Heikki Partasen muistolle

Tällä viikolla meidät tavoitti suru-uutinen. Lämminhenkinen ja positiivinen yhdistyksemme hallituksen jäsen Heikki Partanen on kuollut pitkään sairastettuaan.

Heikki toimi yhdistyksen hallituksen jäsenenä sekä aktiivisena jäsenenä.

Hänet nähtiin mm. monissa vertaisryhmissä mukana. Hän toimi tiennäyttäjänä positiivisella elämänasenteellaan. Hän sai ryhmien kautta uusia ystäviä ja ryhmäläiset saivat hänestä ystävän. Huolimatta parantumattomasta sairaudesta ja erilaisista vastoinkäymisistä Heikki jaksoi aina kääntää asiat positiiviseksi. Hän eli puolisonsa Pirjon kanssa täyttä elämää sairaudesta huolimatta. Heikki matkusteli ja kävi tanssimassa puolisonsa kanssa, pelasi Golfia, kävi kuntosalilla ja lenkillä. Viikoittainen kansalaisopiston karaokekerho ja yksinlaulun opiskelu toivat myös hänelle iloa elämään. Heikille elämässä tärkeää oli perhe, josta hän puhui aina lämpimästi.

Tärkeäksi Heikki koki vertaistuen ja vertaistukiryhmät sekä syöpäyhdistyksen toiminnan. Hän halusi tuoda tätä sanomaa myös esille erilaisissa tiedotusvälineissä. Hänen viestinsä oli se, että sairauden kanssa kenenkään ei tulisi jäädä yksin, vaan olisi hyvä osallistua ja puhua. Sairaudet eivät ole kenenkään valinta. Ne on hyväksyttävä osana elämää ja sopeuduttava. Hänen viestinsä meille kaikille oli: ”Eläkää, kun on elämää”.

Heikkiä jää kaipaamaan yhdistyksen hallitus, työntekijät, vertaistukiryhmäläiset sekä ihmiset, joita Heikki kohtasi ja joiden rinnalla hän kulki. Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistys on suuresti kiitollinen Heikille, kunnioittaa hänen muistoaan ja ottaa osaa omaisten suureen suruun.

Kiitos yhteisestä matkasta Heikki. Lempeitä tuulia niiden isojen siipien alla, jotka sinua nyt kantavat.