Polvijärvi

Polvijärven paikallisosasto on toiminut alueellaan vapaaehtoisvoimin jo 31 vuotta. Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Polvijärven paikallisosasto on perustettu vuonna 1987 ja sen toimialue käsittää Polvijärven kunnan alueen. Paikallisosaston johtokunta kokoontuu n. 4-5 kertaa vuodessa.

Johtokunta:
Mirja Tanskanen, puheenjohtaja p. 040 547 8910
Arja Leskinen, sihteeri
Tuula Ratilainen, rahastonhoitaja
Maritta Taavila, jäsen
Ritva Räty, jäsen
Pirkko Jaatinen, jäsen
Maija Lehikoinen, jäsen
Leena Martikainen, jäsen
Eija Mustonen, jäsen

Paikallisosaston toiminnan tarkoituksena on syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä tukeminen, yhdistyksen ja osaston toiminnasta tiedottaminen sekä jäsenten aktivoiminen mukaan osaston toimintaan. Osasto järjestää erilaisia virkistys- ja retkitapahtumia sekä asiantuntijaluentoja jäsenistölleen. Toiminnasta ja tapahtumista tiedotetaan jäsenkirjeillä ja Outokummun seudussa.

Varoja toimintaan kerätään erilaisilla myyntitapahtumilla sekä arpajaisilla. Voit tukea paikallista syöpätoimintaa lahjoittamalla arpajaispalkintoja tai rahalahjoituksia. Lisätietoja osaston puheenjohtajalta.

Osastomme myy myös adresseja toimintansa tukemiseen. Adresseja saa, Mirjalta ja Ritvalta. Lisäksi Syöpäyhdistyksen adresseja on myynnissä Jaanan-kirppiksellä.

Yhteistyötä muiden järjestöjen kanssa on pyritty virittelemään. Polvijärveläiset suhtautuvat erittäin myönteisesti osastomme toimintaan. Väki ikääntyy ja nuoria kaivataan osastomme toimintaan.

Syksyn 2018 toimintaa:

Paikallisosastomme Symppis-kerho jatkaa toimintaansa to 20.9. alkaen klo 13.00. Kerho kokoontuu kuukauden ensimmäinen ja kolmas torstai klo 13. Kokoontumiset osoitteessa Jääskeläntie 5, Polvijärvi (eläinlääkärin vastaanottotalo). Kokoontumiskerroille pyritään järjestämään eri alojen asiantuntijoita, vapaata toimintaa ja keskustelua. Seuraa ilmoittelua Outokummun seudun järjestöpalstalla. Mm. kerhon kokoontumisen päivämäärissä voi olla muutoksia. Lisätietoja kerhon ja osaston toiminnasta Mirjalta p. 040 547 8910.

Heinäkuussa: Osallistumme Polvijärvi-päiville. Arpajaispalkintoja otamme mielellämme vastaan. Arpajaispalkinnot voi toimittaa Mirjalle tai Arjalle kirjaston yläkertaan.

Su 5.8. Teemme teatteriretken Paukkajan kesäteatteriin Ahveniselle klo 14.00 alkavaan teatteriesitykseen. Vihtorin harha-askel. Esitys kertoo menestyvästä liikemiehestä ja hänen perheestään ja on nopeatempoinen farssi, jossa ei tyhjäkäynnille ole tilaa. Lähtö teatteriin tapahtuu bussikuljetuksella vanhan kunnantalon edestä klo 12.30. Lipun- ja matkanhinta on 10€. Ilmoittautumiset Mirjalle p. 040 547 8910 tai Maijalle p. 040 825 4396 viimeistään 20.7. mennessä.

To 6.9. Teemme syysretken Outokummun luonto- ja eräkeskukseen Outokummun paikallisosaston vieraaksi. Lähtö Polvijärveltä klo 12.00 entisen kunnanviraston edestä. Tarkemmat tiedot Outokummun Seudun järjestöpalstalla elokuun loppupuolella.

Lokakuussa: osallistumme Roosa nauha -lipaskeräykseen
Sinustako Roosa nauha -lipaskerääjä? Tule mukaan iloiseen joukkoomme lipaskerääjäksi ja ole näin mukana auttamassa! Aiempaa kokemusta et tarvitse, pari tuntia aikaasi, reipas ja iloinen mieli riittävät. Lisätietoja keräyksestä ja ilmoittautumiset vapaaehtoiseksi lipaskerääjäksi johtokuntamme jäsenelle.

Marras-joulukuussa vietämme pikkujoulua. Paikan ja ajankohdan ilmoitamme myöhemmin.

Lisätietoja toiminnasta Mirja p. 040 547 8910

Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

SINUSTAKO TUKIHENKILÖ?

Polvijärven seudulle kaivataan lisää tukihenkilöitä. Tukihenkilötoiminta antaa sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri sinun aikaasi ja tukeasi.

Voit hakeutua tukihenkilöksi, jos sinulla on ollut omakohtainen kokemus syövästä (alle 5 vuotta sairastumisesta) tai läheiselläsi on ollut syöpä.

Jos kiinnostuit, lisätietoja tukihenkilötoimintaan liittyen antaa sh Salla-Maaria Martikainen p. 050-362 2915 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi