Lieksa

Lieksan paikallisosasto on perustettu vuonna 1975. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Osaston toiminnan tavoitteena on syöpään sairastuneiden virkistystoiminnan ja muun yhdessäolon järjestäminen sekä Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen toiminnasta tiedottaminen. Järjestämme mm. myyjäisiä ja arpajaisia osaston toiminnan tukemiseksi.

Johtokunta:
Raija Piironen, puheenjohtaja p. 050 516 6281
Silja Nevalainen, varapuheenjohtaja
Pirjo Taponen
Sirkka Mitrunen
Eine Väyrynen
Kirsi Turunen

Syksyn 2022 toimintaa:

Käynnistämme syyskauden toiminnan torstaina 1.9. klo 15 Lieksakodilla. Kahvitarjoilu! Tervetuloa!

Pyrimme tuomaan osastoamme näkyväksi ja alkavana syksynä osallistumme Hämärän kaupan iltaan pe 30.9.

Tämän vuoden Roosa nauha julkaistaan 22.9. ja 7.10. järjestämme Roosa nauha -lipaskeräyksen. Tämän vuoden Roosa nauhan hinta on 5 euroa. Mikäli haluat olla mukana auttamassa nauhamyynnissä tai lipaskeräyksessä, ota yhteyttä Raijaan puh. 050 5166281.

Lieksassa on kevään aikana toiminut vertaistukiryhmä hiljattain syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Ryhmä jatkuu syksyllä suljettuna ryhmänä, mutta tarvittaessa paikkakunnalle on mahdollisuus perustaa uusi vertaistukiryhmä. Lisätietoja voi kysyä Pirjolta puh. 0400 867 412.

Sadonkorjuu-puuro Jamalin koululla 13.10. Klo 15.00. Omavastuu osuus 5 €. Lähtö kesätorilta klo 14.45. Kerro tulostasi Raijalle 7.10 mennessä p.0505166281. Tervetuloa!

Tutustumme Tainan vaatekauppaan to 27.10. klo 14.30. Harjupellontie 6. Tervetuloa!

Hyväntekeväisyystanssit su 20.11. Retkiaitalla.

Jouluruokailu ke 30.11. klo 16.00. Paikka Ammattiopisto Riverian harjoitusravintola.  Tarkemmin Lieksan lehdessä lähempänä.

UUSI VERTAISTUKIRYHMÄ KÄYNNISTYY KE 7.12.2022 klo 17-18.30 hiljattain syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Paikkana Lieksan seudun omaishoitajat ry:n (Omaisoiva) tilat ( Koulukatu 3, Lieksa). Lisätietoja ja ilmoittautuminen 2.12. klo 12 mennessä Pirjolle p. 0400 867 412. Tervetuloa mukaan!

Ilmoitamme toiminnasta tarkemmin Lieksan Lehden seuratoimintapalstalla

• Yhdistyksen jäsenille maksuton kuntosalivuoro sunnuntaisin klo 12-13 Yrjönhovilla. Ei ohjausta.

Tapahtumista ja toiminnastamme ilmoitamme Lieksan Lehdessä.

Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Lämpimästi tervetuloa toimintaan mukaan!

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Lieksan seudulle kaivataan tukihenkilöitä

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi