Etävälitteinen osastotunti työyksikköönne – syöpään sairastuneen ja heidän läheistensä palvelut tutuksi

Minna Kaartinen

Juuri Sinulle lukijani, haluan kertoa tämän: Kun ajattelet, että kaikki kivet on jo käännetty etsiessäsi tukea syöpää sairastavalle asiakkaallesi tai hänen läheiselleen –toivon, että mieleesi pulpahtaisi ajatus yhdistyksemme palveluista. Jollei toimistomme numero 013 227 600 ole puhelimesi suosikeissa, lisää se sinne nyt!

Pakitetaan hieman taaksepäin, jotta tietäisit, mitä olemme tähän mennessä tehneet 😊. Tänä keväänä olemme tarjonneet Teams-yhteydellä osastotunteja maakunnan alueella olevien terveyskeskussairaaloiden vuodeosastojen osastonhoitajille ja joidenkin kuntien asumispalvelun palveluesihenkilöille. Osastotunneilla kerromme yhdistyksemme tukipalveluista syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen, jotta te heitä kohtaavat pystyisitte ohjaamaan heitä palvelujemme piiriin.

Olemme havahtuneet siihen jo aikaa sitten ja ymmärrämme sen, miten täystyöllistettyjä te kaikissa yksiköissä olette. Iloksemme voimme kertoa, että yhdistyksen kolme sairaanhoitajaa tekee tuki- ja kriisityötä ja sen lisäksi meillä on maakunnan alueella vertaistukihenkilöitä ja saattotukihenkilöitä, jotka toimivat vapaaehtoisina potilaiden ja heidän läheistensä tukena. Saattotukihenkilöt voivat olla tukena palliatiivisen- ja saattohoidonvaiheessa. Eli keskusteluapua ja tukea niin syöpään sairastuneille kuin heidän läheisilleen on tarjolla. Sinulla on mahdollisuus ns. ”kättä pitempään” ja voit ohjata asiakkaitasi palvelujemme piiriin. Kenenkään ei tarvitse jäädä yksin. Me järjestämme aikaa ja kohtaamisen, jossa asiakas tulee kohdatuksi juuri sellaisena kuin on. Lisäksi yhdistyksessämme tehdään proteesisovitusta, periytyvyysneuvontaa ja ohjausta syöpäkuntoutukseen liittyen sekä järjestetään monipuolista vertaistukiryhmätoimintaa ja kuntoutumista edistäviä kursseja.

Ota siis meihin yhteyttä, jos haluat työyksikköösi Teams-yhteydellä esittelyn toiminnastamme, sillä varmasti vielä kaikki eivät tiedä, kuinka monipuolinen ja asiantunteva yhdistyksemme palvelutarjonta on. Tai ota rohkeasti yhteyttä, jos sinulla on asiakas, joka hyötyisi palveluistamme. Kerromme mielellämme lisää. Palvelumme ovat maksuttomia. Meillä on vuosittain noin 2000 kohtaamista syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa.

Ota yhteyttä:

Toimisto Heini Martikainen 013 227 600

Tuki- ja kriisityötä koordinoiva sairaanhoitaja Salla-Maaria Martikainen 050 3622915

Sairaanhoitaja Marjo Pylkäs 050 529 7877

Sairaanhoitaja Minna Kaartinen 050 5151 288