Outokumpu

Outokummun paikallisosasto on perustettu vuonna 1982. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Osasto toiminnan keskeisenä tehtävänä on syöpätietouden edistäminen, Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen tuottamista kuntoutus- ja tukipalveluista tiedottaminen sekä sosiaalisen kuntoutus- ja virkistystoiminnan järjestäminen.

Outokummun paikalliosaston vuosikokouksessa 19.8.2021 päätettiin osaston toiminta lopettaa toimijoiden vähyyden vuoksi. Paikallisosaston toiminta on kuitenkin mahdollista käynnistää uudelleen, mikäli uusia toimijoita löytyy.

Jos olet kiinnostunut vapaaehtoistoiminnasta, ole yhteydessä Suvi Jolkkoseen p. 050 536 4975.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Vertaistukitapaaminen hiljattain syöpään sairastuneille (alle 2v.) ja heidän läheisilleen ke 29.9. klo 17-19 Galleria Maritan tiloissa. Ryhmää ohjaamassa yhdistyksen sairaanhoitaja Marjo Pylkäs. Tule rohkeasti mukaan tapaamaan vertaisia ja keskustelemaan luottamuksellisesti sairastumiseen liittyvistä asioista ja ajatuksista. Et ole yksin! Ennakkoilmoittautuminen ti 28.9. klo 12 mennessä yhdistyksen toimistolle, p. 013-227600.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Outokummun seudulle kaivataan tukihenkilöitä

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi