Ilomantsi

Ilomantsin paikallisosasto on perustettu vuonna 1985. Osaston toiminta on päättynyt v 2021. Toiminta voidaan käynnistää uudelleen, mikäli uusia vapaaehtoisia löytyy. Mahdollisuuksien mukaan järjestämme vertaistukiryhmiä. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Ystävykset juttelevat

Vertaiset juttelevat

Syksyn hiljaiselon jälkeen aloitamme vertaistukitapaamiset Ilomantsissa.

Vertaistukitapaaminen syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen keskiviikkona 6.4.2022 klo 14-16 Piirolan pihassa, os. Kauppatie 26, Ilomantsi.

”Huoli puolittuu ja ilo tuplaantuu, kun ne voi jakaa toisen kanssa”.

Vertaistukitapaaminen sinulle, jota syöpään sairastuminen on koskettanut joko oman kokemuksesi tai läheisesi kautta ja kaipaat asian käsittelyä sekä keskustelua vertaisten kesken. Usein saman kokenut ymmärtää parhaiten! Ryhmässä puhutut asiat ovat luottamuksellisia. Tapaamisessa on mukana yhdistyksen tukihenkilö Helena Joronen sekä sairaanhoitaja Marketta Komulainen. Ryhmässä huolehditaan osallistujien turvallisuudesta maskeja ja käsidesiä käyttämällä sekä turvaväleistä huolehtimalla.

Tule mukaan ja ilmoittaudu 5.4. klo 15 mennessä puh 013 227 600 tai heini.grohn@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

***************************************************************

Ilomantsin paikallisosaston perustava kokous pidettiin 7.5.1985. Läsnä oli viisi paikallista edustajaa. Puheenjohtajana toimi Iina Hamunen.

Osaston tehtävänä on yhdistyksen kanssa yhteistyössä toimia alueensa syöpäpotilaiden yhteensaattamiseksi, tukea syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään, tiedottaa yhdistyksen ja osaston toiminnasta, aktivoida jäseniä toimintaan ja hankkia uusia jäseniä.

Ilomantsin paikalliosaston vuosikokouksessa 24.8.2021 päätettiin osaston toiminta lopettaa toimijoiden vähyyden vuoksi. Paikallisosaston toiminta on kuitenkin mahdollista käynnistää uudelleen, mikäli uusia toimijoita löytyy.

Jos olet kiinnostunut vapaaehtoistoiminnasta, ole yhteydessä Suvi Jolkkoseen p. 050 536 4975.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Ilomantsin seudulle kaivataan tukihenkilöitä

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!