Lieksa

Lieksan paikallisosasto on toiminut alueellaan vapaaehtoisvoimin jo 42 vuotta! Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Osaston toiminnan tavoitteena on syöpään sairastuneiden virkistystoiminnan ja muun yhdessäolon järjestäminen sekä Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen toiminnasta tiedottaminen. Järjestämme mm. myyjäisiä ja arpajaisia osaston toiminnan tukemiseksi.

Osaston järjestämä kerho kokoontuu keväällä 2018 torstaisin 1.3., 12.4., ja 11.5.  klo 13.00  Lieksakodissa. Kerhosta ilmoitamme myös Lieksan Lehden seuratoimintapalstalla.

Johtokunta:
Raija Piironen, puheenjohtaja p. 050 516 6281
Silja Nevalainen, varapuheenjohtaja
Kaisu Mustonen, sihteeri
Helny Moilanen, jäsen
Raija Tolvanen, jäsen
Aini Heikkinen, jäsen
Eila Hiltunen, jäsen

Syksyn 2018 toimintasuunnitelma

• Ohjattu jumppa Yrjönhovin kuntosalilla jatkuu sunnuntaisin klo 12.00-13.15.
  • 20.9. vertaistukitapaaminen klo 17:00 alkaen Lieksakodilla (Närhitie 3). Tapaaminen on tarkoitettu hiljattain syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen.  Aihe: sairastumisesta sopeutumiseen. Keskustelua alustamassa syöpäyhdistyksen sairaanhoitaja Minna Kaartinen.
  • To 27.9. syysretki klo 13.00 Yrjölän kotiseututalon (Yrjöläntie 26) grillipaikalle.
  • To 4.10. klo 13.00. kerho Lieksakodilla
  • Pe 12.10. Roosa nauha -lipaskeräys, Sokoksella ja K-Citymarketissa, sekä paikallisosaston  toiminnan esittelyä Taitokeskuksessa.
  • To 8.11. klo 18.00 luentotilaisuus Riveriassa (Kuhmonkatu 32). Positiivisia askeleita terveempään elämään. Mukana yhdistyksen sairaanhoitaja Minna Kaartinen.
  • To 15.11. klo 13.00 kerho Lieksakodilla
  • To 13.12. klo 14.00 jouluruokailu Lieksakodilla
  • Ma 17.12. klo 9.00 alkaen  joulumyyjäiset Sokoksella

Tapahtumat ja mahdolliset muutokset ilmoitamme Lieksan Lehdessä

Lämpimästi tervetuloa toimintaan mukaan!

SINUSTAKO TUKIHENKILÖ?

Lieksan seudulle kaivataan lisää tukihenkilöitä. Tukihenkilötoiminta antaa sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri sinun aikaasi ja tukeasi.

Voit hakeutua tukihenkilöksi, jos sinulla on ollut omakohtainen kokemus syövästä (alle 5 vuotta sairastumisesta) tai läheiselläsi on ollut syöpä.

Jos kiinnostuit, ilmoittaudu mukaan seuraavaan vertaistukihenkilökoulutukseen, joka järjestetään 21. ja 22.4. (koko päivän kestävä koulutus) ja 11.5.2017 (iltapäivän kestävä koulutus). Lisätietoja tukihenkilötoimintaan liittyen antaa sh Salla-Maaria Martikainen p. 050-362 2915 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi