Liikuntaryhmät

Liikunta tuottaa iloa ja nautintoa, varsinkin kun voit tehdä sitä ryhmässä ja vertaisten kesken. Tule rohkeasti mukaan!

Tiesitkö, että säännöllisestä ja monipuolisesta liikunnasta on hyötyä niin syöpähoitojen aikana kuin niiden jälkeen? Liikunta esimerkiksi nopeuttaa hoidoista toipumista ja vähentää hoidoista aiheutuvia haittoja. Se kehittää ja ylläpitää fyysistä, henkistä ja sosiaalista terveyttä. Liikunnalla on myös ennaltaehkäisevä, hoitava ja kuntouttava vaikutus.

Liikunta parantaa syöpään sairastuneiden fyysistä toimintakykyä, lihasvoimaa, kehonkoostumusta ja elämänlaatua sekä lievittää hoitojen aiheuttamaa uupumusta.

Syksyllä jumppaamme puistossa – tule mukaan!

Kenelle: Sinulle syöpään sairastunut ja/tai läheinen, vapaaehtoisemme, jäsenemme. Puistojumppamme sopivat kaiken ikäisille ja kuntoisille naisille ja miehille, myös syöpähoidoista toipuville.

Hinta: Osallistumismaksu 15 € (eli vain 2,50 € kerta). Maksutiedot saat ilmoittautumisen yhteydessä.

Paikka: Puistojumppa järjestetään Kirkkopuistossa Joensuussa.

Aika: tiistaisin 6 kertaa, 23.8.-27.9.2022 klo 17-18

Mitä tarvitset:
Juomapullo, lenkkarit ja alusta. Alustana voit käyttää jumppamattoa, pyyhettä tai vaikkapa takkia.

Muuta huomioitavaa:
– tunnistat ohjaaja Hanne Kankkusen violetista liivistä, jossa lukee Syöpäjärjestöt
– Säävaraus (pieni tihkusade ei haittaa! Peruutuksista ilmoitamme osallistujille whatsapp-viestillä).

Ilmoittaudu mukaan 19.8.2022 klo 12.00 mennessä p. 013 227 600 tai heini.grohn@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Kehonhuolto

Tervetuloa osallistumaan Hanne Kankkusen ohjaamaan kehonhuoltoon.

Ryhmä kokoontuu erilaisilla teemoilla 12 kertaa tiistaisin 4.10 – 20.12.2022 klo 17-18. (Keltainen talo, sairaalakatu 8, Joensuu).  Paikan päälle mahtuu ensimmäiset 10 ilmoittautunutta. Ryhmä toteutetaan samaan aikaan etänä, joten voit halutessasi osallistua kotoa käsin. Tällöin tarvitsemme ilmoittautumisen yhteydessä sähköpostiosoitteesi.

Kehonhuollon omavastuuosuus on 30€ paikanpäälle osallistuville ja etäyhteydellä osallistuville 15€. Maksutiedot saat ilmoittautumisen yhteydessä ja maksu tulee suorittaa ennen ryhmän alkamista. Osallistujat eivät ole vakuutettuja yhdistyksen puolesta.
Ilmoittaudu mukaan 30.9. klo 12.00 mennessä p. 013 227 600 tai heini.grohn@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Tanssiliiketerapia-kurssi

Kurssi kokoontuu torstai-iltaisin 8.9. – 17.11.2022 klo 17-18.30 kymmenen kertaa ( ei vk 42) osoitteessa Keltainen talo, Sairaalakatu 8, 80100 Joensuu.

Kurssi on syöpähoitojen jälkeen toipumisen tueksi suunniteltu avokurssi kaikenikäisille miehille ja naisille. Ensisijalla ovat kuntoutujat, joiden syöpään sairastumisesta on alle kaksi (2) vuotta aikaa, joiden hoidot ovat joko päättyneet / päättymässä. Kurssille otetaan 6-8 osallistujaa.

Kurssi on sinulle, joka haluat käsitellä liikkeen ja keskustelun avulla ajatuksiasi ja kokemuksiasi. Sinulle, joka haluat ymmärtää kehon ja mielen yhteyttä. Sinulle, joka tahdot tutkia voimavarojasi sekä oppia kehossasi lepäämään ja rentoutumaan.

Osallistuminen on maksutonta. Kurssin hakuaika päättyy 18.8.2022. Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA tukee kurssin toteuttamista.

Voit hakea kurssille verkkohakulomakkeella: HakulomakeTanssiliiketerapia2022( linkki vie toiseen verkkopalveluun)

Tai täyttämällä tulostettava hakulomake, ohjeet alla:

Hakuohjeet kursseille

Hakulomake ( pdf)

Lisätietoja kursseista ja hakulomakkeita voi myös tilata puhelimitse Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen toimistolta, puh. 013 227 600 / 050 5679 264  tai sähköpostilla marketta.komulainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi. Palauta tai postita täytetty hakulomake yhdistyksellemme, osoitteeseen Malmikatu 5 B , 2.kerros, 80100 JOENSUU.