Kurssit

Syöpäsairaudesta toipuminen tai sairauden kanssa elämään oppiminen vaatii voimia. Siksi sairastuneet voivat tarvita kuntoutusta. Tarjoamme sairastuneille sekä läheisille kursseja ja muuta tukea kuntoutumiseen. Tavoitteenamme on, että jokainen syöpään sairastunut saisi hänen elämäntilannettaan ja tarpeitaan vastaavia palveluita.

Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistys järjestää syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen tarkoitettuja kursseja. Ammattilaisten ohjaamat vertaistuelliset kurssit tukevat syövästä toipumista ja kuntoutumista. Kursseja on erilaisia ja saat niiltä mm. tietoa ja psykososiaalista tukea toipumiseen, vertaistuellisia keskusteluita ja mahdollisuuden tutustua toisiin samankaltaisessa tilanteessa oleviin, tietoa terveellisiin elintapohin liittyen ja tukea palautumiseen sekä rentoutumiseen ja tunteiden käsittelyyn.

Tutustu Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen tarjoamiin kursseihin

Mitä kurssitoiminta on?

Muut Syöpäjärjestöjen kurssit

Erilaisia kursseja pidetään ympäri vuoden ja eri puolella Suomea. Voit hakea mille tahansa kurssille asuinpaikastasi riippumatta.

Valtakunnalliset kurssit

Halutessasi voit varata toimistollemme ajan henkilökohtaiseen ohjaukseen syöpäkuntoutukseen liittyen, jossa voit sairaanhoitajan kanssa keskustella juuri Sinun kuntoutustarpeestasi. Sairaanhoitaja auttaa  Sinua sinulle sopivan kurssin valinnassa ja auttaa tarvittaessa hakukaavakkeiden täytössä. Voit varata ajan puhelimitse p. 013 227600 tai verkkoajanvarauksen kautta.