa ovat mukana Syöpäyhdistyksen kouluttamat vertaistukiryhmän ohjaajat.  Lisätietoja toiminnasta: Rauni p. 040 717 3993 tai Airi 040-5659596
    • Juuan paikallisosasto järjestää kevätkaudella kerran kuukaudessa kaverikävelyn. Kävelyille ovat tervetulleita niin syöpää sairastavat, kuin heidän omaisensa/ystävänsä. Ajatus on, että osallistujat saavat hyvää mieltä liikunnasta ja vertaisten tapaamisesta samalla kertaa. Mukaan voi tulla minkä kuntoisena vain, sillä lenkki suunnitellaan jokaisen kävelykerran alussa yhdessä kävelijöiden kunnon mukaan. Kävelyn ohjaajina toimivat osaston vapaaehtoiset. Kevään kävelyt: ma 15.1. klo 17.00, pe 9.2. klo 10.00, ma 12.3. klo 17.00, pe 13.4. klo 10.00 ja ma 14.5. klo 17.00. HUOM: Talvikuukausina pakkasraja kävelyiden toteutumisille on -15 astetta. Lisätietoja Airi 040-5659596
    • Juuan osaston vuosikokous 8.2.18 klo 18 Ellinkulma yhdistystila (os. Väyryläntie 1) Juuka

Lämpimästi tervetuloa mukaan toimintaan!