Minä, syöpä ja työ teemasarja syöpää sairastaville työssäkäyville ja työhön palaamassa oleville

Uutena toimintana tapaamisia ja tietopaketteja syöpää sairastaville työssäkäyville ja sairausloman jälkeen työhön palaamassa oleville. Voit osallistua yksittäiseen kokoontumiskertaan tai käydä läpi koko sarjan. Tapaamisiin ilmoittautuminen ja lisätietoja sh Minna Kaartinen p. 050 515 1288 tai sh Marketta Komulainen p. 050 567 9264.

Kokoontuu keväällä 2019 seuraavasti:

• Tiistaina 5.2. klo 17-19 Aiheena: Arki sairauden jälkeen – voimavarat ja palautuminen. Teemasarja starttaa käyntiin! Sairasloma alkaa olla loppusuoralla tai loppunut. Työhönpaluu edessä, mitä mielessä? Arjen rytmiin palaaminen ottaa aikansa. Tässä kerrassa mukana hankkeen koordinaattori Marketta Helsingistä.
  • Tiistaina 5.3. klo 17-19 Aiheena: Talousasia – toimeentulo. Sairaslomalla tilipussi pienenee, mutta kuluja voi olla kuitenkin normaalia enemmän. Miten yhtälö sumplitaan? Tässä kerrassa mukana täsmätietoa antamassa sosiaalityöntekijä Anneli. Illan tapaaminen on peruttu. Ilmoittautuneille ilmoitettu henkilökohtaisesti viestillä.
  • Tiistaina 2.4. klo 17-19 Aiheena: Työhön paluu, työssä jaksaminen. Sairasloma ” taputeltu” – nythän olen siis terve. Mutta entäs kun ei tunnu vielä siltä? Miten omaa työkykyä voisi arvioida? Asteittainen työhön paluu on mahdollista.
  • Tiistaina 7.5. klo 17-19 Aiheena: Kuntoutus – tarvitsenko, saanko? En ole enää potilas, olen kuntoutuja! Ammatillinen kuntoutus, sopeutumisvalmennuskurssit. Mitä näitä nyt onkaan? Otetaan niistä yhdessä selvää.
  • Tiistaina 4.6.klo 17-19 Aiheena: Uusille urille sairastumisen jälkeen. Sairastuminen on erilainen elämänvaihe. Se voi olla myös mahdollisuus. Sairaslomalla jäi aikaa havannoida oman elämän valintoja. Mitä haluaisin tehdä toisin kuin ennen sairastumista? Katse rohkeasti kohti tulevaa. Teemasarja päättyy.