Tuki- ja kriisitoiminta

Pohjois-Karjalassa sairastuu syöpään vuosittain yli 1000 henkilöä. Sairauden kohdatessa tarjoamme sairastuneille ja läheisille maksutonta ja luottamuksellista tukea hoitopolun kaikissa vaiheissa. Voit ottaa yhteyttä sairaanhoitajiimme.

Vertaistuki sairastuneille ja läheisille

Saman kokenut ymmärtää usein parhaiten. Parhaimmillaan vertaistuki tukee sairastunutta ja läheistä käsittelemään sairastumisen mukanaan tuomaa elämänmuutosta, omaa suhtautumista siihen sekä auttaa sopeutumaan tilanteeseen. Saattotukihenkilömme voivat auttaa parantumatonta syöpää sairastavia ja heidän läheisiään. Voit saada meiltä tueksesi koulutetun ja luotettavan tukihenkilön.

Haluan tukihenkilön

Kuntoutus

Syöpäsairaudesta toipuminen tai sairauden kanssa elämään oppiminen vaatii voimia. Siksi sairastuneet voivat tarvita kuntoutusta. Tarjoamme sairastuneille sekä läheisille kuntoutuskursseja ja muuta tukea kuntoutumiseen. Tavoitteenamme on, että jokainen syöpään sairastunut saisi hänen elämäntilannettaan ja tarpeitaan vastaavia palveluita.

Terveyden edistäminen ja periytyvyysneuvonta

Syövän ennaltaehkäisy on yksi ydintehtävistämme. Tarjoamme terveysneuvontaa syövän ehkäisemiseksi, syövän varhaisen toteamisen parantamiseksi ja jo sairastuneiden auttamiseksi.

Miesten syöpien ennaltaehkäisy

Aatteleppa ite! Mies, haasta itsesi! Terveellinen elämä ei tarkoita luopumista kaikesta siitä, mistä nautit. Päinvastoin: terveellinen elämä antaa sinulle mahdollisuuden nauttia siitä, mistä pidät.

Rintaproteesi

Voit varata rintaproteesin sovitusajan toimistomme numerosta 013 227 600.
Ajanvarauksen yhteydessä sinulta kysytään kuulutko korona riskiryhmään, flunssaoireista sekä annetaan ennakko-ohjeita tiloissamme asiointiin; huolellisesta käsienpesusta, käsidesinfektion käytöstä ja turvaetäisyydestä. Käytämme vastaanotolla kasvomaskeja.

Tulethan vastaanotolle täysin oireettomana. Hyvinvointisi on meille tärkeää.

Tietoa syövästä

Syöpäjärjestöjen Kaikki syövästä -sivustolle on koottu luotettavaa tietoa syövästä, sen hoidoista ja Syöpäjärjestöjen palveluista.

Potilasoppaat ja verkostot

Suomen Syöpäpotilaat ylläpitää kattavaa ja ajanmukaista potilasopasvalikoimaa sekä valtakunnallista potilasverkostotoimintaa.