Kitee/Kesälahti

Kiteen paikallisosasto on perustettu vuonna 1983 ja Kesälahden paikallisosasto vuonna 1987. Vuoden 2014 alusta paikallisosastot ovat yhdistäneet voimansa ja toimintansa yhdeksi osastoksi. Toimintaa ylläpitävät vapaaehtoistoimijat. Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Osaston keskeisenä tehtävänä on syöpätietouden edistäminen, Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen tuottamista kuntoutus- ja tukipalveluista tiedottaminen sekä virkistystoiminnan järjestäminen.

Toimintaa ja tapahtumia järjestetään sekä Kiteen että Kesälahden alueella voimien ja tarpeen mukaan. Seuraa ilmoittelua paikallislehdessä.

Kevät 2024 toiminta päivittyy myöhemmin

• Kitee-Kesälahti vuosikokous pidetään 12.2.2024 klo 13, Kiteen Käsityökeskuksessa Kästekonen (Ilmarisentie 3, Kitee).
  • Tervetuloa mukaan kesäteatteriin kanssamme 15.6. kello 14 näytökseen! Paikkoja on rajattu määrä ja ne menee ilmoittautumisjärjestyksessä. Sitovat ilmoittautumiset Aunelle p. 040 706 1602. Matkan hinta jäsenille 50€ ja ei jäsenen hinta 55€. Hinta sisältää  Lipun, ruokailun Valamon luostari Trapesassa ja väliaikakahvituksen.

Johtokunta

Aune Timonen, puheenjohtaja p. 040 706 1602
Aino Alasaari, jäsen p. 050-322 8669
Pirkko Toivanen
Terttu Nenonen
Esko Nenonen, jäsen p. 040-075 8282
Pirjo Ketolainen, jäsen p. 050- 400 0672

Paikallisosaston porukalla Kiteen rantakala tapahtumassa Rantapirtillä kesäkuussa 2022.

Muista tapahtumista ja toiminnasta ilmoitetaan tarkemmin lähempänä ajankohtaa Koti-Karjala lehdessä.

Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Osastolla on myynnissä adresseja toiminnan rahoittamiseksi. Kysy adresseja Esko Nenoselta 0400 758 282 tai Aune Timoselta 040 706 1602.

Kesälahden osaston lahjoitusrahasto

Rahaston tarkoituksena on avustaa kesälahtelaisia perheitä, joissa vanhemmalla tai lapsella on syöpä. Avustuksia jaetaan ympäri vuoden. Vapaamuotoiset avustushakemukset tulee toimittaa Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistykselle osoitteeseen Malmikatu 5B, 2.krs, 80100 Joensuu. Lisätietoja toimistolta p. 013 227 600.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Kitee/Kesälahti -seudulle kaivataan tukihenkilöitä ja paikallisosastotoimijoita.

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Lisätietoja tästä vapaaehtoistoiminnan muodosta löydät täältä. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Tule mukaan paikallisosaston toimintaan