Lieksa

Lieksan paikallisosasto on perustettu vuonna 1975. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Osaston toiminnan tavoitteena on syöpään sairastuneiden virkistystoiminnan ja muun yhdessäolon järjestäminen sekä Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen toiminnasta tiedottaminen. Järjestämme mm. myyjäisiä ja arpajaisia osaston toiminnan tukemiseksi.

Johtokunta:
Raija Piironen, puheenjohtaja p. 050 516 6281
Silja Nevalainen, varapuheenjohtaja
Pirjo Taponen
Sirkka Mitrunen
Eine Väyrynen
Kirsi Turunen

Kevään 2022 toimintaa:

Tervetuloa Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen Lieksan paikallisosaston vuosikokoukseen 31.3. klo 17 alkaen Retkiaitalla, Pielisentie 33, 81700 Lieksa

Kerhotoiminta käynnistyy torstaina 3.3. klo 14 Lieksa-kodilla (Närhitie 3) Kokoonnutaan koronaturvallisesti turvavälein sekä kasvomaskein! Lisätietoja Raija Piironen p. 050 516 6281

Syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä vertaistukiryhmä kokoontuu ke 30.3. , ke  27.4. , to 19.5. ja ke 15.6. klo 17.30-19.00. Ryhmä on tarkoitettu sinulle, jota syöpään sairastuminen on koskettanut joko oman kokemuksesi tai läheisesi kautta ja kaipaat asian käsittelyä ja keskustelua vertaisten kesken. Usein saman kokenut ymmärtää parhaiten! Vertaistukiryhmää ohjaavat yhdistyksen kouluttamat vapaaehtoiset Eine ja Pirjo. Kokoontumispaikkana toimii Lieksan seudun omaishoitajat ry:n tilat, os. Koulukatu 3, Lieksa. Kevään ensimmäisellä kerralla mukana myös sairaanhoitaja Marjo Pylkäs. Ryhmässä huolehditaan osallistujien turvallisuudesta maskeja ja käsidesiä  käyttämällä sekä turvaväleistä huolehtimalla. Ilmoittaudu mukaan viimeistään edellisenä päivänä klo 12 mennessä Pirjolle, p. 0400 867 412. Tervetuloa!

Tervetuloa Lieksakodille ti.10.5 klo 15. Lauletaan yhdessä!

Ilo liikuttaa -tapahtuma tiistaina 14.6. klo 17-19 sataman grillikodan ympäristössä, Braheantie Lieksa (sataman uimarannan vieressä). Ohjelmassa mm. fysioterapeutti Henna Hillin ohjaama jumppa, pihapelejä ja mukavaa yhdessäoloa makkaranpaiston ja nuotiokahvien merkeissä. Ilmoittautumiset Raijalle  su 12.6. mennessä p. 050 516 6281.  Tervetuloa viettämään mukavaa iltaa yksin, kaverin kanssa tai koko perheellä!

• Yhdistyksen jäsenille maksuton kuntosalivuoro sunnuntaisin klo 12-13 Yrjönhovilla. Ei ohjausta.

Tapahtumista ja toiminnastamme ilmoitamme Lieksan Lehdessä.

Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Lämpimästi tervetuloa toimintaan mukaan!

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Lieksan seudulle kaivataan tukihenkilöitä

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi