Ilomantsi

Ilomantsin osasto on toiminut vapaaehtoisten voimin jo 34 vuotta. Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Ilomantsin paikallisosaston perustava kokous pidettiin 7.5.1985. Läsnä oli viisi paikallista edustajaa. Puheenjohtajana toimi Iina Hamunen.

Osaston tehtävänä on yhdistyksen kanssa yhteistyössä toimia alueensa syöpäpotilaiden yhteensaattamiseksi, tukea syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään, tiedottaa yhdistyksen ja osaston toiminnasta, aktivoida jäseniä toimintaan ja hankkia uusia jäseniä.

Olemme osastona tehneet teatteri- ja konserttimatkoja sekä sieni- ja marjaretkiä. Keväisin vietämme lettu-/pannukakkukestit kesän alkamisen kunniaksi. Kokoonnumme kuukausittain syksystä kevääseen. Osallistumme myös Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen tilaisuuksiin.

Jäsenemme ikääntyvät ja kaipaamme mukaan toimintaan myös nuorempia ja uusia toimijoita. Olet lämpimästi tervetullut!

Johtokunta:
Anja Back, puheenjohtaja, rahastonhoitaja p. 040 053 2937
Aino Pesonen, jäsen
Martta Riikonen, jäsen
Kalle Törrönen, jäsen
Ritva Punnonen, jäsen
Mirja Pesonen, jäsen
Eila-Leena Raappa, jäsen

Kuvassa johtokunnan jäseniä ja vapaaehtoistoimijoita.

Kevään 2019 toimintaa:

• kuukausitapaamiset jatkuvat
  • ohjattu allasvoimistelu 3,50€/henkilö/kerta
  • Ilomantsin osaston vuosikokous to 14.2. klo 14 Palvelukeskus Iljala (os. Kappalaisentie 2). Kokouksessa mukana yhdistyksen toiminnanjohtaja Suvi Jolkkonen.
  • Ti 12.3.2019 klo 17-18.30 Positiivisia askelia terveempään elämään -luento Ilomantsin kunnan valtuustosalissa, os. Soihtulantie 7, Ilomantsi. Tietoa ja keskustelua siitä, millä kaikilla elämäntapavalinnoilla voi itse vaikuttaa omaa hyvinvointiin. Luennoimassa yhdistyksen sairaanhoitaja Marjo Toivanen.

Muut kevätkauden tapahtumat tarkentuvat myöhemmin.

Osaston tapahtumista, ajankohdista ja paikoista saat tarkempaa tietoa osaston puheenjohtaja Anja Backilta p. 0400 532937

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Ilomantsin seudulle kaivataan tukihenkilöitä.

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Mikäli kiinnostuit, ilmoittaudu mukaan kevään vertaistukihenkilökoulutukseen, joka järjestetään Joensuussa 30.3. ja 13.4.2019.  Lisätiedot ja ilmoittautumiset 7.3.mennessä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Tervetuloa mukaan toimintaan!