Nurmes

Nurmeksen paikallisosasto on perustettu vuonna 1980. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Keskeistä toiminnassamme on

• syöpäsairaiden ja heidän läheistensä tukeminen, Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen toiminnasta tiedottaminen ja monimuotoinen virkistystoiminta
  • olemme mm. hankkineet terveyskeskukselle ilmapatjoja, kipupumppuja ja kalusteet saattohoitohuoneeseen.
  • virkistäytymispuolella olemme tehneet teatteri- ja kylpylämatkoja, pitäneet yhteisiä pikkujouluja ym.

Johtokunta:
Leena Kuvaja, puheenjohtaja p. 050 536 0059
Helena Halonen
Anneli Larkkonen
Irma Nevalainen
Jarmo Martikainen
Leena Pennanen
Osmo Räsänen
Eila Turunen

Syksyn 2021 toimintaa:

Tervetuloa Nurmeksen paikallisosaston vuosikokoukseen tiistaina 17.8. klo 14.00 Majatalo Pihlajapuussa, salmenkyläntie 81, 75500 Nurmes.
Tule Sinäkin mukaan tekemään arvokasta vapaaehtoistyötä ja varmistamaan yhdessä kanssamme se, että tärkeä paikallinen vapaaehtoistyö pysyy vahvana ja elinvoimaisena.

Syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä vertaistukiryhmä kokoontuu kuukausittain Ysävänpysäkillä (os. Esantie 3, Nurmes). Syyskauden tapaamiset tiistaisin 14.9., 12.10., 9.11. ja 14.12 klo 17-19. Lisätietoja ryhmästä sekä ilmoittautuminen: Leena p. 050 536 0059

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Paikallisosasto järjestää säännöllisesti kuukausitapaamisia, joissa suunnitellaan tulevia tapahtumia ja osaston toimintaa. Tietoa toiminnasta saat osaston puheenjohtaja Leena Kuvajalta p. 050 536 0059 sekä seuraamalla Ylä-Karjala -lehden ilmoituspalstaa.

Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Nurmeksen seudulle kaivataan tukihenkilöitä

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Älä jää yksin, tule mukaan toimintaan!