Ruskaretki Pohjois-Norjaan 16.-22.9.2023. Sitovat ilmoittautumiset 1.8.2023 mennessä.

Jällivaara – Tromssa – Lyngen “alpit” – Skibotn – Alta -Kautokeino – Ylläs

Meillä on ilo tarjota teille ruskamatka Pohjois-Norjaan syyskuussa yhdessä Samimatkojen kanssa! Tämä on todellinen elämysmatka upeiden tunturimaisemien pohjoisen luontoon ja vilkkaisiin kaupunkeihin ennen kuin arktinen talvi voittaa ja lumi peittää myös laaksot. Koe täydellinen arktinen roadtrip Samimatkalla. Kaupunkielämä ja vanha rannikkokulttuuri perinteineen kulkevat käsikädessä Pohjois-Norjan kalastajakylissä ja nykyaikaisissa kaupungeissa.

Pohjois-Norjan rannikko on vuonoja, vesiputouksia ja tuntureita, joita puhkovat jopa useiden kilometrien pituiset tunnelit. Silmiä hivelevät saarijonot, hurmaavat kalastajamökit yhdistettynä aaltojen kohinaan saavat sinut rentoutumaan. Matkaamme luotsaa pohjoisen oppaamme Lauri. Hänen tarinoissansa tutustumme syvemmälle meänmaahan ja meänkieleen, saamelaisuuteen, poronhoitoon, kveeneihin eli suomalaisiin maahanmuuttajiin sekä meri luontoon ja kohteiden tarinoihin.

Majoitumme pariksi yöksi Tromssaan ja tutustumme yhdessä kiertoajeluilla Tromssan nähtävyyksiin ja lähiympäristöön. Ajomatka saaren ympäri vie sinut kaikkeen vanhoista kalliokaiverruksista valkoisiin hiekkarantoihin ja korkeisiin huippuihin. Tromssasta matka jatkuu syrjäisiä reittejä hämmästyttävien Lyngenin Alppeja ihailemaan. “Norjan Alpit” saavat sinut hengästymään. Lyngenin niemimaa korkeine huipuineen, sinisine jäätiköineen ja dramaattisella maisemalla hämmästyttää edelleen sekä nuoria että vanhoja. Altaan matkalla poikkeamme Skibotnissa ja pidämme kuvaustaukoja.

Jos saamme esimerkiksi 10 jäsentä mukaan matkalle saamme noin 25€ alennuksen hintaan ja 20 innokkaan joukko pudottaa hintaa melkein 50€ edestä!

Matkan hinta: Matkan hinta: 984 € / hlö, 2hh 1167,50 €/1hh Matkan hintaan sisältyy matkaohjelman mukaiset kuljetukset sekä majoitukset, ruokailut ja muut palvelut seuraavasti:

• 1 yö Gran Hotel Jällivaara

• 2 yötä Thon Hotel Tromssa

• 2 yötä Thon Hotel Alta

• 1 yö Lapland Hotels Ylläs Saaga

• 6 aamiaista

• 2 lounasta

• kohteiden sisäänpääsymaksut

• paikallisoppaan palvelut 5 päivää

Lisäpalvelut
Lisäpalvelut Illallispaketti, 6 illallista 242,00 €/hlö Suosittelemme kolmen ruokalajin illallispakettia hotelleihin (Jällivaarassa 2 ruokalajia). Norja on hintava maa, joten illallispaketti on todella kohtuuhintainen ja vaivaton. Illallispaketti ei sisällä juomia.

TUTUSTUTHAN Samimatkojen peruutusehtoihin https://samimatkat.fi/toimitusehdot/

Matkalla paikallisopas Lauri (5 päivää). Autamme mielellämme matkan varrella tarvittavissa asioissa, älä epäröi kysyä apua.

Matkustusasiakirjat / Suomen kansalaiset Schengen-alueella: Passi tai Suomen poliisin myöntämä kuvallinen henkilökortti (1.3.1999 jälkeen myönnetty henkilökortti). Ilman huoltajien suostumusta myönnetty alaikäisen henkilökortti, ilman matkustusoikeutta myönnetty henkilökortti tai väliaikainen henkilökortti eivät käy matkustusasiakirjana.

Ulkomaan kansalainen: Ole hyvä ja selvitä matkustusasiakirjat ja -oikeus, kun olet matkustamassa matkallamme Suomesta ulkomaille. Tarvittavien matkustusasiakirjojen hankinta on asiakkaan vastuulla.

Rahanvaihto: Lähes tulkoon kaikkialla käy pankki- tai luottokortti. Taskun pohjalla on kuitenkin hyvä olla pieni määrä paikallista valuuttaa. Suosittelemme nostamaan paikallisvaluuttaa pankkiautomaatilta. Jos vierastat käyttää ulkomaista pankkiautomaattia tai muuten tarvitset rahanvaihtoon apua, niin autamme mielellämme.

VASTUULLINEN MATKANJÄRJESTÄJÄSI

Samimatkat Oy, Sahateollisuustie 4, 83900 Juuka

Asiakaspalvelun puhelin numero +358 (0)504 700 787
info@samimatkat.fi