Tohmajärvi

Tohmajärven paikallisosasto on perustettu vuonna 1986. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Osasto järjestää tapahtumia, virkistystä ja yhdessäoloa.

Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Tervetuloa mukaan toimintaan!

Lisätietoa paikallisosaston toiminnasta osaston puheenjohtaja Vuokko Väistöltä p. 044 256 2232.

Johtokunta:
Vuokko Väistö, puheenjohtaja p. 044 256 2232
Pirkko Lehikoinen, varapuheenjohtaja
Martti Majoinen, jäsen
Aino Tolvanen, jäsen
Tuula Varonen, jäsen
Anneli Hakulinen, jäsen
Kalle Lintunen, jäsen
Arja Pekkarinen, jäsen

Paikallisosastolla on kirpputori toimintansa tukemiseksi. Kirpputori auki ma-pe klo 9-14. os. Talluksentie 1, K-kauppa Tiilikaisen vastapäätä. Otamme myyntiin hyväkuntoista kirpputoritavaraa. Tuotto tulee kokonaisuudessaan jäsentemme virkistystoimintaan.

Osastomme myy myös toimintansa tukemiseksi adresseja, jotka löytyvät kirpputoriltamme. Adressin hinta 13€/kpl yhdistyksen jäsenille 10€/kpl.

Kevään 2022 toimintaa:

24.3.2022 Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen Tohmajärven paikallisosaston vuosikokous klo 16 alkaen Kaivolla, Talluksentie 1, 82600 Tohmajärvi.

Sairaus ja sen vaikutukset parisuhteeseen keskiviikkona 11.5.2022 klo 13.30-15. Kaikille avoin yleisöluento Tohmajärven työväentalolla (os. Työväentie 1, Tohmajärvi).  Aiheesta kertomassa Siun soten sairaanhoitaja/seksuaalineuvojaopiskelija Suvi Siidorow. Mukana myös yhdistyksen sairaanhoitaja Marjo Pylkäs.

Kuukausitapaaminen keskiviikkona 11.5. klo 17.00 syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen Tohmajärven työväentalolla.  Tervetuloa mukaan! Ilmoittautuminen Vuokolle viimeistään 10.5. p. 044 256 2232.

Ilo liikuttaa – tapahtuma tiistaina 24.5.2022 klo 14-16

Tervetuloa nauttimaan kanssamme liikunnan ilosta 24.5. 2022 klo 14-16 Tohmajärven liikuntahallille. Kokoonnumme liikuntahallin pääovelle ( os.Katri Helenan raitti, Kirkkotie 10B, Tohmajärvi). Sään salliessa voimme olla myös ulkona.

Aloitamme kaikenkuntoisille sopivalla jumppatuokiolla, jonka liikuntasihteeri Arja Pirhonen on luvannut meille ohjata. Jumpan jälkeen jatketaan yhdessäoloa leikkimielisillä visailuilla. Iltapäivässä on mukana viimekeväiseen tapaan myös Vuokko Väistö sekä Marketta Komulainen.

Ilmoittautumiset Vuokolle puh 044 256 2232 edelliseen päivään klo 15 mennessä.

Kuntosaliryhmä 2.6.2022 klo 14 liikuntasalilla. Aloitamme nyt ja jatkamme syyskuussa viikottaisella, kaikille avoimella  kuntosaliryhmällä. Aikataulut tarkentuvat elokuussa. Tule rohkeasti mukaan paikan päälle! Ei ilmoittautumisia.

Kesäteatteriesitys Mummonmökki Värtsilän kesäteatterilla 10.7.2022 klo 15. Yhteiskuljetus Kaivolta klo 14. Paikallisosasto tarjoaa lipun, kuljetuksen ja väliaikakahvit jäsenille.  Ilmoittaudu Vuokolle 20.6. mennessä puh 044 256 2232.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Tohmajärven seudulle kaivataan tukihenkilöitä

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Lämpimästi tervetuloa mukaan toimintaamme!