Outokumpu

Outokummun paikallisosasto on perustettu vuonna 1982. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Osasto toiminnan keskeisenä tehtävänä on syöpätietouden edistäminen, Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen tuottamista kuntoutus- ja tukipalveluista tiedottaminen sekä sosiaalisen kuntoutus- ja virkistystoiminnan järjestäminen.

Järjestämme kuukausittain kerhotapaamisen Galleria Maritan tiloissa (Koulukatu 1). Kokoontumiskerroille pyritään järjestämään eri alojen asiantuntijoita sekä vapaata toimintaa ja keskustelua. Tarkempi kokoontumisten ajankohta ilmoitetaan Outokummun seutu -lehden järjestöpalstalla. Teemme yhteistyötä Polvijärven paikallisosaston kanssa ja teemme myös mielellämme yhteistyötä alueemme eri järjestöjen kanssa. Lisätietoja toiminnastamme saat puheenjohtaja Pirjo Vauhkoselta, p. 0400 819 841.

Syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä vertaistukiryhmä aloittaa kuukausittaiset kokoontumisensa. Ryhmässä on mahdollisuus keskustella luottamuksellisesti sairastumisen vaikutuksista omaan elämään ja saada vertaistukea haasteellisessa elämäntilanteessa. Kokoontumiset 22.9. , 20.10., (24.11. PERUTTU)  klo 17.30-19.30 Galleria Maritassa (Koulukatu 1, Outokumpu). Ilmoittautumiset viimeistään edellisenä päivänä klo 15 mennessä Eijalle p. 040-4102331.

Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Johtokunta:

Pirjo Vauhkonen, puheenjohtaja p. 0400 819 841
Annaliisa Piiroinen
Leena Kaipala
Ritva Hirvonen
Margit Timonen

Syksyn 2020 toimintaa:

Syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä vertaistukiryhmä kokoontuu tiistaisin 22.9., 20.10., 24.11. klo 17.30-19.30 Galleria Marita (Koulukatu 1).  Ilmoittautuminen viimeistään ryhmää edeltävänä päivänä klo 15 mennessä Eijalle  p. 040 410 2331. Tervetuloa mukaan!

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Outokummun seudulle kaivataan tukihenkilöitä

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi