Nurmes

Nurmeksen paikallisosasto on perustettu vuonna 1980. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Keskeistä toiminnassamme on

• syöpäsairaiden ja heidän läheistensä tukeminen, Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen toiminnasta tiedottaminen ja monimuotoinen virkistystoiminta
  • olemme mm. hankkineet terveyskeskukselle ilmapatjoja, kipupumppuja ja kalusteet saattohoitohuoneeseen.
  • virkistäytymispuolella olemme tehneet teatteri- ja kylpylämatkoja, pitäneet yhteisiä pikkujouluja ym.

Johtokunta:
Leena Kuvaja, puheenjohtaja p. 050 536 0059
Helena Halonen
Anneli Larkkonen
Irma Nevalainen
Marjatta Mustonen
Leena Pennanen
Osmo Räsänen
Eila Turunen

Kevään 2020 toimintaa: Joudumme perumaan toiminnan toistaiseksi

• Nurmeksen osaston vuosikokous 10.2.20 klo 14 Nurmeskotiyhdistys, kuntoutuksen kokoustila (os. Esantie 3) Nurmes
  • Syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä vertaistukiryhmä Kipinä kokoontuu Ystävänpysäkillä (os. Esantie 3) klo 17-19. Kevään tapaamiset ovat 14.1., 11.2., 10.3., 14.4. ja 12.5. Tapaamisissa on mahdollisuus keskustella ja vaihtaa ajatuksia luottamuksellisesti kahvikupin äärellä samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien ihmisten kanssa. Vertaistukiryhmän ohjaajina toimivat Leena Kuvaja (p. 050 536 0059) ja Pirkko Kuokkanen (p. 040 509 8100)
  • Vapaaehtoistoiminnan infoilta kaikille vapaaehtoistoiminnasta kiinnostuneille tiistaina 21.1.2020 klo 17-19, Ystävänpysäkki, Esantie 3, Nurmes. Tule kuulemaan toiminnastamme ja kehittämään Syöpäyhdistyksen paikallisosaston toimintaa Nurmeksessa. Kaipaamme mukaan uusia toimijoita. Olisitko sinä yksi heistä?  Mukana osaston johtokunnan jäseniä, tukihenkilöitä sekä yhdistyksen sh. Salla-Maaria Martikainen. Kahvitarjoilu. Tervetuloa mukaan!
  • 10.10. Nurmeksen osaston 40-vuotisjuhla Hyvärilän matkailukeskuksessa. Yksityiskohdat tarkentuvat myöhemmin.

Lisätietoa toiminnasta ja tapahtumista saat osaston puheenjohtaja Leena Kuvajalta p. 050 536 0059

Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Nurmeksen seudulle kaivataan tukihenkilöitä

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Älä jää yksin, tule mukaan toimintaan!