Rintaproteesi

Välitämme rintaproteeseja rintaleikatuille naisille. Rinnan kokopoistoleikkauksen jälkeen jokainen rintaleikattu nainen on oikeutettu rintaproteesiin.

Rintaproteesin sovitus, ohjaus ja välitys

Rintaleikkauksen jälkeen jokainen rintaleikattu nainen on oikeutettu kahteen rintaproteesiin, joista ensimmäinen proteesi sovitetaan noin kaksi (2) viikkoa leikkauksen jälkeen. Toisen proteesin sovituksen voi sopia noin ½-1 vuoden kuluttua. Jatkossa rintaleikattu nainen on oikeutettu kahden (2) vuoden välein uuteen proteesiin ja rintaliiviin.

Rintaproteesia varten asiakas saa maksusitoumuksen eli proteesi on asiakkaalle maksuton. Maksusitoumuksen saa siitä yksiköstä, joka sinua on hoitanut. Yhdistys välittää rintaproteeseja maksusitoumusta vastaan. Rintaproteesin maksusitoumuskäytäntö on Pohjois-Karjalan Keskussairaalan ja Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen välisen sopimuksen mukainen. Näin rintaproteesiasiakkaan ei tarvitse tehdä muuta kuin varata aika proteesin sovitukseen p. 013 227 600.

Rintaproteesia voi tulla sovittamaan sairaanhoitajan vastaanotolle ajanvarauksella, ja proteesin saa usein sovituksen jälkeen mukaan.

Lue lisää rintasyövästä Rintasyöpä