Keskusteluajat

Syöpään sairastuminen herättää paljon kysymyksiä ja huolta. Sairauden kohdatessa tarjoamme sairastuneille ja läheisille maksutonta ja luottamuksellista tukea hoitopolun kaikissa vaiheissa. Älä jää yksin vaan tule keskustelemaan ammattilaisen kanssa. Oletpa sairastunut tai läheinen, voit varata keskusteluajan vastaanotolle tai Teams-videopuheluna. Opastamme tarvittaessa Teamsin käyttöön.

Hoitajamme antavat ajanvarauksella tukea ja keskusteluapua. Saat tietoa myös yhdistyksen palveluista, kuntoutumisen tuen palveluista ja vertaistuesta. Voit varata keskusteluajan toimistoltamme p. 013 227 600 tai sähköisen verkkoajanvarauksen kautta

Yhdistyksen sairaanhoitajat tapaavat asiakkaita:
• yhdistyksen toimitiloissa
• kotikäynneillä Pohjois-Karjalan alueella
• sairaalassa (mikäli koronatilanne sallii)
• terveyskeskuksissa (mikäli koronatilanne sallii)

Palvelun toimintaperiaatteet

• Hoitajamme vastaavat syöpään liittyviin yleisluontoisiin kysymyksiin.
• Keskustelu on luottamuksellista: hoitajia sitoo vaitiolovelvollisuus.
• Palvelussa ei synny hoitosuhdetta, joten siihen ei sovelleta lakia potilaan asemasta ja oikeuksista.
• Palvelu ei korvaa lääkärin tai muun terveydenhuollon ammattihenkilön antamaa neuvontaa, tutkimusta tai hoitoa.
• Huomioithan, ettei hoitajilla ole käytössään aiempia terveystietojasi. Heidän antamansa vastaukset perustuvat kertomiisi terveystietoihin.

Syöpäyhdistyksen tuki- ja kriisitoiminnan sairaanhoitajat

• Sairaanhoitaja Salla-Maaria Martikainen 050 362 2915 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi
  • Sairaanhoitaja Marjo Pylkäs 050 529 7877 tai marjo.pylkas@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi
  • Sairaanhoitaja Minna Kaartinen 050 515 1288 tai minna.kaartinen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Huomioimme toiminnassamme koronavirustilanteen. Vastaanotolle voi tulla täysin oireettomana ja tiloissamme käytetään kasvomaskia. Huolehdimme tilojemme sekä hoitajiemme korkeasta hygieniasta ja turvallisuudesta. Hyvinvointisi on meille tärkeää. Halutessasi voimme antaa tukea myös puhelimitse ja verkkovälitteisesti etänä. Verkkovälitteinen etätapaaminen toteutetaan Teams-alustalla videopuheluna. Mukaan voit liittyä tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella sähköpostiin lähetettävän linkin kautta. Lähetämme Sinulle osallistumislinkin ja tarkemmat ohjeet verkkovälitteiseen tapaamiseen. Ole rohkeasti yhteydessä, autamme Sinua miellellämme!

Seuraamme koronavirustilannetta ja tarvittaessa muutamme ohjeistuksiamme.

Haluatko vertaistukea saman kokeneilta?

Tutustu vertaistukitoimintaamme

Tutustu vertaistukiryhmiimme

Syöpäjärjestöjen neuvontapalvelu

Myös Syöpäjärjestöjen valtakunnallinen neuvontapalvelu auttaa sairastuneita, heidän läheisiään ja muita syövästä huolestuneita.

Etuusneuvonta

Syöpä voi tuoda mukanaan kysymyksiä ja huolta toimeentulosta, korvauksista ja erilaisista maksuista. Jos toimeentulo, sosiaalietuudet tai potilaan oikeudet herättävät kysymyksiä, ota yhteyttä Syöpäjärjestöjen valtakunnalliseen etuusneuvontaan.

Potilaan polku

Jokaisen syöpään sairastuneen tilanne on yksilöllinen, mutta sairauden vaiheet ja potilaan tarpeet ovat samankaltaisia. Potilaan polku on työkalu, jonka avulla saat yleiskuvan potilaan matkasta.

Potilaan polku kuvaa sairastuneen matkaa aina diagnoosista, hoitoihin ja parantumiseen sekä tarvittaessa saattohoitoon saakka. Tänä päivänä yhä useamman potilaan polku päättyy onneksi toipumiseen ja seurantaan.

Kulje potilaan polku

Syöpäkipulinja

Syöpä ja sen hoidot voivat aiheuttaa monenlaista kipua. Syöpäkipulinja on syöpäkipujen hoitoa tukeva puhelinpalvelu.

Lisätietoja syöpäkipulinjasta