Hoitopolulla kohdataan – UUSI RYHMÄ

Ryhmä on tarkoitettu hiljattain syöpään sairastuneille.

Tapaamisissa annetaan ensitietoa hoitopolun eri vaiheisiin sekä käsitellään sairauteen ja sen hoitoon liittyviä teemoja.

Tavoitteena on tukea osallistujia sopeutumaan sairauden aiheuttamiin muutoksiin. Ryhmään voi osallistua myös etäyhteyden välityksellä, Teams-alustalla videopuheluna.

Tapaamisia vetämässä yhdistyksen sairaanhoitajat, jotka tarvittaessa ovat myös antamassa tukea ja ohjeita niitä kaipaaville.

Ma 25.1. klo 13-15 Tunteet. Tunnista tunteesi – vakavan sairastumisen vaikutukset tunteisiin. Sairaanhoitaja alustaa aihetta ja kertoo menetelmiä kotiin viemisiksi.

Ma 8.2. klo 13-15 Suunhoito. Suun terveys syöpähoitojen aikana. Suun terveys on osa ihmisen elämänlaatua. Syöpä ja siihen liittyvät hoidot saattavat vaikuttaa suun ja hampaiden terveyteen ja sitä kautta elämänlaatuun ja hyvinvointiin. Tällä kerralla saat tietoa ja vinkkejä suun hoitoon ja hyvinvointiin liittyen.

Ma 22.2. klo 13-15 Liikunta. Uudet syöpäjärjestöjen suositukset sekä perustelut, miksi liikunta on hoitojenkin aikana suositeltavaa. Keskustelua omista kokemuksista ja ammattilaisen ohjeita turvalliseen liikkumiseen syöpähoitojen aikana.

Ma 8.3. klo 13-15 Uni ja palautuminen. Kuinka omaa unta ja palautumista voi parantaa? Teemaan paneudutaan alustuksen, keskustelun ja rentoutusharjoitusten avulla.

Ma 22.3. klo 12-15 Ravitsemus. Ovatko syöpäsairaus ja hoidot vaikuttaneet ruokailutottumuksiin tai tuoneet haasteita ruokailuun? Tällä kerralla ravitsemusteemaan meidät johdattaa ravitsemusterapeutti Ringa Nenonen, jonka opastuksella pääsemme myös itse valmistamaan ruokaa. Huomioithan, että tämä kokoontumiskerta toteutetaan Pohjois-Karjalan Marttojen tiloissa, Koskikatu 5-7, Joensuu.  Koska ruuan valmistus ja nauttiminen vie oman aikansa tällä kerralla kokoontuminen on tuntia pidempi kuin normaalisti (klo 12-15).

Ti 6.4. klo 13-15 Ihonhoito. Tietoa siitä, miten syövän eri hoitomuodot voivat vaikuttaa ihon kuntoon, miksi ihoa kannattaa hoitaa ja miten haittoja voi estää tai helpottaa.

Ma 19.4. klo 13-15 Kuntoutus. Kuntoutumisen polulla. Tarvitsenko kuntoutusta? Mitä ne kuntoutuskurssit oikein ovat ja kenelle ne on oikein tarkoitettu?

Ma 3.5. klo 13-15 Hemmottelu. Helli ja hoivaa itseäsi -sisäisesti ja ulkoisesti. Hemmottelua ja itsemyötätuntoa tukevia menetelmiä Sinulle.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen ryhmään yhdistyksen toimistolle p. 013 227 600.