Ilomantsi

Ilomantsin paikallisosasto on perustettu vuonna 1985. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Ilomantsin paikallisosaston perustava kokous pidettiin 7.5.1985. Läsnä oli viisi paikallista edustajaa. Puheenjohtajana toimi Iina Hamunen.

Osaston tehtävänä on yhdistyksen kanssa yhteistyössä toimia alueensa syöpäpotilaiden yhteensaattamiseksi, tukea syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään, tiedottaa yhdistyksen ja osaston toiminnasta, aktivoida jäseniä toimintaan ja hankkia uusia jäseniä.

Olemme osastona tehneet teatteri- ja konserttimatkoja sekä sieni- ja marjaretkiä. Keväisin vietämme lettu-/pannukakkukestit kesän alkamisen kunniaksi. Kokoonnumme kuukausittain syksystä kevääseen. Osallistumme myös Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen tilaisuuksiin.

Paikallisosastomme toimijat ikääntyvät ja kaipaamme mukaan myös nuorempia ja uusia toimijoita. Olet lämpimästi tervetullut!

Johtokunta:
Anja Back, puheenjohtaja, rahastonhoitaja p. 040 053 2937
Ritva Niemi, jäsen
Aino Pesonen, jäsen
Martta Riikonen, jäsen
Kalle Törrönen, jäsen
Ritva Punnonen, jäsen
Eila-Leena Raappa, jäsen

Kuvassa johtokunnan jäseniä ja vapaaehtoistoimijoita.

Syksyn 2020 toimintaa:

Osaston tapahtumista, ajankohdista ja paikoista saat tarkempaa tietoa osaston puheenjohtaja Anja Backilta p. 0400 532937

Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Ilomantsin seudulle kaivataan tukihenkilöitä

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!