Liikuntaryhmät

Liikunta tuottaa iloa ja nautintoa, varsinkin kun voit tehdä sitä ryhmässä ja vertaisten kesken. Tule rohkeasti mukaan!

Liikunnan harrastamisella on merkittäviä välillisiä hyötyjä. Se kehittää ja ylläpitää fyysistä, henkistä ja sosiaalista terveyttä. Liikunnalla on myös ennaltaehkäisevä, hoitava ja kuntouttava vaikutus.

Huomioimme koronavirustilanteen vaatimat turvallisuustoimet toiminnassamme. Noudatamme koronavirusepidemiasta johtuvia tehostettuja hygieniaohjeita, riskiryhmäsuosituksia ja turvaetäisyyksiä. Tutustu oheiseen ohjeeseen, niin näet, miten voit ilmoittautua ja osallistua kasvokkaiseen ryhmä- ja kurssitoimintaamme syksyllä 2020: ohjeet kasvokkaiseen ryhmä- ja kurssitoimintaan osallistumisesta

Seuraamme tilannetta ja teemme tarvittaessa muutoksia ohjeistuksiin.

Tanssi-liiketerapia

Uutena toimintana aloitamme tanssi-liiketerapian.

Ryhmä kokoontuu syksyn aikana 10 kertaa 6.9.-15.11.2021 ( ei vk 42) maanantai-iltaisin klo 17-18.30 Pieni balettistudio Releven Kolibri-salissa.

Ryhmään otetaan 6-8 osallistujaa ja osallistujat haastatellaan edellisellä viikolla.

Ohjaajana toimii psykologi ja tanssi – ja liiketerapeutti Anni Rantanen.

Tanssi-liiketerapiassa tarkastellaan itseä ja elämäntilannetta kehon, tanssin ja liikkeen kokemusten kautta. Syöpäyhdistyksen tanssi-liiketerapia on ryhmäterapiaa ja se soveltuu kaikille ikäryhmille eikä osallistuminen vaadi erityisiä tanssillisia tai liikunnallisia ennakkovalmiuksia.

Tanssi-liiketerapian ohjaaja Anni kertoo omista ajatuksistaan:

”Olen kiinnostunut siitä miten luovuus, kehon kuuntelu ja liike voivat auttaa löytämään avaimia parempaan elämään. Ajattelen, että jokaisessa ihmisessä on vahvuuksia, voimavaroja ja mahdollisuuksia, jotka odottavat löytämistä. Tanssin ja liikkeen avulla tutkimme ja vahvistamme elämäniloa, itsetuntemusta ja keho-mieliyhteyttä. Toivonkin, että tanssi-liiketerapiaryhmästä saat itsellesi hyvää oloa, uusia oivalluksia, iloa ja rentoa mieltä.”

Ryhmä kohdennetaan syöpään sairastuneille, joilla sairastumisesta on vähintään puoli vuotta ja enintään 2 vuotta. On hyvä, että sairastumisesta on kulunut jo jonkin aikaa, jotta terapian edetessä mieli ja keho jaksaa työskennellä. Tanssi-liiketerapiassa ei opeteta tanssia eikä liikunta ole fyysisesti raskasta. Osallistuminen ei siis vaadi tanssitaitoa, mutta jokaisen tulee pystyä liikkumaan itsenäisesti.

Lisätietoa antaa syöpäyhdistyksen sairaanhoitaja Marketta Komulainen, 050 567 9264 tai sähköpostilla marketta.komulainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Online -jooga

Tarjoamme asiakkaillemme, jäsenillemme ja vapaaehtoisillemme mahdollisuuden osallistua online-joogaan maanantaisin 20.9.2021 alkaen.

Jooga toteutetaan syksyn aikana 12 kertaa maanantaisin klo 19.30-20.30. Ohjaajana toimii RYT-200 Seasonal Yoga-ohjaajakoulutuksen käynyt Minna Hämäläinen.

Ilmoittautuminen yhdistyksen toimistolle p. 013 227 600 ma klo 12 mennessä. Ilmoittautumisen yhteydessä tarvitsemme sähköpostiosoitteesi, johon sinulle lähetetään linkki, jolla pääset tunnille.
Minna livekuvaa tunnit YouTube-kanavalleen. Ja mikä parasta, mikäli et pääse livetunnille mukaan, niin pääset linkin kautta katsomaan tunnin tallennuksen ja tekemään joogan siinä hetkessä, mikä sinulle on sopivin hetki.
Tervetuloa mukaan!