Kontiolahti

Kontiolahden paikallisosasto perustettiin vuonna 1991. Osaston toiminta on päättynyt v 2023. Toiminta voidaan käynnistää uudelleen, mikäli uusia vapaaehtoisia löytyy. Mahdollisuuksien mukaan järjestämme alueella toimintaa. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Kontiolahden paikallisosaston vuosikokouksessa 20.2.2023 päätettiin osaston toiminta lopettaa toimijoiden vähyyden vuoksi. Paikallisosaston toiminta on kuitenkin mahdollista käynnistää uudelleen, mikäli uusia toimijoita löytyy. Jos olet kiinnostunut vapaaehtoistoiminnasta, ole yhteydessä Suvi Jolkkoseen p. 050 536 4975.

Kevään 2024 toimintaa Kontiolahdella:

Vertaistukiryhmä syöpään sairastuneille. Kokoonnumme Kontiotuvalla (Koulukuja 4 A) Tule mukaan tapaamaan vertaisia ja keskustelemaan luottamuksellisesti sairastumiseen liittyvistä asioista ja ajatuksista. Usein saman kokenut ymmärtää parhaiten, mitä kaikkea sairaus tuo elämään! Tapaamisissa on mukana yhdistyksen sairaanhoitaja.

Kokoontumiset tiistaisin klo 14-16:
6.2.
5.3.
9.4
7.5.

Ilmoittautuminen aina edelliseen päivään klo 15 mennessä p. 013 227600 tai marko.luukkainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Lisätietoja Salla-Maarialta p. 050 362 2915/013 227 600

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa?

Tule mukaan tukihenkilötoimintaan! Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltämme. Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi.  Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tällä hetkellä meillä on tarve tukihenkilöistä, joilla on kokemus suolistosyöpään sairastumisesta mutta muunkin syövän sairastaneet ovat tervetulleita mukaan toimintaan.

Palliatiivisessa ja saattohoidossa olevien ja heidän läheistensä tukena toimivilla saattotukihenkilöillä ei tarvitse olla omakohtaisia kokemuksia syöpään liittyen.
Lue lisää tukihenkilötoiminnasta.

Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sairaanhoitaja Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227600 salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!