Outokumpu

Outokummun paikallisosasto on perustettu vuonna 1982. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Osasto toiminnan keskeisenä tehtävänä on syöpätietouden edistäminen, Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen tuottamista kuntoutus- ja tukipalveluista tiedottaminen sekä sosiaalisen kuntoutus- ja virkistystoiminnan järjestäminen.

Järjestämme kuukausittain kerhotapaamisen Galleria Maritan tiloissa (Kummunkatu 3). Kokoontumiskerroille pyritään järjestämään eri alojen asiantuntijoita sekä vapaata toimintaa ja keskustelua. Tarkempi kokoontumisten ajankohta ilmoitetaan Outokummun seutu -lehden järjestöpalstalla. Teemme yhteistyötä Polvijärven paikallisosaston kanssa ja teemme myös mielellämme yhteistyötä alueemme eri järjestöjen kanssa. Lisätietoja toiminnastamme saat puheenjohtaja Pirjo Vauhkoselta, p. 0400-819841.

Syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä vertaistukiryhmä aloittaa kuukausittaiset kokoontumisensa keväällä 2020. Ryhmässä on mahdollisuus keskustella luottamuksellisesti sairastumisen vaikutuksista omaan elämään ja saada vertaistukea haasteellisessa elämäntilanteessa. Ryhmää ohjaa Syöpäyhdistyksen kouluttama vapaaehtoinen vertaistukiryhmän ohjaaja. Kevään tapaamiset ovat maanantaisin 9.3., 6.4. ja 4.5. klo 17-19 Galleria Maritan tiloissa, os. Kummunkatu 3. Lisätietoja ryhmän toiminnasta saat Eijalta, p. 040-4102331. Huom: 6.4. ja 4.5. ryhmäkerrat peruttu poikkeusolojen vuoksi.

Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Johtokunta:

Pirjo Vauhkonen, puheenjohtaja p. 0400 819 841
Annaliisa Piiroinen
Leena Kaipala
Ritva Hirvonen
Margit Timonen

Kevään 2020 toimintaa

• 14.1. klo 13, Apteekki
  • Osaston vuosikokous 11.2. klo 13 Galleria Marita. Mukana Suvi Jolkkonen Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksestä
  • 10.3. klo 13 Voimaa vanhuuteen -hanke / Jonna Nissinen
  • 14.4. klo 13 Annamaija Hynynen, jalkahoitaja Huom: Tapahtuma peruttu poikkeusolojen vuoksi.
  • Vapaaehtoistoiminnan infoilta kaikille vapaaehtoistoiminnasta kiinnostuneille tiistaina 5.5. klo 17.30-19.30, Galleria Maritassa. Tule kuulemaan toiminnastamme ja kehittämään Syöpäyhdistyksen paikallisosaston toimintaa Outokummussa. Kaipaamme mukaan uusia toimijoita. Olisitko sinä yksi heistä?  Mukana osaston johtokunnan jäseniä, tukihenkilöitä sekä yhdistyksen sh. Marjo Pylkäs. Kahvitarjoilu. Tervetuloa mukaan! Huom: Infoilta peruttu poikkeusolojen vuoksi.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Outokummun seudulle kaivataan tukihenkilöitä

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi