Polvijärvi

Polvijärven paikallisosasto on toiminut alueellaan vapaaehtoisvoimin jo 30 vuotta. Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Polvijärven paikallisosasto on perustettu vuonna 1987 ja sen toimialue käsittää Polvijärven kunnan alueen. Paikallisosaston johtokunta kokoontuu n. 4-5 kertaa vuodessa.

Johtokunta:
Mirja Tanskanen, puheenjohtaja p. 040 547 8910
Arja Leskinen, sihteeri
Tuula Ratilainen, rahastonhoitaja
Maritta Taavila, jäsen
Ritva Räty, jäsen
Pirkko Jaatinen, jäsen
Maija Lehikoinen, jäsen
Irma Hiltunen, jäsen

Paikallisosaston toiminnan tarkoituksena on syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä tukeminen, yhdistyksen ja osaston toiminnasta tiedottaminen sekä jäsenten aktivoiminen mukaan osaston toimintaan. Osasto järjestää erilaisia virkistys- ja retkitapahtumia sekä asiantuntijaluentoja jäsenistölleen. Toiminnasta ja tapahtumista tiedotetaan jäsenkirjeillä ja Outokummun seudussa.

Varoja toimintaan kerätään erilaisilla myyntitapahtumilla sekä arpajaisilla. Voit tukea paikallista syöpätoimintaa lahjoittamalla arpajaispalkintoja tai rahalahjoituksia. Lisätietoja osaston puheenjohtajalta.

Osastomme myy myös adresseja toimintansa tukemiseen. Adresseja saa, Mirjalta ja Ritvalta. Lisäksi Syöpäyhdistyksen adresseja on myynnissä Jaanan-kirppiksellä.

Yhteistyötä muiden järjestöjen kanssa on pyritty virittelemään. Polvijärveläiset suhtautuvat erittäin myönteisesti osastomme toimintaan. Väki ikääntyy ja nuoria kaivataan osastomme toimintaan.

Syksyn 2017 tapahtumia:

Paikallisosastomme Symppis-kerho jatkaa toimintansa. Kerho kokoontuu kuukauden ensimmäinen ja kolmas keskiviikko klo 14. Kokoontumiset osoitteessa Jääskeläntie 5, Polvijärvi (eläinlääkärin vastaanottotalo). Kokoontumiskerroille pyritään järjestämään eri alojen asiantuntijoita, vapaata toimintaa ja keskustelua. Seuraa ilmoittelua Outokummun seudun järjestöpalstalla. Mm. kerhon kokoontumisen päivämäärissä voi olla muutoksia. Lisätietoja kerhon ja osaston toiminnasta Mirjalta p. 040 547 8910.

Sunnuntaina 26.11. klo 14.00 juhlimme osastomme 30-vuotisjuhlaa pikkujoulun merkeissä Saarilassa (Hanintie 14). Lähtö linja-autoasemalta klo 13.30 kimppakyydein. Ohjelmassa: puhallinsoittoa, yhteislaulua, paikallisosaston historiikki sekä ”mummojen ” esitys. Ilmoittautumiset viimeistään 17.11. mennessä Mirjalle p. 040 547 8910. Ilmoita myös mahdolliset erikoisruokavaliot.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

SINUSTAKO TUKIHENKILÖ?

Polvijärven seudulle kaivataan lisää tukihenkilöitä. Tukihenkilötoiminta antaa sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri sinun aikaasi ja tukeasi.

Voit hakeutua tukihenkilöksi, jos sinulla on ollut omakohtainen kokemus syövästä (alle 5 vuotta sairastumisesta) tai läheiselläsi on ollut syöpä.

Jos kiinnostuit, lisätietoja tukihenkilötoimintaan liittyen antaa sh Salla-Maaria Martikainen p. 050-362 2915 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi