Syöpäjärjestöjen ryhmä- ja kurssitoiminnan alkaminen 1.7.2020 alkaen

Syöpäjärjestöjen ohjeet kasvokkaisen ryhmä- ja kurssitoiminnan aloittamiseksi 1.7. alkaen ovat valmistuneet. Pyrimme toteuttamaan kaikki kasvokkaiset ryhmätoiminnat mahdollisimman turvallisesti. Ohjeissa ja suosituksissa on huomioitu Suomen hallituksen ja terveysviranomaisten linjaukset.

Kaikki ryhmiin osallistujat tulevat saamaan ohjeistuksen, jossa annamme suosituksia toimintaan osallistumisesta. Ohjeiden avulla pyrimme toteuttamaan ryhmätoimintojamme mahdollisimman turvallisesti ja sujuvasti sekä välttämään koronavirustartuntoja.
Ryhmien ohjaajat huolehtivat siitä, että ryhmien osallistujamäärät pidetään riittävän pieninä ja ryhmät järjestetään tiloissa, joissa kaikilla on mahdollisuus sekä käsien pesuun että desinfioimiseen. Tiloissa huolehditaan tehostetusta siivouksesta ja 1-2 m turvavälien noudattamisesta.
Kasvokkaiseen ryhmätoimintaan osallistuminen on monille tarpeellista ja tärkeää poikkeuksellisen kevään jälkeen. Pyrimme parhaalla mahdollisella tavalla toteuttamaan ryhmien turvallisen järjestämisen.

Olethan yhteydessä kurssin järjestävään alueelliseen syöpäyhdistykseen tai valtakunnalliseen potilasjärjestöön, mikäli haluat keskustella omasta tilanteestasi osallistua ryhmään tai kurssille tai kysyä lisätietoa ryhmän järjestelyistä. Haluamme Syöpäjärjestössä olla sinulle avuksi ja tukenasi.

Syksyn sopeutumisvalmennuskursseille kannattaa hakea nyt! Kurssit toteutuvat vain, jos saamme niihin riittävästi osallistujia. Saat lisätietoa ja hakuohjeet 013 227 600 ja 050 5679264/ Marketta Komulainen tai marketta.komulainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi