Tohmajärvi

Tohmajärven paikallisosasto on perustettu vuonna 1986. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Osasto järjestää tapahtumia, virkistystä ja yhdessäoloa.

Lisätietoa paikallisosaston toiminnasta osaston puheenjohtaja Vuokko Väistöltä p. 044 256 2232

Johtokunta:
Vuokko Väistö, puheenjohtaja p. 044 256 2232
Pirkko Lehikoinen, varapuheenjohtaja
Seija Dufva, sihteeri, rahastonhoitaja
Martti Majoinen, jäsen
Aino Tolvanen, jäsen
Tuula Varonen, jäsen
Anneli Hakulinen, jäsen
Kalle Lintunen, jäsen
Heli Kuronen, jäsen

Paikallisosastolla on kirpputori toimintansa tukemiseksi. Kirpputori auki ma-pe klo 9-14. os. Talluksentie 1, K-kauppa Tiilikaisen vastapäätä. Otamme myyntiin hyväkuntoista kirpputoritavaraa. Tuotto tulee kokonaisuudessaan jäsentemme virkistystoimintaan.

Osastomme myy myös toimintansa tukemiseksi adresseja, jotka löytyvät kirpputoriltamme. Adressin hinta 13€/kpl yhdistyksen jäsenille 10€/kpl.

Kevään 2021 toimintaa:

• Syöpään sairastuneiden naisten vertaistukiryhmä kokoontuu kerran kuukaudessa Kaivolla (Talluksentie 5, Tohmajärvi). Kevätkauden kokoontumiset keskiviikkoisin 17.2., 17.3. ja 21.4. klo 18-20. Vertaistukiryhmän tapaamisissa on mahdollisuus luottamukselliseen keskusteluun ja ajatustenvaihtoon samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa. Ilmoittaudu ryhmään viimeistään edellisenä päivänä klo 15 mennessä Vuokolle p.044 256 2232. Kevään aloituskerralla mukana Syöpäyhdistyksen sairaanhoitaja Marjo Pylkäs ”Käteni kertovat” -teemalla. Mitä merkityksellistä käteni ovat saaneet aikaan? Onko sairaus muuttanut  minua, ajatuksiani tai tekemistäni toisenlaiseksi ja miten koen sen? Tapaamisessa keskustelua sekä harjoituksia. Huolehdimme ryhmän kokoontumisissa aina riittävistä turvaväleistä sekä käytämme käsidesiä ja kasvomaskeja. Tervetuloa mukaan!
  • Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Tervetuloa mukaan toimintaan!

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Tohmajärven seudulle kaivataan tukihenkilöitä

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Lämpimästi tervetuloa mukaan toimintaamme!