Kontiolahti

Kontiolahden osasto on toiminut vapaaehtoisvoimin alueellaan jo 28 vuotta. Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Osastomme tehtävänä on yhteistyössä yhdistyksen kanssa toimia alueemme syöpään sairastuneiden yhteen saattamiseksi, tukea syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään, tiedottaa yhdistyksen ja osaston toiminnasta sekä aktivoida jäseniä toimintaan ja saada uusia jäseniä alueelle.

Olemme järjestäneet muutaman kerran vuodessa ”isomman” teemaillan tai tapahtuman. Välillä olemme kokoontuneet pienemmissä puitteissa Ystävänkammarilla. Yhteistoiminnassa olemme olleet Enon paikallisosaston sekä Kontiolahden eri yhdistysten kanssa, mm. tehden yhdessä erilaisia retkiä.

Toiminnastamme tiedotamme jäsenkirjein ja paikallislehden, sekä maakunnallisen sanomalehden järjestöpalstoilla.

Varoja osaston toimintaan olemme keränneet mm. arpajaisilla ja myyjäisillä.

Kaipaamme iloiseen ja aktiiviseen joukkoomme uusia toimijoita, joten ota reilusti meihin yhteyttä!

Johtokunta:
Pirkko Jokinen, puheenjohtaja, p. 050 356 4828, pirkko.jokinen17(at)gmail.com
Marjatta Myyry, sihteeri, p. 044 054 4445, marjatta.myyry55(at)gmail.com
Sirpa Tarnanen, rahastonhoitaja, p. 040 534 8438, sirpatarnanen96(at)gmail.com
Maritta Hyttinen, jäsen, p. 050 466 7904, hyttinen.maritta(at)gmail.com
Aila Riikonen, jäsen, p. 041 439 4435, aila.kaarina49(at)gmail.com
Pirkko Kuittinen, jäsen, p. 050 412 1742, plkuittinen(at)suomi24.fi
Anja Puustinen, jäsen

Huom! Sähköpostia laitettaessa suluissa olevan (at) merkin paikalle tulee laittaa @-merkki.

Syksyn 2019 toimintaa:

• Kotailta to 5.9. klo 17 Pyytikodalla, pyytivaarantie 37. Ohjelmassa mm. yhteislaulua, pientä  visailua (palkinto luvassa), tarjoilua ja ennen kaikkea mukavaa yhdessäoloa.
  • Ti 22.10. klo 17-19 Yleisöluento ”Yleisimmät iho- ja luomimuutokset, sekä ihosyöpien ennaltaehkäisy” Kontiolahden kunnan valtuustosalissa (kesuskatu 8, Kontolahti). Asiantuntijana sairaanhoitaja Marketta Komulainen. Kahvitarjoilu.
  • Joulumieltä jokaiselle-tilauskonsertti jäsenille la 7.12. Käytännön järjestelyihin palataan myöhemmin.
  • Roosanauha-lipaskeräys 10.-11.10. Sinustako Roosanauha-lipaskerääjä? Tule mukaan iloiseen joukkoomme lipaskerääjäksi ja olet näin mukana auttamassa! Aiempaa kokemusta et tarvitse, pari tuntia aikaasi, reipas ja iloinen mieli riittävät.  Lisätietoja keräyksestä ja ilmoittautumiset vapaaehtoiseksi lipaskerääjiksi johtokunnan jäsennelle Marjatta Myyry p.044 054 4445/ marjatta.myyry@gmail.com tavattavissa 17.9. jälkeen.

Lisätietoja tapahtumista saat p. 050 356 4828, puheenjohtaja Pirkko Jokinen

Osastomme alueella toimii koulutettuja vertaistukihenkilöitä sekä tukihenkilöitä palliatiivisessa- ja saattohoidossa oleville ja heidän läheisilleen. Lisätietoa saat yhdistyksen sh Salla-Maaria Martikaiselta p. 050 362 2915 tai toimisto (013) 227 600.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Kontiolahden seudulle kaivataan tukihenkilöitä.

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227600 salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!