Liperi

Liperin paikallisosasto on perustettu vuonna 1991. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Toiminnan keskeisiä tavoitteita:

• syöpäpotilaiden tukeminen
  • tiedotustoiminta
  • virkistystoiminta

Osastollamme on tukihenkilötoimintaa. Lisätietoa tukihenkilöistä saat Syöpäyhdistyksen toimistolta

Järjestämme säännöllisesti vuosittain mm. teatteriretkiä, yhteislaulutilaisuuksia ja luentotilaisuuksia syöpäsairauksista. Seuraa ilmoitteluamme paikallislehdessä. Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Teemme mielellämme yhteistyötä muiden paikallisten järjestöjen kanssa. Yhteistyö on helppo toteuttaa, koska olemme monessa järjestössä mukana.

Johtokunta:
Terhi Sakara, puheenjohtaja, p. 044 045 0450
Leena Pekkinen, sihteeri
Eeva Huikuri, jäsen
Terttu Immonen, jäsen
Pirjo Pekkarinen, jäsen
Elina Hakkarainen, jäsen
Arja Heikkinen, jäsen
Anne Lasarov, jäsen
Leila Pursiainen, jäsen

Kevään 2020 toimintaa: Joudumme perumaan toimintamme toistaiseksi

• Liperin osaston vuosikokous 3.2.20 klo 17 Lipetti (os. Keskustie 20, entinen Kotiseutu-uutisten talo) Liperi
  • 27.3.2020 teatteriretki Peruttu Varkauteen Myrskyluodon Maija -näytökseen. Retken hinta on 65 €/henkilö, sisältäen ruuan, teatterilipun ja kuljetuksen. Lisätietoja ja ilmoittautuminen Salmelle 11.2.2020 mennessä p. 0407463779.
  • Lauluiltapäivä Makasiinilla sekä Hyväntekeväisyystanssiaiset elokuussa. Tiedot tarkentuvat myöhemmin.

Vertaistukiryhmätoiminnan aloittamista suunnitellaan.
Muut kevätkauden kokoontumiset ja tapahtumat tarkentuvat myöhemmin.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Liperin seudulle kaivataan tukihenkilöitä

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!