Lieksa

Lieksan paikallisosasto on perustettu vuonna 1975. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Lieksan paikallisosaston toiminnan tavoitteena on syöpään sairastuneiden yhteensaattaminen, virkistystoiminnan ja muun yhdessäolon järjestäminen sekä Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen toiminnasta tiedottaminen. Järjestämme mm. myyjäisiä ja arpajaisia osaston toiminnan tukemiseksi.

Johtokunta

Ritva Pihlman, puheenjohtaja
Raija Piironen, varapuheenjohtaja p. 050 516 6281
Silja Nevalainen
Pirjo Taponen, sihteeri
Annamaija Laine
Kaisu Mustonen
Eine Väyrynen
Kirsi Turunen

Kevään 2024 toiminta

• 31.1.2024 klo 16:30-18:30 Omais Oivan tiloissa (Koulukatu 3). Hiljattain syöpään sairastuneiden vertaistukiryhmä (sairastumisesta alle 2 vuotta). Tule tapaamaan vertaisia ja keskustelemaan luottamuksellisesti sairastumiseen liittyvistä asioista ja ajatuksista. Vertaistukiryhmässä on aloituskerralla mukana yhdistyksen sairaanhoitaja. Lisätietoja ja ilmoittautuminen 25.1.2024 mennessä ryhmänohjaaja Pirjolle p. 0400-8674
  • 21.2. klo 16:00-18:00 Omais Oivan tiloissa (Koulukatu 3). Hiljattain syöpään sairastuneiden vertaistukiryhmä (sairastumisesta alle 2 vuotta). Tule tapaamaan vertaisia ja keskustelemaan luottamuksellisesti sairastumiseen liittyvistä asioista ja ajatuksista. Ryhmään voi vielä ilmoittautua uutena osallistujana, tämän ryhmän jälkeen ryhmä jatkaa suljettuna. Lisätietoja ja ilmoittautuminen 19.2. mennessä ryhmänohjaaja Pirjolle p. 0400-867412.
  • Lieksan paikallisosaston päiväkävely 22.2. lähtö poliisin edestä kello 14.00
  • 13.3. klo 14 alkaen Kahvikerho Lieksakodilla, Närhitie 3.

• Osaston oma kuntosalivuoro Yrjönhovissa sunnuntaisin klo 12.15-13.15. Kuntosalilla ei ole ohjaajaa. Osallistuminen on maksutonta.  Lisätietoja Raijalta puh. 050 5166281.
  • Luento Ravitsemus, liikunta ja kehonhuolto, keskiviikkona 17.4.2024 alkaen kello 15. Olet lämpimästi tervetullut Lieksakodille!

Ilmoitamme toiminnasta tarkemmin Lieksan Lehden seuratoimintapalstalla ja Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen verkkosivuilla.

Lämpimästi tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjois-karjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Lämpimästi tervetuloa toimintaan mukaan!

VERTAISTUKIJATOIMINTAA LIEKSASSA

Lieksassa toimii useita vertaistukijoita. Vertaistukijat ovat joko itse sairastaneet syövän tai he ovat sairastuneen läheisiä. Vertaistukijan kanssa voit tavata kasvotusten tai keskustella puhelimessa. He auttavat sinua omien kokemustensa ja tietojensa pohjalta. Kohtaamiset ovat aina luottamuksellisia. Vertaistukipyynnön voit tehdä www.pohjoiskarjalansyöpäyhdistys.fi tai p. 013 227 600.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa?

Tule mukaan tukihenkilötoimintaan! Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltämme. Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi.  Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tällä hetkellä meillä on tarve tukihenkilöistä, joilla on kokemus suolistosyöpään sairastumisesta mutta muunkin syövän sairastaneet ovat tervetulleita mukaan toimintaan.

Palliatiivisessa ja saattohoidossa olevien ja heidän läheistensä tukena toimivilla saattotukihenkilöillä ei tarvitse olla omakohtaisia kokemuksia syöpään liittyen.
Lue lisää tukihenkilötoiminnasta.

Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sairaanhoitaja Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227600 salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!