Outokumpu

Outokummun paikallisosasto perustettiin vuonna 1982 mutta paikallisosaston vuosikokouksessa 19.8.2021 päätettiin osaston toiminta lopettaa toimijoiden vähyyden vuoksi. Paikallisosaston toiminta on kuitenkin mahdollista käynnistää uudelleen, mikäli uusia toimijoita löytyy. Jos olet kiinnostunut vapaaehtoistoiminnasta, ole yhteydessä Suvi Jolkkoseen p. 050 536 4975. Outokummussa pyritään kuitenkin järjestämään vertaisryhmiä ja muuta toimintaa mahdollisuuksien mukaan.

Kevään 2024 tapahtumia Outokummussa

Vertaistuelliset illat syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen

Hei, Sinä Outokummun seudulla asuva syöpään sairastunut ja sairastuneen läheinen. Nämä illat ovat juuri Sinulle. Tule huokaisemaan vertaistesi joukkoon.  Tapaamisissa on mukana yhdistyksen sairaanhoitaja ja vapaaehtoinen tukihenkilö. Tarjoamme iltakahvit/teet. Kokoonnumme Servolla, Kummunkatu 26, Outokumpu.
Kevään 2024 kokoontumiset keskiviikkoisin klo 17-19
7.2.
13.3.
10.4.
15.5.

Ilmoittautumiset aina edelliseen maanantaihin mennessä yhdistyksen toimistolle p. 013 227600. Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa?

Tule mukaan tukihenkilötoimintaan! Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltämme. Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi.  Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tällä hetkellä meillä on tarve tukihenkilöistä, joilla on kokemus suolistosyöpään tai gynekologiseen syöpään sairastumisesta mutta muunkin syövän sairastaneet ovat tervetulleita mukaan toimintaan.

Palliatiivisessa ja saattohoidossa olevien ja heidän läheistensä tukena toimivilla saattotukihenkilöillä ei tarvitse olla omakohtaisia kokemuksia syöpään liittyen.
Lue lisää tukihenkilötoiminnasta.

Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sairaanhoitaja Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227600 salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi