Avaamme ELÄMÄÄ SYÖVÄN KANSSA – blogin

Suvi Jolkkonen

Kuulemme viikoittain asiakkaidemme kokemuksia syövän kanssa elämisestä. Tiedämme tukihenkilötoiminnan, vertaistukiryhmien ja sopeutumisvalmennuskurssien kautta, että vertaistuki ja toisten jakamat kokemukset ovat sairastuneelle ja hänen läheisilleen antoisaa ja elämässä eteenpäin auttavaa. Verkkovertaistukiryhmien ja henkilökohtaisen tuen rinnalle haluamme avata ELÄMÄÄ SYÖVÄN KANSSA -blogin, joka voi kirjoituksien ja tarinoiden kautta avata uusia näkökulmia jokaisen elämään, mutta myös antaa vertaistuen kokemusta sekä kokemusta siitä, että ei ole yksin. Kirjoittaminen voi olla merkityksellisen eheyttävä kokemus kirjoittajalleen ja lukijalleen.

Tähän blogiin voi tulla kirjoituksia syöpään sairastuneilta ja heidän läheisiltään, ammattilaisilta ja tukihenkilöiltämme. Toivomme, että jaat oman blogikirjoituksen tai tarinan rohkeasti kanssamme.

Ohjeet blogin kirjoittamiseen ja tekstin toimittamiseen:

• Tyyli on vapaa: voit kirjoittaa asiallisen analyysin, tarinan, oman tai läheisen kokemuskuvauksen, huumoritekstin tai runon.
  • Toimita teksti Word- muodossa sähköpostitse osoitteeseen suvi.jolkkonen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi
  • Suositeltava tekstin pituus 300-600 sanaa.
  • Ilmoita sähköpostiviestissä, haluatko julkaista tekstin omalla nimellä vai nimimerkillä.
  • Liitä mukaan myös yhden lauseen teksti tyyliin ”Kirjoittaja on/toimii…”
  • Jos teksti julkaistaan omalla nimellä, voit halutessasi lähettää itsestäsi kasvokuvan erillisenä liitteenä (joko JPG- tai PNG-muodossa).
  • Voit halutessasi lähettää mieluiten vaakakuvan tekstin kuvitusta varten sähköpostin liitteenä (joko JPG- tai PNG-muodossa), lisää mukaan tiedot kuvaajasta ja huomioi copyright-oikeudet. Kuva voi olla luontokuva, omia harrastuksia kuvaava tai muunlainen. Kuvituksia ja graafisia tuotoksia voidaan myös julkaista.
  • Oikoluemme tekstin ennen julkaisua.

Tutustumme kaikkiin kirjoituksiin etukäteen, joten muistathan kunnioittaa ihmisten yksityisyyttä. Näin ollen kirjoituksessa ei tule mainita sellaisia asioita, joiden perusteella yksittäisiä ihmisiä voidaan tunnistaa. Asiattomat kirjoitukset jätämme kokonaan julkaisematta. Olemme yhteydessä kaikkiin kirjoituksen lähettäneisiin ennen jutun julkaisemista.

Julkaisemme kirjoitukset kotisivuillamme ja jaamme niitä sosiaalisen median kanavissa. Lähettämällä blogikirjoituksen/tarinasi hyväksyt sen, että Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistys ry käsittelee ilmoittamiasi tietoja blogikirjoituksen julkaisua varten. Tietoja käsitellään luottamuksellisesti.

Jos innostuit, niin ei muuta kuin kirjoitushommiin! Tyyli tai sävy voi olla iloinen, surullinen, tragikoominen, absurdi, humoristinen tai jotain muuta. Sinä päätät.

Jäämme odottelemaan tuotoksianne!

Lämpimin terveisin ja kirjoitusintoa toivottaen,

Suvi Jolkkonen