Kontiolahti

Kontiolahden paikallisosasto on perustettu vuonna 1991. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Osastomme tehtävänä on yhteistyössä yhdistyksen kanssa toimia alueemme syöpään sairastuneiden yhteen saattamiseksi, tukea syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään, tiedottaa yhdistyksen ja osaston toiminnasta sekä aktivoida jäseniä toimintaan ja saada uusia jäseniä alueelle.

Olemme järjestäneet muutaman kerran vuodessa ”isomman” teemaillan tai tapahtuman. Välillä olemme kokoontuneet pienemmissä puitteissa Ystävänkammarilla. Teemme yhteistyötä Enon paikallisosaston sekä Kontiolahden alueen yhdistysten kanssa, mm. tehden yhdessä erilaisia retkiä.

Toiminnastamme tiedotamme jäsenkirjein ja paikallislehden, sekä maakunnallisen sanomalehden järjestöpalstoilla.

Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Varoja osaston toimintaan olemme keränneet mm. arpajaisilla ja myyjäisillä.

Kaipaamme iloiseen ja aktiiviseen joukkoomme uusia toimijoita, joten ota reilusti meihin yhteyttä!

Johtokunta

Sari Mahonen, puheenjohtaja, p. 040 0885 621 sari.71.mahonen@gmail.com
Kati Jormanainen, sihteeri, p. 040 866 8596, kati@jormanainen.fi
Marjatta Myyry, jäsen, p. 044 054 4445, marjatta.myyry55@gmail.com
Maritta Hyttinen, jäsen, p. 050 466 7904, hyttinen.maritta@gmail.com
Aila Riikonen, jäsen, p. 041 439 4435, aila.kaarina49@gmail.com
Anja Puustinen, jäsen,
Sanna Valtonen, jäsen, p. 044 554 4411, valtonsanna@gmail.com

Syksyn 2020 toimintaa:

Osastomme alueella toimii koulutettuja vertaistukihenkilöitä sekä tukihenkilöitä palliatiivisessa- ja saattohoidossa oleville ja heidän läheisilleen. Lisätietoa saat yhdistyksen sh Salla-Maaria Martikaiselta p. 050 362 2915 tai toimisto 013 227 600.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Kontiolahden seudulle kaivataan tukihenkilöitä

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227600 salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!