31.5.2017 Savuton Suomi päivän tapahtuma Ilomantsissa

Terveysturinat jalkautuu Ilomantsiin

Terveysturinat-kiertue jalkautuu Ilomantsiin 31.5.2017 klo 11-14. Neste-Oil Ilotuulen tiloihin. Päivän teemana on Kansainvälinen tupakaton päivä ja siinä samalla Suomessa vietetään nyt toista kertaa Savuton Suomi- päivää.

Pohjois-Karjalaiset terveysjärjestöt jalkautuvat jo kolmantena vuonna peräkkäin Terveysturinat-kiertueen merkeissä ympäri Pohjois-Karjalaa.  Ilomantsissa ovat mukana Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistys, Selkäliitto, Sydänpiiri, Kansanterveyden keskus sekä Ehyt ry. Turinoimassa on mukana myös em järjestöjen Ilomantsin paikallistoimijoita – näin hekin saavat näkyvyyttä toimintaansa. Oman lisänsä tuo myös Siun Soten Ilomantsin terveyskeskuksen info, josta saa ajankohtaista tietoa uusista puhelinnumeroista, käytännöistä ym.

Turinoiden tavoitteena on jalkautua sinne, missä ihmiset normaalistikin liikkuvat;  kauppoihin, toreille, huoltoasemille ja vaikkapa katsastuskonttoreille.  Tavoitteena on tuoda terveystietoa ihmisten arkipäivään ja turista ihmisten kanssa juuri niistä terveyteen liittyvistä asioista, mikä juuri sillä hetkellä tuntuu itseä kiinnostavan. Turinoissa on tarjolla terveystiedon lisäksi erilaisia maksuttomia mittauksia, visailuja, Semppi- terveyspiste; ihan kaikkea, mikä voisi kiinnostaa ohikulkijoita.

” Koska turinapaikkana on Ilomantsissa Neste-Oil Ilotuuli, voimme varmaan odottaa iloisia kohtaamisia ilomantsilaisten ihmisten kanssa. Huoltoasemalla voi nyt auton huollon lisäksi huollattaa myös omaa terveyttään.  Eikun tervetuloa turisemmaan! ”