Juuka

Juuan paikallisosasto on perustettu vuonna 1984. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Juuan paikallisosasto toimii Juuan kunnan alueella. Osaston toimintaan voi osallistua jokainen syöpään sairastunut tai omainen/läheinen. Tervetuloa mukaan!

Juuan paikallisosaston toiminnan tavoitteena on:

• tehdä tunnetuksi syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen osaston edunvalvonta- ja auttamistyötä siten, että potilaan pääsevät osallisiksi omista etuuksistaan
  • opastaa sairastuneita ja heidän läheisiään hakeutumaan syöpäpotilaiden sopeutumisvalmennus- ja kuntoutuskursseille
  • järjestää virkistysmatkoja ja -retkiä joko yksin tai yhdessä toisten paikallisosastojen tai Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen tai muiden järjestöjen kanssa
  • järjestää muuta virkistystoimintaa
  • ilmoittaa toiminnastaan Vaarojen Sanomien seuratoimintapalstalla

Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Johtokunta:

Tanja Ovaskainen, puheenjohtaja  p. 0400 365 090
Helena Elsinen p. 050 3693346
Sari Kortelainen p. 050 414 2705
Lahja Nevalainen p. 040 522 0567
Rauni Nuutinen p. 040 717 3993
Maija Pulkkinen p. 045 890 8016
Reetta Toivanen p. 050 377 2391
Reijo Willman p. 0400 710 803

Syksyn 2020 toimintaa:

• Ikäihmisten vestarit Rautavaaran Metsäkartanolla 1.10.2020 klo 11-15. Huom! Tapahtuma peruttu
    Juuan paikallisosasto tarjoaa yhdistyksen jäsenille tapahtumaan ohjelman&kahvit. Esittämällä vuoden 2020 jäsenkorttisi kassalla saat em. edut. Ellinkulma järjestää ilmaiskyydin Rautavaaralle.Luvassa hauska päivä, hyvää ruokaa, tanssia, hauskaa ohjelmaa ja mukavaa yhdessäoloa.  Isto Hiltunen tulee meitä viihdyttämään ja Mona pitää päivän lankoja käsissään.
    Ilmoittaudu viimeistään 3.9. Jonnalle p. 0400 139160 tai Tanjalle 0400 365090. Tervetuloa mukaan!
  • To 8.10. Ellinkulma järjestää retken Rautavaaran Metsäkartanolle, jonne lähtö tapahtuu Ellinkulmalta klo 9.00. Paikallisosastomme osallistuu kustantamalla yhdistyksen jäsenten osallistumismaksuosuuden 13€. Etuuden saa näyttämällä Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen jäsenkorttia. Ohjelmassa: lounas, lyhyt patikointi Metsäkartanon ympäristössä, luento kuinka ehkäistä kaatuminen ja lopuksi päiväkahvit. Ilmoittautuminen suoraan Jonnalle p. 0400 139 160.

• Syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä vertaistukiryhmä kokoontuu kuukausittain. Ma 12.10 retkeillään Tamminiemen kodalla. Kokoontuminen ensin klo 11 Ellinkulmassa, josta lähdetään yhdessä kodalle. Paikallisosasto tarjoaa osallistujille makkarat ja kahvituksen. Ma 16.11. ja 7.12. vertaistukiryhmän kokoontumiset klo 13-15 Ellinkulmassa ( os. Väyryläntie 1). Ilmoittaudu tapaamisiin viimeistään kokoontumista edeltävänä päivänä klo 15.00 mennessä Raunille p. 040 717 3993. Tervetuloa mukaan!

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Juuan seudulle kaivataan tukihenkilöitä.

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä  sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Lämpimästi tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!