Kontiolahti

Kontiolahden paikallisosasto on perustettu vuonna 1991. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Osastomme tehtävänä on yhteistyössä yhdistyksen kanssa toimia alueemme syöpään sairastuneiden yhteen saattamiseksi, tukea syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään, tiedottaa yhdistyksen ja osaston toiminnasta sekä aktivoida jäseniä toimintaan ja saada uusia jäseniä alueelle.

Olemme järjestäneet muutaman kerran vuodessa ”isomman” teemaillan tai tapahtuman. Välillä olemme kokoontuneet pienemmissä puitteissa Ystävänkammarilla. Teemme yhteistyötä Enon paikallisosaston sekä Kontiolahden alueen yhdistysten kanssa, mm. tehden yhdessä erilaisia retkiä.

Toiminnastamme tiedotamme jäsenkirjeellä sekä paikallislehden ja maakunnallisen sanomalehden järjestöpalstoilla.

Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Varoja osaston toimintaan olemme keränneet mm. arpajaisilla ja myyjäisillä. Muistoadresseja syöpäyhdistyksen hyväksi myy Sari Mahonen p. 040 0885 621.

Kaipaamme iloiseen ja aktiiviseen joukkoomme uusia toimijoita, joten ota reilusti meihin yhteyttä!

Johtokunta

Sari Mahonen, puheenjohtaja, p. 040 0885 621 sari.71.mahonen@gmail.com
Kati Jormanainen, sihteeri, p. 040 866 8596, kati@jormanainen.fi
Marjatta Myyry, jäsen, p. 044 054 4445, marjatta.myyry55@gmail.com
Maritta Hyttinen, jäsen, p. 050 466 7904, hyttinen.maritta@gmail.com
Aila Riikonen, jäsen, p. 041 439 4435, aila.kaarina49@gmail.com
Sanna Valtonen, jäsen, p. 044 554 4411, valtonsanna@gmail.com

Syksyn 2022 toimintaa:

Suunnitelmia tehtiin kuluvalle vuodelle paikallisosaston vuosikokouksessa 21.3.
Huomio Kontiolahti ja lähialueet! Tarjolla vertaistukiryhmä syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Kokoonnumme Kontiotuvalla (Koulukuja 4 A) Tule mukaan tapaamaan vertaisia ja keskustelemaan luottamuksellisesti sairastumiseen liittyvistä asioista ja ajatuksista. Usein saman kokenut ymmärtää parhaiten, mitä kaikkea sairaus tuo elämään! Tapaamisessa mukana yhdistyksen sairaanhoitaja Salla-Maaria Martikainen.

Kokoontumiset:
ti 23.8. klo 14-16
ti 27.9. klo 14-16

Ryhmän mahdolliset jatkotapaamiset suunnitellaan yhdessä ryhmäläisten kanssa.

Lisätietoja Salla-Maarialta p. 050 362 2915/013 227 600

Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistys ry järjestää jäsenilleen My Fair Lady – musikaaliin yksityisnäytöksen la 12.11.2022 klo 17.

Kesto noin 2 tuntia 40 minuuttia sisältäen 20 minuutin väliajan. Lähdemme paikallisosastona mukaan viettämään pientä pikkujoulua. Paikallisosasto tarjoaa jäsenille liput näytökseen. Mikäli jäsenellä on avec, joka ei ole jäsen, niin hän pääsee näytökseen 20 euron hintaan.

Varaa oma lippusi soittamalla Kati Jormanaiselle p. 040 866 8596, kati@jormanainen.fi. Varaudu ilmoittamaan jäsennumerosi.

Paikkoja on rajoitetusti ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksestä. Mahdolliset maksutiedot saat ilmoittautumisen yhteydessä Katilta.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Kontiolahden seudulle kaivataan tukihenkilöitä

Tule mukaan tukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Saattotukihenkilötoimintaan puolestaan ei tarvitse olla omakohtaisia kokemuksia syöpään liittyen. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää tukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227600 salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!