Polvijärvi

Polvijärven paikallisosasto on toiminut alueellaan vapaaehtoisvoimin jo 31 vuotta. Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Polvijärven paikallisosasto on perustettu vuonna 1987 ja sen toimialue käsittää Polvijärven kunnan alueen. Paikallisosaston johtokunta kokoontuu n. 4-5 kertaa vuodessa.

Johtokunta:
Mirja Tanskanen, puheenjohtaja p. 040 547 8910
Arja Leskinen, sihteeri
Tuula Ratilainen, rahastonhoitaja
Maritta Taavila, jäsen
Ritva Räty, jäsen
Pirkko Jaatinen, jäsen
Maija Lehikoinen, jäsen
Leena Martikainen, jäsen
Eija Mustonen, jäsen

Paikallisosaston toiminnan tarkoituksena on syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä tukeminen, yhdistyksen ja osaston toiminnasta tiedottaminen sekä jäsenten aktivoiminen mukaan osaston toimintaan. Osasto järjestää erilaisia virkistys- ja retkitapahtumia sekä asiantuntijaluentoja jäsenistölleen. Toiminnasta ja tapahtumista tiedotetaan jäsenkirjeillä ja Outokummun seudussa.

Varoja toimintaan kerätään erilaisilla myyntitapahtumilla sekä arpajaisilla. Voit tukea paikallista syöpätoimintaa lahjoittamalla arpajaispalkintoja tai rahalahjoituksia. Lisätietoja osaston puheenjohtajalta.

Osastomme myy myös adresseja toimintansa tukemiseen. Adresseja on myynnissä  Mirja Tanskanen p. 040 547 8910 ja Ritva Räty p. 050 449 7147. Adressaja saa myös Jaanan kirppikseltä.

Yhteistyötä muiden järjestöjen kanssa on pyritty virittelemään. Polvijärveläiset suhtautuvat erittäin myönteisesti osastomme toimintaan. Väki ikääntyy ja nuoria kaivataan osastomme toimintaan.

Syksyn 2019 toimintaa:

Paikallisosastomme Symppis-kerho jatkaa toimintaansa. Kerho kokoontuu kuukauden ensimmäinen ja kolmas torstai klo 13. Kokoontumiset osoitteessa Jääskeläntie 5, Polvijärvi (eläinlääkärin vastaanottotalo). Kokoontumiskerroille pyritään järjestämään eri alojen asiantuntijoita, vapaata toimintaa ja keskustelua. Seuraa ilmoittelua Outokummun seudun järjestöpalstalla. Mm. kerhon kokoontumisen päivämäärissä voi olla muutoksia. Lisätietoja kerhon ja osaston toiminnasta Mirjalta p. 040 547 8910.

Symppiskerho syyskaudella 2019:

19.9. klo 12-15 syysretki Horsmanahon majalle. lähtö kirjaston edestä.
3.10. klo 13-15 aiheena: Henkinen hyvinvointi, toinen toistaan tukien
17.10. klo 13-15 vieraana jalkahoitaja Merja Tuominen
7.11.   klo 13-15 vieraana kirkkoherra Martti Turunen
21.11. klo 13-15 vieraana fysioterapeutti Elisa Pesonen Terhakasta
7.12.  klo  14-16 joulupuuro ja kahvit Huvilouhoksessa. Ruokailun jälkeen mahdollisuus osallistua Joulumieltä jokaiselle- konserttiin, joka on Carelia-salissa.

To 19.9. syysretki jäsenille ja Symppiskerholaisille Horsmanahon metsästysmajalle lähtö kimppakyydein klo 12.00 kirjaston edestä. Ohjelmassa mm. erilaisia pelejä, tietokilpailuja ja yhteislaulua sekä makkaran paistoa ja kahvittelua.

To 24.10. retki Outokumpuun katsomaan Olen Suomalainen-elokuvaa, joka alkaa klo 13. Liput 9€/jäsen ja 10€/ei jäsen. Lähtö kimppakyydein klo 12.15 Polvijärven kirjastotalon edestä (Polvijärventie 4).

La 7.12. pikkujoulu Huvilouhoksessa ja joulukonsertti Carelia-salissa. Ruokailu Huvilouhoksessa (Polvijärventie 12-14) klo 14.00. Ruokana on puuro, rusinasoppa, piirakat, munavoi ja kinkku sekä torttukahvit. Hinta 10€/jäsenet ja 14€/ei jäsenet. Ruokailun jälkeen on mahdollista osallistua Joulumieltä jokaiselle- konserttiin Carelia-salissa klo 17.00. Lähtö entisen kunnantalon edestä klo 16.00. Konserttilipun hinta 20€/jäsenille ja 34€/ei jäsenille. Kyyditys jäsenille ilmainen ja ei jäsenille 10€. Ilmoittautumiset 24.11. mennessä Mirjalle p. 040 547 8910 tai Pirkolle p. 050 514 2144.

Roosa nauha -keräys lokakuussa viikolla 41. Sinustako Roosa nauha-lipaskerääjä? Tule mukaan iloiseen joukkoomme lipaskerääjäksi ja ole näin mukana auttamassa! Aiempaa kokemusta et tarvitse, pari tuntia aikaasi, reipas ja iloinen mieli riittävät. Lisätietoja keräyksestä ja ilmoittautumiset vapaaehtoiseksi lipaskerääjäksi Mirjalle p. 040 547 8910 tai Pirkolle p. 050 514 2144

Lisätietoja toiminnasta Mirja p. 040 547 8910

Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Polvijärven seudulle kaivataan tukihenkilöitä.

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi