Juuka

Juuan paikallisosasto on perustettu vuonna 1984. Osasto toimii vapaaehtoisvoimin syöpään sairastuneiden yhteensaattamiseksi ja tukemiseksi. Olet lämpimästi tervetullut mukaan tapahtumiin ja toimintaan!

Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen Juuan paikallisosasto toimii Juuan kunnan alueella. Osaston toimintaan voi osallistua yhdistyksen jäsen, jokainen  syöpään sairastunut tai omainen/läheinen. Tervetuloa mukaan!

Juuan paikallisosaston toiminnassa keskeistä on syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä tukeminen, Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen toiminnasta tiedottaminen sekä monimuotoinen virkistystoiminta. Olemme tehneet muun muassa virkistysmatkoja teatteriin ja kylpylämatkoja sekä järjestäneet pikkujouluja ja muita tapahtumia. Ilmoitamme toiminnastamme Vaarojen Sanomien seuratoimintapalstalla.

Löydät meidät myös facebookista facebook.com/pohjoiskarjalansyopayhdistys  ja Instagramista nimimerkillä pksyry

Kevät 2024

31.1.2024 klo 11–13 Ellinkulma. Kuukausitapaaminen Juuan paikallisosaston jäsenille sekä alueellaan syöpään sairastuneille ja heidän läheisille. Tapaamisen tavoitteena on virkistyminen, yhdessä oleminen sekä keskustelut erilaisilla teemoilla. Ensimmäisellä tapaamisella otetaan vastaan osallistujien toiveita ja huomioidaan niitä kevään mittaan toteutuvissa tapaamisissa. Kuukausitapaamisessa ovat mukana Seija Martikainen ja Lahja Nevalainen. Tervetuloa mukaan!

6.2. klo 12.30 Juuan paikallisosaston vuosikokous Ellinkulma Väyryläntie 1, tervetuloa!

12.2.2024 klo 13-15 Ellinkulman pienessä kokoushuoneessa hiljattain syöpään sairastuneiden vertaistapaaminen (sairastumisesta alle 2 vuotta). Tule mukaan tapaamaan vertaisia ja keskustelemaan luottamuksellisesti sairastumiseen liittyvistä asioista ja ajatuksista. Usein saman kokenut ymmärtää parhaiten, mitä kaikkea sairaus tuo elämään. Vertaistapaamisessa on mukana yhdistyksen sairaanhoitaja. Lisätietoja ja ilmoittautuminen 8.2.2024 mennessä Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistyksen toimistolle 013 227 600.
Tapaaminen toteutuu vähintään 4 osallistujalla.

Muistoadresseja Syöpäyhdistyksen hyväksi myy Helena Elsinen Ompelimo Lankasuorassa. Osoitteessa Vanhatie 14, 83900 Juuka. Helenaan voi olla yhteydessä myös puhelimitse p. 050 369 3346.

Johtokunta:

Jorma Lehtojuuri, puheenjohtaja p. 040 5938043
Tanja Ovaskainen  p. 0400 365 090
Helena Elsinen p. 050 3693346
Airi Jääskeläinen
Maarit Sorjonen p. 050 5372713
Seija Martikainen p. 044 0337111
Seija Halmetoja p. 040 7720905

Haluatko auttaa syöpään sairastunutta ja hänen läheistään muuttuneessa elämäntilanteessa? Juuan seudulle kaivataan tukihenkilöitä.

Tule mukaan vertaistukihenkilötoimintaan! Toiminta antaa Sinulle mahdollisuuden tehdä arvokasta auttamistyötä syöpään sairastuneiden ja heidän läheisten kanssa. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka kaipaavat juuri Sinun aikaasi ja tukeasi. Voit hakeutua vertaistukihenkilöksi, jos sinulla on omakohtainen kokemus syövästä tai läheiselläsi on ollut syöpä. Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijöiltä. Lue lisää vertaistukihenkilötoiminnasta. Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä  sh. Salla-Maaria Martikainen p. 050 362 2915/toimisto 013 227 600 tai salla-maaria.martikainen@pohjois-karjalansyopayhdistys.fi

Lämpimästi tervetuloa mukaan tapahtumiin ja toimintaan!