Kitee/Kesälahti

Kiteen paikallisosasto on perustettu vuonna 1983 ja Kesälahden paikallisosasto vuonna 1987. Vuoden 2014 alusta paikallisosastot ovat yhdistäneet voimansa ja toimintansa yhdeksi osastoksi. Toimintaa ylläpitävät vapaaehtoistoimijat. Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Osaston keskeisenä tehtävänä on syöpätietouden edistäminen, Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen tuottamista kuntoutus- ja tukipalveluista tiedottaminen sekä sosiaalisen kuntoutus- ja virkistystoiminnan järjestäminen.

Toimintaa ja tapahtumia järjestetään sekä Kiteen että Kesälahden alueella voimien ja tarpeen mukaan. Seuraa ilmoittelua paikallislehdessä.

Johtokunta:
Aune Timonen, puheenjohtaja p. 040 706 1602
Risto Tikka, varapuheenjohtaja
Sirkku Tolvanen, sihteeri
Aino Alasaari, jäsen
Liisa Immonen, jäsen
Urpo Rahunen, jäsen
Esko Nenonen, jäsen
Pirjo Ketolainen, jäsen

Kuvassa osaston johtokunnan jäseniä ja vapaaehtoistoimijoita.

Kesälahden osaston lahjoitusrahasto

Rahaston tarkoituksena on avustaa kesälahtelaisia perheitä, joissa vanhemmalla tai lapsella on syöpä. Avustuksia jaetaan ympäri vuoden. Vapaamuotoiset avustushakemukset tulee toimittaa Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistykselle osoitteeseen Karjalankatu 4 A 1, 80200 Joensuu. Lisätietoja toimistolta p. 013 227 600.

Kevään ja syksyn tapahtumia 2017

• Vertaistuki-ilta syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen 23.1.2017 klo 17-19, Turinatupa, Kellonsoittajantie 10 A Kitee. Illassa mukana yhdistyksen sairaanhoitaja Salla-Maaria Martikainen. Ei ennakkoilmoittautumista.
  • Kiteen osaston vuosikokous 1.2.2017 klo 13 SAK Kansantalo, Leipurintie 3 Kitee. Kokouksessa mukana yhdistyksen toiminnanjohtaja Suvi Jolkkonen
  • 19.2. 2017 Yksin elämässä – tapahtuma Kiteen seurakuntakeskuksessa. Tapahtuma järjestetään seurakunnan ja eri järjestöjen välisenä yhteistyönä.
  • Vertaistuki-ilta syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen ti 28.3.2017 klo 17-19, Turinatupa, kellonsoittajantie 10 A Kitee. Kokoontumisen teemana: ”Sairastumisesta sopeutumiseen”. Illassa mukana Syöpäyhdistyksen sairaanhoitaja salla-Maaria Martikainen. Ei ennakkoilmoittautumista.
  • 13.4.2017 Kiirastulet -tapahtuma Kesälahden Purujärven kylätalolla.
  • Elokuussa Rantakala/-teatteri tapahtuma Potoskavaarassa
  • Ke 20.9.2017 klo 18.00 aloittaa toimintansa syöpään sairastuneiden vertaistukiryhmä. Mukaan on tervetullut myös sairastuneen läheinen. Ryhmässä on mahdollisuus tavata samankaltaisessa elämäntilanteessa olevia ja keskustella luottamuksellisesti sairastumisen aiheuttamista ajatuksista. Tapaamisia on säännöllisesti kahden viikon välein. Kokoontumispaikkana toimii Korttelitupa, os. Ilmolantie 2, Kitee. Lisätietoja toiminnasta antaa vertaistukiryhmän ohjaaja Martti, p. 050-3409877
  • Järjestämme yhdessä Kiteen Sydänyhdistyksen ja Keski-Karjalan aivohalvaus- ja afasiakerhon kanssa pikkujoulun 8.12.2017 klo 13.00 Purujärven kylätalolla (os. Leveäkiventie 1, Kesälahti)
  • Tapahtumia päivitetään ja tarkennetaan: tulossa on mm. osallistuminen yhdistyksen maakunnalliseen kesäpäivään, ulkoilutusapua Kiteen Hoivakodilla ja Roosanauha -keräys lokakuussa.

Tapahtumista ilmoitetaan tarkemmin lähempänä ajankohtaa Koti-Karjala lehdessä. Muutokset mahdollisia. Lisätietoja tapahtumista saat puheenjohtaja Aune Timoselta p. 040 706 1602.

Lämpimästi tervetuloa mukaan toimintaan ja tilaisuuksiin!