Kuntoutus

Syöpäsairaudesta toipuminen tai sairauden kanssa elämään oppiminen vaatii voimia. Siksi sairastuneet voivat tarvita kuntoutusta. Tarjoamme sairastuneille sekä läheisille kuntoutuskursseja ja muuta tukea kuntoutumiseen. Tavoitteenamme on, että jokainen syöpään sairastunut saisi hänen elämäntilannettaan ja tarpeitaan vastaavia palveluita.

Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistys järjestää syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen tarkoitettuja kuntoutuskursseja. Kurssien tarkoitus on auttaa ja tukea syöpään sairastunutta sekä hänen läheisiään sairauden kaikissa vaiheissa ja edistää heidän elämänlaatuaan ja terveyttään. Kursseilla saat tietoa terveyttä tukevista elintavoista sekä syövästä ja sen kanssa elämisestä. Kursseilla on teemasta riippuen myös mm. liikunnallista ohjelmaa, keskusteluja ja työskentelyä ryhmässä. Vertaistuki on kursseilla tärkeässä roolissa.

Halutessasi voit varata toimistollemme ajan henkilökohtaiseen syöpäkuntoutusohjaukseen, jossa voit sairaanhoitajan kanssa keskustella juuri Sinun kuntoutustarpeestasi. Sairaanhoitaja auttaa  Sinua sinulle sopivan kurssin valinnassa ja auttaa tarvittaessa hakukaavakkeiden täytössä. Voit varata ajan puhelimitse p. 013 227600 / Marketta Komulainen tai sähköpostilla marketta.komulainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Tutustu Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen tarjoamiin kursseihin

Mitä kurssitoiminta on?

Muut Syöpäjärjestöjen kurssit

Erilaisia kursseja pidetään ympäri vuoden ja eri puolella Suomea. Voit hakea mille tahansa kurssille asuinpaikastasi riippumatta.

Valtakunnalliset kurssit