Kitee/Kesälahti

Kiteen paikallisosasto on perustettu vuonna 1983 ja Kesälahden paikallisosasto vuonna 1987. Vuoden 2014 alusta paikallisosastot ovat yhdistäneet voimansa ja toimintansa yhdeksi osastoksi. Toimintaa ylläpitävät vapaaehtoistoimijat. Olet lämpimästi tervetullut mukaan toimintaan!

Osaston keskeisenä tehtävänä on syöpätietouden edistäminen, Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen tuottamista kuntoutus- ja tukipalveluista tiedottaminen sekä sosiaalisen kuntoutus- ja virkistystoiminnan järjestäminen.

Toimintaa ja tapahtumia järjestetään sekä Kiteen että Kesälahden alueella voimien ja tarpeen mukaan. Seuraa ilmoittelua paikallislehdessä.

Johtokunta

Aune Timonen, puheenjohtaja p. 040 706 1602
Aino Alasaari, jäsen p. 050-322 8669
Urpo Rahunen, jäsen
Esko Nenonen, jäsen p. 040-075 8282
Pirjo Ketolainen, jäsen p. 050- 400 0672
Kaarina Rahunen, jäsen

Paikallisosaston porukalla Kiteen rantakala tapahtumassa Rantapirtillä kesäkuussa 2022.

Kesän 2022 toimintaa:

Perinteinen Rantakala-tapahtuma 15.6.2022 klo 12-15 Rantapirtillä (os. Kantosyrjäntie 5, Kitee ).

Lämpimästi tervetuloa jo perinteeksi muodostuneeseen kesätapahtumaan. Tarjolla herkullinen rantakala sekä täytekakkukahvit. Väliajalla siirrymme Myllyteatterin puolelle, jossa luvassa leikkimielistä ohjelmaa. Kanssanne tapahtumassa Aune Timonen ja Marketta Komulainen.

Tarjoilut 15 e omakustanteisesti, tilisiirrolla: FI07 5153 0420 1297 71 Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistys / Kitee-Kesälahti paikallisosasto.

Ilmoittauduthan Aunelle 8.6. mennessä puh 040 706 1602.

Teatteriretki Liperin Roukalahteen 24.7.

Meidän luokka-näytökseen klo 13.00. Lähdemme matkaan yhteiskuljetuksella. Hinta 36€/ jäsen ja 40€ ei jäseneltä. Maksu sisältää kuljetuksen, väliaika kahvin ja paluumatkalla ruokailun Rääkkylän Koivuniemessä. (salaattipöytä, yrttiperunat, lihapullat, kanttarellikastike, leivät-juomat ja jälkiruoka.)
Maksu suoritetaan osaston tilille: Pohjois-Karjalan syöpäyhdistys FI07 5153 0420 1297 71. Lisätietoja ja ilmoittautuminen Aunelle 20.7. mennessä 040 7061602.

Muista tapahtumista ja toiminnasta ilmoitetaan tarkemmin lähempänä ajankohtaa Koti-Karjala lehdessä.

Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry.

Osastolla on myynnissä adresseja toiminnan rahoittamiseksi. Kysy adresseja Esko Nenoselta 0400 758 282 tai Aune Timoselta 040 706 1602.

Kesälahden osaston lahjoitusrahasto

Rahaston tarkoituksena on avustaa kesälahtelaisia perheitä, joissa vanhemmalla tai lapsella on syöpä. Avustuksia jaetaan ympäri vuoden. Vapaamuotoiset avustushakemukset tulee toimittaa Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistykselle osoitteeseen Malmikatu 5B, 2.krs, 80100 Joensuu. Lisätietoja toimistolta p. 013 227 600.

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Kitee/Kesälahti -seudulle kaivataan tukihenkilöitä ja paikallisosastotoimijoita.

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Tule mukaan paikallisosaston toimintaan!

Lisätietoja tästä vapaaehtoistoiminnan muodosta löydät täältä

Lämpimästi tervetuloa mukaan toimintaan ja tilaisuuksiin!