Kitee/Kesälahti

Kiteen paikallisosasto on perustettu vuonna 1983 ja Kesälahden paikallisosasto vuonna 1987. Vuoden 2014 alusta paikallisosastot ovat yhdistäneet voimansa ja toimintansa yhdeksi osastoksi. Toimintaa ylläpitävät vapaaehtoistoimijat. Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Osaston keskeisenä tehtävänä on syöpätietouden edistäminen, Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen tuottamista kuntoutus- ja tukipalveluista tiedottaminen sekä sosiaalisen kuntoutus- ja virkistystoiminnan järjestäminen.

Toimintaa ja tapahtumia järjestetään sekä Kiteen että Kesälahden alueella voimien ja tarpeen mukaan. Seuraa ilmoittelua paikallislehdessä.

Johtokunta:
Aune Timonen, puheenjohtaja p. 040 706 1602
Risto Tikka, varapuheenjohtaja
Sirkku Tolvanen, jäsen
Aino Alasaari, jäsen
Liisa Immonen, jäsen
Urpo Rahunen, jäsen
Esko Nenonen, jäsen
Pirjo Ketolainen, jäsen

Kuvassa osaston johtokunnan jäseniä ja vapaaehtoistoimijoita.

Kesälahden osaston lahjoitusrahasto

Rahaston tarkoituksena on avustaa kesälahtelaisia perheitä, joissa vanhemmalla tai lapsella on syöpä. Avustuksia jaetaan ympäri vuoden. Vapaamuotoiset avustushakemukset tulee toimittaa Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistykselle osoitteeseen Karjalankatu 4 A 1, 80200 Joensuu. Lisätietoja toimistolta p. 013 227 600.

Kevään ja syksyn 2019 toimintaa:

• Virikekerho syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen kokoontuu 18.1., 15.2., 22.3. ja  26.4. klo 13-15 Linkillä (Leipurintie 8).
  • Kiteen osaston vuosikokous ti 5.2. klo 13 Kansantalo (os. Leipurintie 3). Kokouksessa mukana yhdistyksen toiminnanjohtaja Suvi Jolkkonen.
  • To 18.4.klo 13. Kiirastulet Kesälahden Purujärven kylätalolla (Leveäkiventie 1, Kesälahti). Järjestämme kuljetuksen tarvittaessa.
  • Toukokuussa Kiteen hoivakodin asukkaiden ulkoilupäivä
  • La 8.6. maakunnallinen kesäpäivä Polvijärvellä
  • 3.-4.8. Retki Heinävedelle Valamon luostariin. Retken hinta jäsenille 75€ ja ei-jäsenille 90€. Lisätietoja ja ilmoittautumiset Aunelle 30.6. mennessä p. 040 706 1602
  • Syyskuu Äijäryhmä-tapahtuma syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen.
  • Lokakuu Roosa nauha lipaskeräys
  • Jolukuu pikkujoulu

Tapahtumien ajankohdat ja paikat tarkentuvat myöhemmin.

Tapahtumista ilmoitetaan tarkemmin lähempänä ajankohtaa Koti-Karjala lehdessä. Muutokset mahdollisia. Lisätietoja tapahtumista saat puheenjohtaja Aune Timoselta p. 040 706 1602.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Kitee/Kesälahti seudulle kaivataan tukihenkilöitä.

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Mikäli kiinnostuit, ilmoittaudu mukaan kevään vertaistukihenkilökoulutukseen, joka järjestetään Joensuussa 30.3. ja 13.4.2019.  Lisätiedot ja ilmoittautumiset 7.3.mennessä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Lämpimästi tervetuloa mukaan toimintaan ja tilaisuuksiin!