Keskusteluajat

Syöpään sairastuminen herättää paljon kysymyksiä ja huolta. Sairauden kohdatessa tarjoamme sairastuneille ja läheisille maksutonta ja luottamuksellista tukea hoitopolun kaikissa vaiheissa. Älä jää yksin vaan tule keskustelemaan ammattilaisen kanssa. Oletpa sairastunut tai läheinen, voit varata keskusteluajan vastaanotolle tai Teams-videopuheluna. Opastamme tarvittaessa Teamsin käyttöön.

Vertaistuki

Saman kokenut ymmärtää usein parhaiten. Parhaimmillaan vertaistuki tukee sairastunutta ja läheistä käsittelemään sairastumisen mukanaan tuomaa elämänmuutosta, omaa suhtautumista siihen sekä auttaa sopeutumaan tilanteeseen. Saattotukihenkilömme voivat auttaa parantumatonta syöpää sairastavia ja heidän läheisiään. Voit saada meiltä tueksesi koulutetun ja luotettavan tukihenkilön.

Kuntoutus

Syöpäsairaudesta toipuminen tai sairauden kanssa elämään oppiminen vaatii voimia. Siksi sairastuneet voivat tarvita kuntoutusta. Tarjoamme sairastuneille sekä läheisille kuntoutuskursseja ja muuta tukea kuntoutumiseen. Tavoitteenamme on, että jokainen syöpään sairastunut saisi hänen elämäntilannettaan ja tarpeitaan vastaavia palveluita.

Terveyden edistäminen ja periytyvyysneuvonta

Terveyden edistäminen ja syövän ennaltaehkäisy on yksi ydintehtävistämme. Palveluidemme tarkoituksena on kannustaa ihmisiä terveelliseen elämään.

Periytyvyysneuvonta

Perinnöllisen syövän riskiä voi selvittää perinnöllisyysneuvonnassa. Perinnöllisyysneuvonnan tarkoituksena on selvittää, onko henkilöllä perinnöllinen syöpäalttius eli tavallista suurempi riski sairastua syöpään. Nykyarvioiden mukaan perinnöllinen alttius liittyy vain noin kymmeneen prosenttiin tavallisista syövistä.

Rintaproteesi

Voit varata rintaproteesin sovitusajan toimistomme numerosta 013 227 600 tai verkkoajanvarauksen kautta.
Ajanvarauksen yhteydessä sinulta kysytään kuulutko korona riskiryhmään, flunssaoireista sekä annetaan ennakko-ohjeita tiloissamme asiointiin; huolellisesta käsienpesusta, käsidesinfektion käytöstä ja turvaetäisyydestä. Käytämme vastaanotolla kasvomaskeja.

Tulethan vastaanotolle täysin oireettomana. Hyvinvointisi on meille tärkeää.

Tietoa syövästä

Syöpäjärjestöjen Kaikki syövästä -sivustolle on koottu luotettavaa tietoa syövästä, sen hoidoista ja Syöpäjärjestöjen palveluista.

Potilasoppaat ja verkostot

Suomen Syöpäpotilaat ylläpitää kattavaa ja ajanmukaista potilasopasvalikoimaa sekä valtakunnallista potilasverkostotoimintaa.