Polvijärvi

Polvijärven paikallisosasto on toiminut alueellaan vapaaehtoisvoimin jo 31 vuotta. Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Polvijärven paikallisosasto on perustettu vuonna 1987 ja sen toimialue käsittää Polvijärven kunnan alueen. Paikallisosaston johtokunta kokoontuu n. 4-5 kertaa vuodessa.

Johtokunta:
Mirja Tanskanen, puheenjohtaja p. 040 547 8910
Arja Leskinen, sihteeri
Tuula Ratilainen, rahastonhoitaja
Maritta Taavila, jäsen
Ritva Räty, jäsen
Pirkko Jaatinen, jäsen
Maija Lehikoinen, jäsen
Leena Martikainen, jäsen
Eija Mustonen, jäsen

Paikallisosaston toiminnan tarkoituksena on syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä tukeminen, yhdistyksen ja osaston toiminnasta tiedottaminen sekä jäsenten aktivoiminen mukaan osaston toimintaan. Osasto järjestää erilaisia virkistys- ja retkitapahtumia sekä asiantuntijaluentoja jäsenistölleen. Toiminnasta ja tapahtumista tiedotetaan jäsenkirjeillä ja Outokummun seudussa.

Varoja toimintaan kerätään erilaisilla myyntitapahtumilla sekä arpajaisilla. Voit tukea paikallista syöpätoimintaa lahjoittamalla arpajaispalkintoja tai rahalahjoituksia. Lisätietoja osaston puheenjohtajalta.

Osastomme myy myös adresseja toimintansa tukemiseen. Adresseja saa, Mirjalta ja Ritvalta. Lisäksi Syöpäyhdistyksen adresseja on myynnissä Jaanan-kirppiksellä.

Yhteistyötä muiden järjestöjen kanssa on pyritty virittelemään. Polvijärveläiset suhtautuvat erittäin myönteisesti osastomme toimintaan. Väki ikääntyy ja nuoria kaivataan osastomme toimintaan.

Kevään 2019 toimintaa:

Paikallisosastomme Symppis-kerho jatkaa toimintaansa to 24.1. alkaen klo 13.00. Aiheena: Kevään suunnittelua. Kerho kokoontuu kuukauden ensimmäinen ja kolmas torstai klo 13. Kokoontumiset osoitteessa Jääskeläntie 5, Polvijärvi (eläinlääkärin vastaanottotalo). Kokoontumiskerroille pyritään järjestämään eri alojen asiantuntijoita, vapaata toimintaa ja keskustelua. Seuraa ilmoittelua Outokummun seudun järjestöpalstalla. Mm. kerhon kokoontumisen päivämäärissä voi olla muutoksia. Lisätietoja kerhon ja osaston toiminnasta Mirjalta p. 040 547 8910.

• Polvijärven osaston vuosikokous ke 13.2. klo 16 Touhula (ent. eläinlääkärintalo, Jääskeläntie 5). Kokouksessa mukana yhdistyksen toiminnanjohtaja Suvi Jolkkonen.

Muut kevätkauden tapahtumat tarkentuvat myöhemmin.

Lisätietoja toiminnasta Mirja p. 040 547 8910

Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Polvijärven seudulle kaivataan tukihenkilöitä.

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Mikäli kiinnostuit, ilmoittaudu mukaan kevään vertaistukihenkilökoulutukseen, joka järjestetään Joensuussa 30.3. ja 13.4.2019.  Lisätiedot ja ilmoittautumiset 7.3.mennessä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi