Kitee/Kesälahti

Kiteen paikallisosasto on perustettu vuonna 1983 ja Kesälahden paikallisosasto vuonna 1987. Vuoden 2014 alusta paikallisosastot ovat yhdistäneet voimansa ja toimintansa yhdeksi osastoksi. Toimintaa ylläpitävät vapaaehtoistoimijat. Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Osaston keskeisenä tehtävänä on syöpätietouden edistäminen, Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen tuottamista kuntoutus- ja tukipalveluista tiedottaminen sekä sosiaalisen kuntoutus- ja virkistystoiminnan järjestäminen.

Toimintaa ja tapahtumia järjestetään sekä Kiteen että Kesälahden alueella voimien ja tarpeen mukaan. Seuraa ilmoittelua paikallislehdessä.

Johtokunta

Kisse Tarkkonen, puheenjohtaja p. 050 307 8621
Aune Timonen, jäsen
Sirkku Tolvanen, jäsen
Aino Alasaari, jäsen
Urpo Rahunen, jäsen
Esko Nenonen, jäsen
Pirjo Ketolainen, jäsen

Kuvassa Kitee/Kesälahti -osaston johtokunnan jäseniä ja vapaaehtoistoimijoita.

Kuvassa osaston johtokunnan jäseniä ja vapaaehtoistoimijoita.

Kevään 2020 toimintaa:

• Kiteen osaston vuosikokous 29.1.20 klo 12.30 Linkki (os. Leipurintie 8, entinen linja-autoasema) Kitee
  • Virikekerhon tapahtumat klo 13.00-16.00 Linkillä keväällä 28.2., 27.3., 24.4., ja syksyllä 28.8., 25.9., 30.10., 10.11. ja 27.11. Kevään osalta ryhmien kokoontumiset peruttu.
  • 31.3. klo 17 ”Syöpään sairastuneen tukipalvelut ja kuntoutuminen” -yleisöluento  PERUTTU ja keskustelutilaisuus Tohmajärven valtuustosalissa. Illan aihetta alustamassa yhdistyksen neuvontahoitaja Marketta Komulainen. Ilta järjestetään yhdessä Kitee-Kesälahden ja Tohmajärven paikallisosastojen kanssa. Kahvitarjoilu.
  • 9.4. Kiirastulet Peruttu Kesälahdella Purujärven kylätalolla klo 12.00 alkaen. Ohjelmassa mm. mukavaa yhdessäoloa, makkaranpaistoa (omat makkarat mukaan) sekä arpajaiset. Lisätietoja Kisseltä 050 307 8621 ja Aunelta 040 706 1602.
  • Kesäretki kesäkuussa. Tapahtuman tiedot tarkentuvat myöhemmin
  • Lokakuussa Lipas-Roosanauhakeräys. Keräyspäivät Kiteellä ma 5.10. ja pe 9.10. ja Kesälahdella 7.10. Uusia vapaaehtoisia lipaskerääjiä otetaan mukaan!
  • Joulukuussa Pikkujoulu / konsertti. Aika ja paikka ilmoitetaan myöhemmin.

Suunnitteilla on myös vertaistukitoimintaa hiljattain sairastuneille ja heidän läheisilleen.

Osastolla on myynnissä adresseja toiminnan rahoittamiseksi. Kysy adresseja Esko Nenoselta 0400 758 282 tai Aune Timoselta 040 706 1602.

Tapahtumista ilmoitetaan tarkemmin lähempänä ajankohtaa Koti-Karjala lehdessä. Muutokset mahdollisia. Lisätietoja tapahtumista saat puheenjohtaja Kisse Tarkkoselta p. 050 307 8621.

Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Kesälahden osaston lahjoitusrahasto

Rahaston tarkoituksena on avustaa kesälahtelaisia perheitä, joissa vanhemmalla tai lapsella on syöpä. Avustuksia jaetaan ympäri vuoden. Vapaamuotoiset avustushakemukset tulee toimittaa Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistykselle osoitteeseen Karjalankatu 4 A 1, 80200 Joensuu. Lisätietoja toimistolta p. 013 227 600.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Kitee/Kesälahti -seudulle kaivataan tukihenkilöitä

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Lämpimästi tervetuloa mukaan toimintaan ja tilaisuuksiin!