Liikuntaryhmät

Liikunta tuottaa iloa ja nautintoa, varsinkin kun voit tehdä sitä ryhmässä ja vertaisten kesken. Tule rohkeasti mukaan!

Liikunnan harrastamisella on merkittäviä välillisiä hyötyjä. Se kehittää ja ylläpitää fyysistä, henkistä ja sosiaalista terveyttä. Liikunnalla on myös ennaltaehkäisevä, hoitava ja kuntouttava vaikutus.

Huomioimme koronavirustilanteen vaatimat turvallisuustoimet toiminnassamme. Noudatamme koronavirusepidemiasta johtuvia tehostettuja hygieniaohjeita, riskiryhmäsuosituksia ja turvaetäisyyksiä. Tutustu oheiseen ohjeeseen, niin näet, miten voit ilmoittautua ja osallistua kasvokkaiseen ryhmä- ja kurssitoimintaamme syksyllä 2020: ohjeet kasvokkaiseen ryhmä- ja kurssitoimintaan osallistumisesta

Seuraamme tilannetta ja teemme tarvittaessa muutoksia ohjeistuksiin.

Joogaryhmä

Ryhmä on tarkoitettu yhdistyksen jäsenille ja se kokoontuu keskiviikkoisin 17.2.-5.5.2021 klo 14.30-16.00 Vesikon aerobic-salilla, Uimarintie 1, Joensuu. Maksu 5€/kerta. Maksu peritään kauden päätyttyä käyntikertojen mukaan tilisiirrolla. Ohjaajana Tuula Manninen.

Tanssi- liiketerapia

Tanssi-liiketerapiassa tarkastellaan itseä ja elämäntilannetta kehon, tanssin ja liikkeen kokemusten kautta. Syöpäyhdistyksen tanssi-liiketerapia on ryhmäterapiaa ja se soveltuu kaikille ikäryhmille eikä osallistuminen vaadi erityisiä tanssillisia tai liikunnallisia ennakkovalmiuksia.

Tanssi-liiketerapian työskentelyalueita ovat mm. kehollisuuden hahmottaminen ja hyväksyminen, kehon ja mielen yhteyden vahvistaminen, itsetuntemuksen ja minäkuvan selkiyttäminen sekä vuorovaikutuksen ja kommunikaation tutkiminen ja syventäminen.

Ryhmä kohdennetaan syöpään sairastuneille, joilla sairastumisesta on vähintään puoli vuotta ja enintään 2 vuotta. Ryhmään otetaan 6-8 osallistujaa ja osallistujat haastatellaan viikolla 8.

Ohjaajana toimii psykologi ja tanssi – ja liiketerapeutti Anni Rantanen

Ryhmä kokoontuu  10 kertaa kevään aikana 20.3.- 29.5. (1.5. ei ole ryhmää) lauantaisin klo 12-13.30 Joensuun Tanssiopiston isossa salissa, os. Jukolankatu 18 A, 80160 Joensuu

Lisätietoa antaa syöpäyhdistyksen neuvontahoitaja Marketta Komulainen, 050 567 9264 tai sähköpostilla marketta.komulainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Ilo liikuttaa-ryhmä

Tavoitteena kokonaisvaltainen hyvinvoinnin, terveyden ja kunnon parantaminen.
Ryhmässä voit oppia ja saada lisää oma-aloitteisuutta iloisten oivallusten sekä monipuolisten liikuntaharjoitusten kautta.
Kokoonnumme syöpäyhdistyksen toimiston sisäänkäynnin edessä ulkona ja liikumme lähialueella.

Henkilökuntamme osallistuu myös mukaan!

Joka toinen perjantai klo 15-15.45.

12.2.  Aloitus, ystävänpäivä- kävely
26.2. Keppijumppa
12.3.  Kävely & lihaskunto
26.3. Kestävyysliikunta,sykealueet
9.4.   Kahvakuulajumppa
23.4. Kehonpainojumppa
7.5.   Kehonhuolto
21.5. Ryhtiliikkeet, taukojumppa
4.6.   Parijumppa
18.6. Kävelylenkki, palaute

Tapaamisille mukaan säänmukainen varustus sekä juomapullo! Pakkasraja -15 astetta.
Lisätiedot ja ilmoittautumiset p 013 227 600 tai heini.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi