Polvijärvi

Polvijärven paikallisosasto on perustettu vuonna 1987. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Polvijärven osaston toimialue käsittää Polvijärven kunnan alueen. Paikallisosaston johtokunta kokoontuu n. 4-5 kertaa vuodessa.

Johtokunta:
Mirja Tanskanen, puheenjohtaja p. 040 547 8910
Arja Leskinen, sihteeri,rahastonhoitaja
Tuula Ratilainen, jäsen
Maritta Taavila, jäsen
Ritva Räty, jäsen
Pirkko Jaatinen, jäsen
Maija Lehikoinen, jäsen
Eeva Parikka, jäsen
Eija Mustonen, jäsen

Paikallisosaston toiminnan tarkoituksena on syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä tukeminen, yhdistyksen ja osaston toiminnasta tiedottaminen sekä jäsenten aktivoiminen mukaan osaston toimintaan. Osasto järjestää erilaisia virkistys- ja retkitapahtumia sekä asiantuntijaluentoja jäsenistölleen. Toiminnasta ja tapahtumista tiedotetaan jäsenkirjeillä ja Outokummun seudussa.

Varoja toimintaan kerätään erilaisilla myyntitapahtumilla sekä arpajaisilla. Voit tukea paikallista syöpätoimintaa lahjoittamalla arpajaispalkintoja tai rahalahjoituksia. Lisätietoja osaston puheenjohtajalta.

Osastomme myy myös adresseja toimintansa tukemiseen. Adresseja on myynnissä  Mirja Tanskanen p. 040 547 8910 ja Ritva Räty p. 050 449 7147. Adresseja saa myös Jaanan kirppikseltä.

Yhteistyötä muiden järjestöjen kanssa on pyritty virittelemään. Polvijärveläiset suhtautuvat erittäin myönteisesti osastomme toimintaan. Väki ikääntyy ja nuoria kaivataan osastomme toimintaan.

Vuoden 2022 toimintaa:

Ilo Liikuttaa tapahtuma järjestetään tiistaina 31.5.2022 klo 13.00–15.00 Urheilukentällä. Tapahtumassa yhteislaulua, erilaisia leikkimielisiä pelejä ja liikuntaa. Tarjolla makkaranpaistoa ja mehua. Jos tarvitset kyytiä, tule torille klo 12.30. Mukana Syöpäyhdistyksestä sairaanhoitaja Marjo Pylkäs.

Polvijärvi-päivillä lauantaina 23.7.2022 myymme toimintamme tukemiseksi arpoja. Jos haluat lahjoittaa arpapalkintoja, ota yhteyttä Mirjaan 040 5478910 tai Ritvaan 050 4497147.

Lähdemme Kinahmon kesäteatteriin katsomaan ”Mooses Viinanen Luojan mieliharmi” esitystä sunnuntaina 31.7.2022 klo 13.00. Syöpäyhdistys maksaa liput jäsenille ja ei jäseniltä maksu 20 €. Lähtö klo 12.00 torilta kimppakyydeillä. Sitova ilmoittautuminen Mirjalle 040 5478910 viimeistään 24.7. mennessä.

Symppiskerho aloittaa toimintansa syyskuussa. Ilmoitukset Outokummun seudun Seurat-palstalla.

Roosanauhakeräys toteutetaan lokakuulla viikolla 40–41. Kampanjan aikana myymme roosa nauhoja sekä toteutamme lipaskeräyksen. Ilmoittaudu myyjäksi tai lipaskerääjäksi Mirjalle tai Ritvalle.

Syöpäyhdistyksen Polvijärven osaston pikkujoulu järjestetään marras-joulukuun aikana. Ilmoitus Outokummun Seudussa.

Tietoa toiminnasta saat puheenjohtaja Mirjalta p. 040 547 8910, sekä seuraamalla Outokummun seudun järjestöpalstaa.

Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Polvijärven seudulle kaivataan tukihenkilöitä.

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi