Jäsenedut

Meitä on Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksessä noin 2700. Jäsenenä saat tietoa, tukea ja erilaisia etuja. Jäsenenä olet tukemassa ja mahdollistamassa syöpätyötä maakunnassamme.

Yhdistykseen voi liittyä jäseniksi syöpään sairastuneet, heidän läheisensä ja he, jotka haluavat olla tukemassa yhdistyksen toimintaa. Yhdistyksen varsinaiseksi jäseneksi voidaan hyväksyä henkilö, joka hyväksyy yhdistyksen tarkoituksen. Kannattajajäseneksi voidaan hyväksyä oikeuskelpoinen yhteisö, joka haluaa tukea yhdistyksen tarkoitusta ja toimintaa. Varsinaiset jäsenet ja kannattajajäsenet hyväksyy yhdistyksen hallitus.

Tarjoamme

• tietoa: Sairaanhoitajamme auttavat ja tukevat sairastuneita ja heidän läheisiään. He opastavat myös terveellisiin elintapoihin.
  • tukea: Sairaanhoitajien ja tukihenkilöiden antama tuki sekä sairastuneille suunnatut kurssit ja tapaamiset auttavat selviämään sairauden kanssa. Vertaistuen tarjoaminen ja vapaaehtoistoiminta ovat tärkeä osa yhdistyksen toimintaa.
  • toimintaa: Järjestämme erilaisia kursseja ja ryhmiä syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Paikallisosastomme tarjoavat monipuolista liikunta- ja virkistystoimintaa.

Jäsenedut

Varsinaisena jäsenenä saat

• Syöpä-Cancer-lehden, joka ilmestyy neljä kertaa vuodessa. Lehti tarjoaa luotettavaa ja kiinnostavaa tietoa syövästä ja koskettavia tarinoita sairastuneista.
  • 3 euron suuruisen hoitopäiväkorvauksen jokaiselta syövän hoitoon liittyvältä hoitopäivältä ja poliklinikkakäynniltä erikoissairaanhoidossa. Etu on voimassa jäsenmaksun maksamispäivästä lähtien. Korvausta maksetaan enintään 30 vrk/hlö/vuosi. Korvaus on henkilökohtainen, eikä sitä makseta perikunnalle. Korvausta ei makseta terveyskeskusmaksuista eikä sarjahoidoista. Haettava kalenterivuosittain 15.1. mennessä. Hoitopäiväkorvausten maksatusta varten tarvitaan yhteystietonne (nimi, osoite, puhelin ja tilinumero) sekä syövän hoitoonne liittyvät laskukopiot, joilla korvausta haette. Voitte käydä asioimassa toimistollamme aukioloaikojen puitteissa tai postittaa laskukopiot yhteystietojenne kera osoitteeseen Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistys ry, Malmikatu 5 B, 2 kerros, 80100 Joensuu. Kirjeeseen kannattaa laittaa viesti, että haette hoitopäiväkorvauksia. Korvauspäätöksestä ei lähetetä erillistä ilmoitusta. Ainoastaan epäselvissä tapauksissa otamme hakijaan yhteyttä puhelimitse. Korvaukset maksetaan viimeistään noin kahden viikon kuluessa hakemuksen saapumisesta. Korvausehdoista päättää vuosittain Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen hallitus arvioidessaan yhdistyksen taloudellista tilannetta.
  • Vetrea Joensuu: 10 %:n alennus 5-15 kerran hoitosarjoista, suolahuonehoito 15 €/kerta, jalkojen perushoito 55 €/55min, kuntosalikortti 25€/kk.
  • Joensuun Keskusapteekki: kaikki ei-lääkkeelliset itsehoidon tuotteet (esim. perusvoiteet, ravintolisät) 10 % alennus
  • LadyLine Joensuu ja Fittari Joensuu: asiakkuuksiin 10% alennus normaalihintaisista asiakkuusmaksuista. Edun asiakkuuksista saa Lehmon Fittarin verkkokaupassa kassalla alekoodilla, jonka saat toimistoltamme. Molemmissa toimipisteissä asiakkuuksissa ei ole aloitusmaksua ja kaikki asiakkuudet ovat toistaiseksi voimassa olevia.
  • Asiantuntijapalvelut Heikki Päivinen Oy:
      • edunvalvontavaltakirja 125 euroa / henkilö tai samalla kertaa molemmille puolisoille yhteensä 200 euroa
      • hoitotahto edunvalvontavaltakirjan yhteyteen 25 euroa / henkilö
      • testamentin laatiminen 125 euroa / henkilö tai puolisoiden keskinäisen testamentin laatiminen 200 euroa
      • avioehtosopimus 125 euroa
      • perunkirjoitus alkaen 400 euroa. Vaativimmissa tapauksissa lopullinen hinta määräytyy työmäärän mukaan, joka selviää puhelimitse tehtävän kartoituksen perusteella.
      • ositus alkaen 300 euroa. Vaativimmissa tapauksissa lopullinen hinta määräytyy työmäärän mukaan, joka selviää puhelimitse tehtävän kartoituksen perusteella.
  • Vessapassi tiettyjä sairauksia sairastaville.

Lisäksi olet tukemassa Pohjois-Karjalan alueella tehtävää tärkeää syöpätyötä.

Kysy toimistostamme lisää jäsenasioista ja hoitopäiväkorvauksista.