Nurmes

Nurmeksen paikallisosasto on perustettu vuonna 1980. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Osaston toiminnassa keskeistä on syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä tukeminen, Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen toiminnasta tiedottaminen sekä monimuotoinen virkistystoiminta. Olemme tehneet muun muassa teatteri- ja kylpylämatkoja ja järjestäneet yhteisiä pikkujouluja ja muita tapahtumia.

Johtokunta:

Leena Kuvaja, puheenjohtaja p. 050 536 0059
Helena Halonen
Seija Karhu
Leena Pennanen
Osmo Räsänen
Eila Turunen
Pirkko Kuokkanen

Kevään 2024 toimintaa

Vertaistukiryhmä Kipinä syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen kokoontuu tiistaisin klo 16-18 Porokylän Ystävänpysäkillä, Puistotie 3 Nurmes.
9.1. Kokoontumisessa mukana yhdistyksen sairaanhoitaja Salla-Maaria Martikainen
13.2. / 12.3. / 9.4. / 14.5.

Ilmoittautumiset aina kokoontumista edeltävään perjantaihin mennessä Leenalle p. 050 536 0059. Tervetuloa mukaan!

Jäsenille kuntosalivuoro keskiviikkoisin klo 13-15 Nurmeskodilla, 3€/kerta, jonka voi maksaa myös E-passilla. Ei ohjausta.

Yksityisnäytös yhdistyksen jäsenille Joensuun kaupunginteatterin näytökseen

Paikallisosasto tarjoaa maksuttoman kyydin Joen sydän yksityisnäytökseen 15.3.2024 lähtö Rököltä kello 15.45.
Lipun hinta jäsenille 17€ ja ei jäsenille 30€. Varaa oma lippusi ja kyyti ilmoittautumalla Helenalle 0400 670 295.
Paikkoja on rajoitetusti ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksestä.

Tietoa paikallisosaston toiminnasta saat puheenjohtaja Leena Kuvajalta p. 050 536 0059 sekä seuraamalla Ylä-Karjala -lehden ilmoituspalstaa.

Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa?

Tule mukaan tukihenkilötoimintaan! Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltämme. Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi.  Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tällä hetkellä meillä on tarve tukihenkilöistä, joilla on kokemus suolistosyöpään sairastumisesta mutta muunkin syövän sairastaneet ovat tervetulleita mukaan toimintaan.

Palliatiivisessa ja saattohoidossa olevien ja heidän läheistensä tukena toimivilla saattotukihenkilöillä ei tarvitse olla omakohtaisia kokemuksia syöpään liittyen.
Lue lisää tukihenkilötoiminnasta.

Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sairaanhoitaja Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227600 salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!