Uutta! Tukihenkilökoulutus nuorille aikuisille

Etsimme vertaistukihenkilöitä lapsille ja nuorille, joiden vanhempi on sairastunut syöpään. Vertaistukihenkilö on saman kokenut nuori aikuinen, joka voi ainutlaatuisella tavalla auttaa  oman kokemuksensa kautta. Etsimme lasten ja nuorten tueksi nuoria aikuisia (17-25v.).

Tukihenkilötoiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä! Vanhemman sairastuminen syöpään vaikuttaa koko perheeseen, ja erityisesti lapsiin. Turvallisena, kodin ulkopuolisena aikuisena voit tukea perheen lasta tai nuorta olemalla läsnä ja tekemällä hänen kanssaan tavallisia arjen asioita. Koska Sinä olet kokenut oman vanhempasi syöpäsairauden, voit ymmärtää lapsen ja nuoren kokemuksia ja tunteita. Tiiviinä tukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen, ja tarvitsemasi tuen ja ohjauksen.

Uudet tukihenkilöt koulutetaan kaksipäiväisessä koulutuksessa lauantaina 15.5.  ja lauantaina 29.5. klo 9:30 – 16:00. Koulutukseen otetaan mukaan 10 henkilöä. Huom! Hakuaika koulutukseen on 4.3.–24.4.2021. Kaikki koulutukseen hakevat haastatellaan. Kouluttajiana toimivat Pohjois-Karjalan syöpäyhdistyksen sairaanhoitajat Salla-Maaria Martikainen ja Minna Kaartinen sekä Joensuun seudun omaishoitajien ALISA-projektista projektiasiantuntija Anne Korppinen.

sh Salla-Maaria Martikainen 050 3622915/ salla-maaria.martikainen(at)pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

sh Minna Kaartinen 050 5151 288/minna.kaartinen(at)pohjois-karjalansyopayhdistys.fi