Rintaproteesi

Käynnistämme 18.5. alkaen rintaproteesivälityksen ensisovittajien lisäksi myös proteesin uusijoille. Voit varata sovitusajan toimiston numerosta 013 227 600. Ajanvarauksen yhteydessä sinulta kysytään: kuulutko korona riskiryhmään, mahdollisista flunssaoireista sekä annetaan ennakko-ohjeita tiloissamme asiointiin; huolellisesta käsienpesusta ja käsidesinfektion käytöstä sekä turvaetäisyydestä. Vastaanotolle voi tulla yksi proteesinsovittaja kerrallaan täysin oireettomana. Huolehdimme tilojemme sekä hoitajiemme korkeasta hygieniasta ja turvallisuudesta. Hyvinvointisi on meille tärkeää.

Rintaproteesin sovitus, ohjaus ja välitys

Rintaleikkauksen jälkeen jokainen rintaleikattu nainen on oikeutettu kahteen rintaproteesiin, joista ensimmäinen proteesi sovitetaan noin kaksi (2) viikkoa leikkauksen jälkeen. Toisen proteesin sovituksen voi sopia noin ½-1 vuoden kuluttua. Jatkossa rintaleikattu nainen on oikeutettu kahden (2) vuoden välein uuteen proteesiin ja rintaliiviin.

Proteesi on asiakkaalle maksuton

Rintaproteesia varten asiakas saa maksusitoumuksen eli proteesi on asiakkaalle maksuton. Maksusitoumuksen saa siitä yksiköstä, joka sinua on hoitanut. Yhdistys välittää rintaproteeseja maksusitoumusta vastaan. Rintaproteesin maksusitoumuskäytäntö on Pohjois-Karjalan Keskussairaalan ja Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen välisen sopimuksen mukainen. Näin rintaproteesiasiakkaan ei tarvitse tehdä muuta kuin varata aika proteesin sovitukseen p. 013 227 600.

Rintaproteesia voi tulla sovittamaan sairaanhoitajan vastaanotolle ajanvarauksella, ja proteesin saa usein sovituksen jälkeen mukaan.

Lue lisää rintasyövästä

Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistys ry:n asiakasrekisteri