Juuka

Juuan paikallisosasto on perustettu vuonna 1984. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Juuan paikallisosasto toimii Juuan kunnan alueella. Osaston toimintaan voi osallistua jokainen syöpään sairastunut tai omainen/läheinen. Tervetuloa mukaan!

Juuan paikallisosaston toiminnan tavoitteena on:

• tehdä tunnetuksi syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen osaston edunvalvonta- ja auttamistyötä siten, että potilaan pääsevät osallisiksi omista etuuksistaan
  • opastaa sairastuneita ja heidän läheisiään hakeutumaan syöpäpotilaiden sopeutumisvalmennus- ja kuntoutuskursseille
  • järjestää virkistysmatkoja ja -retkiä joko yksin tai yhdessä toisten paikallisosastojen tai Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen tai muiden järjestöjen kanssa
  • järjestää muuta virkistystoimintaa
  • ilmoittaa toiminnastaan Vaarojen Sanomien seuratoimintapalstalla

Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Johtokunta:

Tanja Ovaskainen, puheenjohtaja  p. 0400 365 090
Helena Elsinen p. 050 3693346
Sari Kortelainen p. 050 414 2705
Lahja Nevalainen p. 040 522 0567
Rauni Nuutinen p. 040 717 3993
Maija Pulkkinen p. 045 890 8016
Reetta Toivanen p. 050 377 2391
Reijo Willman p. 0400 710 803

Kevään 2020 toimintaa:

• Syöpään sairastuneiden vertaistukiryhmä kokoontuu kuukausittain Ellinkulmassa os. Väyryläntie 1, Juuka. Ryhmän kevätkauden aloitus on ma 13.1. klo 13-15. Muut kokoontumiset ovat maanantaisin 10.2., 9.3., 6.4. ja 4.5. klo 13-15. Huom: Ryhmäkerrat peruttu poikkeusolojen vuoksi.
    Ryhmässä on mahdollisuus luottamukselliseen keskusteluun ja ajatusten vaihtoon samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa. Ryhmää ohjaa Syöpäyhdistyksen kouluttama vertaistukiryhmän ohjaaja. Lisätietoja Raunilta p. 040 717 3993. Tervetuloa mukaan!
  • Juuan osaston vuosikokous 10.2.20 klo 18 Ellinkulma yhdistystila (os. Väyryläntie 1) Juuka
  • Vapaaehtoistoiminnan infoilta kaikille vapaaehtoistoiminnasta kiinnostuneille ti 18.2.2020 klo 17.00-19.00, Ellinkulma, Väyryläntie 1. Tule kuulemaan toiminnastamme ja kehittämään Syöpäyhdistyksen paikallisosaston toimintaa. Kaipaamme mukaan uusia toimijoita. Olisitko sinä yksi heistä?  Mukana osaston johtokunnan jäseniä sekä yhdistyksen sh. Marketta Komulainen. Kahvitarjoilu. Tervetuloa mukaan!
  • Hyväntekeväisyysiltamat Polvelan kylätalolla elokuussa. Yksityiskohdat tarkentuvat myöhemmin.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Juuan seudulle kaivataan tukihenkilöitä

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä  sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Lämpimästi tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!